Основи здоровя

Календарно-тематичне планування 
1 клас
за оновленою програмою (2016 р)
34 години (1 година на тиждень)
(За підручником: Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С.,
Страшко С. В., Основи здоров’я.
Підруч. для 1кл. – К.: Алатон, 2012.)


Дата

Тема уроку
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Приміт
ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ
1


Що вивчає предмет «Основи здоров’я». Здоров'я та його ознаки. Порушення здоров'я (травми, захворювання) та їх профілактика.
Учень/учениця розповідають:
що вивчає предмет «Основи здоров’я»;
називають:
чинники, що впливають на здоров’я;
ознаки здоров’я і хвороби;
ознаки свого росту і розвитку
пояснюють:
чому діти не повинні вживати ліки і незнайомі речовини самостійно;
уміють:
дотримуватися правил безпеки у шкільних коридорах, на сходах, у дверях, на шкільному подвір'ї

2


Безпека першокласника Практична робота «Екскурсія  школою та шкільним подвір'ям»

3


Ріст і розвиток. Практична робота: «Вимірювання зросту і маси тіла»

4


Здоров’я і хвороби. Практична робота Створення малюнку: «З дому до школи»

ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я
5


Здорове тіло. Режим дня. Практична робота «Складання розпорядку дня»
Учень/учениця розповідають:
як вони піклуються про своє здоров’я;
називають:
ситуації, в яких треба мити руки;
наводять приклади:
деяких фізичних вправ і процедур загартовування;
розпізнають:
предмети загальної та особистої гігієни;
корисні і шкідливі продукти і напої;
активний і пасивний відпочинок;
пояснюють:
чому важливо вчасно лягати спати;
чому дітям потрібно вживати овочі, фрукти та молочні продукти щодня;
уміють:
складати портфель, підтримувати порядок на робочому місці;
правильно мити руки, використовувати засоби гігієни;
визначати правильність своєї постави (з допомогою дорослих);
виконувати вправи для формування правильної постави і профілактики плоскостопості

6


Твоя постава. Практична робота «Як складати портфель»

7


Здорові стопи. Практична робота «Вправи для формування правильної постави і стопи»

8


Чистота і здоров’я. Практична робота «Як правильно мити руки»

9


Харчування і здоров’я.

10


Рух і здоров’я

11


Фізичні вправи і загартовування

12


Корисний  відпочинок

СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я
13


Серед людей. Моя родина
Учень/учениця  розповідають:
як піклуються про здоров’я у їхній родині;
свої дії, якщо заблукав чи загубився;
називають:
свою адресу, номери телефонів батьків, аварійних служб;
правила поведінки у громадському транспорті;
розпізнають:
основні частини дороги (проїзна частина, бордюр, тротуар, перехрестя, перехід);
дорожні знаки, що позначають пішохідний перехід, зупинку громадського транспорту;
сигнали світлофора;
пояснюють:
чому необхідно слухатися батьків,  виконувати свої обов’язки в сім'ї;
уміють:
підтримувати доброзичливі стосунки з однокласниками;
повідомляти батьків і вчителів про бійки, вимагання грошей, ображання тощо;
обирати безпечні місця для рухливих ігор і розваг;
відмовлятися від пропозицій погратися у небезпечному місці, відходити далеко від дому, від подарунків та пропозицій незнайомих людей;
у разі виникнення екстремальної ситуації звертатися по допомогу до дорослих, аварійних служб;

14


Дівчатка  і хлопчики. Практична робота «Спільні ігри для хлопчиків та дівчаток»

15


Вчимося товаришувати. Практична робота «Розігрування діалогів знайомств»

16


Безпечне довкілля. Безпека ігор та розваг.

17


Наші рятувальники. Практична робота «Моделювання ситуації повідомлення про небезпеку за телефонами аварійних служб»

18


У незнайомому місці. Практична робота «Моделювання ситуації пошуку допомоги, якщо заблукав, загубився, відстав від классу»

19


Безпека в домі.

20


Побутові небезпеки.

21


Безпека в школі. Практична робота «Визначення безпечних місць для ігор на шкільному подвір’ї»

22


Ти – пішохід.

23


Наші друзі – дорожні знаки.

24


Світлофор

25


Ти – пасажир.

26


Дорога до школи.

ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я – 8 год
27


Здоровий дух. Неповторність людини
Учень/учениця розповідають:
про свої улюблені свята, народні та сімейні традиції, що сприяють  зміцненню здоров'я;
називають:
прислів’я та приказки про здоров’я;
розпізнають:
різні емоції людини;
вербальні і невербальні вияви емоцій;
пояснюють:
цінність життя і здоров'я кожної людини;
що впливає на настрій людини;
що усі рішення людини мають наслідки;
потребу звертатися по допомогу до старших для ухвалення правильних рішень;
уміють:
відшукувати схожі риси та відмінності між людьми;
регулювати свій настрій, застосовувати прийоми для самозаспокоєння;
оцінювати свій емоційний стан

28


Повага до себе та до інших людей. Практична робота «Обговорення поведінки казкових і літературних персонажів, їхнього ставлення до свого здоров'я та до здоров'я інших»

29


Народні традиції та здоров’я. Практична робота: «Ігри, що сприяють гарному настрою»

30


Свята і здоров’я. Практична робота: «Створення пам’ятки «Як влаштувати веселе свято»

31


Настрій і почуття. Практична робота «Вгадай емоцію»

32


Як покращити настрій. Практична робота «Намалюй настрій»

33


Вчимося приймати рішення. Рішення і наслідки

34


Правила літнього відпочинку



Календарно-тематичне планування 
2 клас
за оновленою програмою (2016 р)
34 години
(за підручником:  Бех І.Д., Воронцова Т.В., Пономаренко В.С., Страшко С.В. Основи здоров’я. Підруч. для 2 кл. – К.: Видавництво «Алатон», 2012)
№ уроку
Дата за планом
Скориг. дата
Тема уроку
Стор.
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Примітка
Здоров’я людини
1.       


Ріст і розвиток людини. Індивідуальні особливості росту й розвитку учнів. Практична робота:  Вимірювання  зросту, маси тіла.
6
Учень/учениця називають:
умови, що сприяють фізичному розвитку дитини;
приклади інфекційних захворювань;
ознаки інфекційних захворювань (висока температура, кашель, нежить);
способи зміцнення здоров’я
правила поведінки з інфекційними хворими та під час карантину;
пояснюють:
особливості росту і розвитку людей;
як інфекція може потрапити в організм;
що таке епідемія, карантин;
уміють:
вимірювати зріст і масу тіла та порівнювати їх  із торішніми показниками (з допомогою дорослих);
дотримуються правил:
безпечної поведінки під час карантину;
правил поведінки під час захворювання

2.       


Здоров’я і хвороби. Профілактика захворювань
10

3.       


Як захиститися від інфекцій. Світ мікробів.
14

4.       


Як захиститися від інфекцій. Імунітет. Карантин.
17

Фізична складова здоров’я
Розділ 1. Здорове тіло
              Учень/учениця  називають:
правила, які допомагають підтримувати дисципліну у школі;
ранкові і вечірні гігієнічні процедури;
їжу, що багата на вітаміни;
правила поведінки за столом;
види рухової активності;
процедури загартовування;
розпізнають:
активний і пасивний, корисний і шкідливий для здоров’я відпочинок;
пояснюють:
користь активного відпочинку;
правила раціонального харчування;
уміють:
підтримувати порядок робочого місця;
доглядати за ротовою порожниною;
виконувати комплекс вправ ранкової гімнастики та вправ для фізичного та розумового розвантаження

5.       


Розпорядок дня школяра. Порядок і дичципліна. Практична робота:  Складання за допомогою дорослих робочого дня школяра
21

6.       


Навчання і відпочинок. Користь активного відпочинку . Організація відпочинку в класі та вдома Практична робота:  Планування вихідного дня
26

7.       


Ранкові і вечірні гігієнічні процедури.
30

8.       


Здорові зуби. Практична робота:  Як правильно доглядати за порожниною рота
34

9.       


Харчування і здоров’я. Вітаміни, їх значення для здоровя  Практична робота:  Вибір корисних для здоров’я продуктів.
38

10.   


Культура харчування. Як поводитися за столом.
42

11.   


Фізичні вправи і здоров’я  
46

12.   


Правила і процедури загартовування


13.   


Правила загартовування. Практична робота:  Вибір одягу відповідно до погоди (гра «Вдягни ляльку»).
50

Соціальна складова здоров’я
Розділ 2. Серед людей
             Учень/учениця називають:
основні права дитини, визначені Конвенцією про права дитини;
свої обов’язки в родині і в школі;
правила користування телевізором, комп’ютером, мобільним телефоном;
правила переходу проїзної частини дороги в місті, в селі, за межами населеного пункту;
правила поведінки під час канікул;
пояснюють:
взаємозв’язок прав і обов’язків людини;
чому батьки є найкращими порадниками і захисниками дітей;
чому щирість і правдивість необхідні у спілкуванні;
чому не можна відчиняти двері незнайомцям;
як уміння приймати рішення допомагає уникати небезпек;
правила поведінки  з дикими та бездомними тваринами
розпізнають:
види перехресть, дорожню розмітку і дорожні знаки для пішоходів;
ознаки обмороження, сонячного удару і сонячного опіку;
деякі ознаки погіршення самопочуття, які потребують звернення до медичного працівника;
уміють:
обирати джерела допомоги відповідно до обставин;
організовано евакуюватися з різних приміщень школи;
визначати напрямок руху транспортних засобів;
оцінювати ризик під час переходу дороги на перехресті;
надавати самодопомогу та допомогу при порізах, подряпинах, забиттях

14.   


Права дитини. Обов’язки дитини вдома і в школі
56

15.   


Твоя родина.
60

16.   


Спілкування.  Умови взаєморозуміння. Практична робота:  Моделювання ситуацій невербального спілкування
64

Розділ 3. Безпечне дозвілля

17.   


Безпечні і небезпечні ситуації. Джерела допомоги у небезпечних ситуаціях. Практична робота:  Створення списку джерел допомоги у небезпечних ситуаціях
70

18.   


Помічники у домі. Побутові прилади. Електрика.
76

19.   


Помічники у домі. Небезпечні речовини.
78

20.   


Помічники у домі. Вогонь: друг чи ворог?


21.   


Безпека вдома. Як вести себе з незнайомцями.
80

22.   


Телевізор, комп’ютер, телефон. Практична робота:  Створення пам’ятки щодо перегляду телевізійних передач, користування комп’ютером, мобільним телефоном
83

23.   


Безпечна школа. Шляхи виходу зі школи. Практична робота:  Відпрацювання навичок виходу з приміщення школи
84

24.   


Безпека на дорогах. Правила пішохідного руху. Дорожня розмітка.
88

25.   


На перехресті. Практична робота:  Моделювання ситуації переходу дороги на регульованому та нерегульованому перехресті
92

26.   


Тварини довкола нас. Правила поведінки з дикими і бездомними тваринами.
96

27.   


Відпочинок на природі. Літні та зимові розваги. Профілактика обмороження, перегрівання, сонячних опіків.
100

28.   


Сам собі лікар. Надання першої допомоги при забиттях, порізах, подряпинах, укусах комах.  Практична робота:  Моделювання ситуації надання першої допомоги при нескладних травмах.
104

Психічна і духовна складові здоров’я
Розділ 4. Здоровий дух
Учень/учениця розповідають:
про особисті інтереси, смаки і захоплення;
про інтереси членів своєї родини, захоплення своїх однолітків;
пояснюють:
вплив смаків і захоплень на здоров’я людини;
значення життєрадісності для збереження і зміцнення здоров’я;
необхідність гуманного ставлення до хворих і людей з особливими потребами;
уміють:
знаходити спільні інтереси з іншими людьми;
обирати безпечні для здоров’я заняття;
висловлювати вдячність, співчуття;
надавати допомогу людям, які цього потребують

29.   


Смаки і захоплення людини, їх вплив на здоровя. . Практична робота:  Презентація «Моє захоплення».
110

30.   


Вибір друзів. Друзі за інтересами. Практична робота:  Створення плакату «Захоплення нашого класу».
114

31.   


Людяність, вдячність, співчуття. Як надати підтримку і допомогу. Друзі з особливими потребами.


32.   


Прийняття рішень. Вплив реклами на рішення людини.
121

33.   


Життєрадісність і  здоров’я. Практична робота:  Написання листа-подяки


34.   


Підсумковий урок за рік. Правила літнього відпочинку.
124
 
35.   







Календарно-тематичне планування 
3 клас
за оновленою програмою (2016 р)
34 години
(за підручником:  Бех І.Д., Воронцова Т.В., Пономаренко В.С., Страшко С.В. Основи здоров’я. Підруч. для 2 кл. – К.: Видавництво «Алатон», 2012)
№п/п
Дата за планом
Скориг. дата
Тема уроку
Стор.
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Примітки
Вступ
Здоров’я людини
1.


Показники здоровя і розвитку дитини
с.6-11
Учень/учениця називають:
·          приклади природних і соціальних чинників, що впливають на здоров’я;
·          правила здорового способу життя;
розпізнають:
·    корисні і шкідливі звички;
пояснюють:
·          вплив основних природних і соціальних чинників на здоров’я;
·          що таке спосіб життя;
уміють:
·          спостерігати за показниками свого здоровя і розвитку;
вимірювати пульс

2.


Чинники, що впливають на здоровя. Практична робота: Вимірювання пульсу
с.12-15

3.


Здоровий спосіб життя. Корисні звички. Практична робота: Складання правил здорового способу життя
с.16-21

Фізична складова здоров ’я
Розділ 1. Здорове тіло
4.


Природні ритми і здоровя. Працездатність людини. Практична робота:  Вправи на підвищення працездатності.
с.22-27
Учень/учениця називають:
·          чинники, які впливають на працездатність людини;
·          види активного відпочинку;
·          правила безпеки при катанні на роликах, скейтбордах, велосипеді;
·          засоби захисту під час занять спортом (захисний шолом, наколінники тощо);
·          основні чинники зниження і посилення захисних сил організму;
·          правила поведінки під час епідемії ГРВІ та грипу;
·          корисні продукти харчування;
розпізнають:
·          ознаки застуди, харчових отруєнь;
пояснюють:
·          важливість дотримання режиму праці та відпочинку;
·          чому важливо мати охайний вигляд, дотримуватися правил гігієни;
·          чому не можна купувати  продукти харчування на стихійних ринках;
·          небезпеку самолікування харчових отруєнь;
·          переваги активного відпочинку;
уміють:
·          складати розпорядок дня;
·          підтримувати належний стан робочого місця;
·          виконувати вправи для підвищення працездатності;
·          обирати безпечні місця для активного відпочинку;
·          доглядати за одягом і взуттям, обирати їх відповідно до погоди;
·          визначати термін придатності харчових продуктів за маркуванням;
·          негайно звертатися по допомогу в разі виявлення ознак харчового отруєння

5


Освітлення на робочому місці, його значення для формування постави і зору


6


Активний відпочинок. Безпека при заняттях спортом
с.28-31

7


Корисні та шкідливі мікроорганізми. Захисні сили організму


8


Профілактика інфекцій, що передаються контактним і повітряно-крапельним шляхом. Практична робота:  Моделювання поведінки  під час епідемії грипу
с.36-41

9


Охайність та особиста гігієна. Догляд за одягом та взуттям
с.32-35

10


Вітаміни та мікроелементи, їх вплив на здоровя. Вибір продуктів харчування.
с.42-45

11


Харчові отруєння. Перша допомога при харчових отруєннях.  Практична робота  Визначення терміну придатності  та умов зберігання харчових продуктів за їх маркуванням
с.46-49

Соціальна складова здоров ’я 
Розділ 2. Серед людей
13


Родинні стосунки. Взаємодопомога членів родини Практична робота:  Обговорення літературних джерел (української народної казки «Ріпка»)
с.56-59


14


Взаємодія з іншими людьми. Дружний клас.  Практична робота:  Обговорення літературних джерел (байки Л. Глібова «Лебідь, Щука і Рак»)
с.51-55
Учень/учениця називають:
·          правила користування водогоном, обігрівальними приладами;
·           наслідки надмірного захоплення комп’ютерними іграми;
·          ознаки і небезпеку витоку газу;
·          порядок дій при витоку газу;
·          правила переходу дороги з обмеженою оглядовістю;
·          правила поведінки біля залізничної колії;
·          загальні правила безпечної поведінки дітей надворі, в своєму мікрорайоні;
·          екіпіровку велосипедиста;
·          речі та одяг для прогулянки на природу;
·          правила поведінки під час грози в лісі  чи степу;
пояснюють:
·          що члени родини дбають один про одного у різний спосіб;
·          що всі люди різні, що відмінності роблять їх унікальними і цінними для інших;
·          чому треба спиратися на те, що об’єднує, а не роз’єднує людей;
·          правила ефективного спілкування;
·          як діяти, якщо загубився чи заблукав;
·          необхідність толерантного ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям;
розпізнають:
·          вербальні і невербальні ознаки активного слухання;
·          ознаки несправності водогону та обігрівальних приладів;
·          застережні знаки «небезпека ураження електричним струмом», «легкозаймиста речовина»;
·          дорожні знаки: 1.27, 1.28, 1.30, 3.8, 4.12, 5.41, 5.43;
уміють:
·          допомагати батькам та іншим членам родини, виявляти розумну ініціативу;
·          толерантно ставитися до точки зору інших людей;
·          мирно розв’язувати конфлікти з однолітками;
·          ввічливо попросити про послугу чи допомогу;
·          упевнено відмовлятися від небезпечної пропозиції;
·          правильно користуватися водогоном;
·          загасити невелику пожежу;
·          перекрити подачу газу;
·          відмовлятися позичати свої речі (велосипед, мобільний телефон) малознайомим і незнайомим людям;
·          обирати одяг та взутя для відпочинку на природі;
·          відтворювати порядок дій повідомлення відповідним службам про небезпечні ситуації.

15


Що таке толерантність. Толерантне ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям. Практичні роботи: Створення подарунку дитині, яка має проблеми зі здоров'ям.


16


Ефективне  спілкування.  Уміння слухати. Практичні роботи   
Як зробити приємність іншому.
Як попросити про послугу чи допомогу
с.60-63

17


Запобігання конфліктам і розв’язання їх. Практична робота:  Моделювання ситуацій попередження конфліктів з однолітками та мирного розв’язання конфліктів, які виникли.
с.64-67

18


Вплив комп’ютерних ігор на психічне і фізичне здоров’я дітей. Профілактика комп’ютерної залежності.
с.76-79

19


Безпека вдома. Правила користування джерелами водопостачання. Практична робота: Ознайомлення із застережними знаками «небезпека ураження електричним струмом», «легкозаймиста речовина».


20


Пожежна безпека. Правила користування обігрівальними приладами.
с.86-91

21


Правила користування газовою плитою. Ознаки витоку газу. Порядок дій при витоку газу. Практична робота: Ситуаційна гра: «Як діяти при витоку газу».
с.92-95

22


Дорожня безпека. Перехід дороги в умовах обмеженої оглядовості.
с.96-99

23


Дорожня безпека. Поведінка біля залізничної колії.
с.100-103

24


Дорожня безпека. Дорожні знаки. Практична робота: Моделювання ситуацій дорожнього руху (з дорожніми знаками: 1.27, 1.28, 1.30, 3.8, 4.12, 5.41, 5.43).


25


Безпека велосипедиста.


26


Оздоровче значення відпочинку на природі. Речі та одяг для прогулянки на природу.
с.108-111

27


Поведінка дитини в автономній ситуації на природі (якщо загубився, заблукав у лісі, горах, степу).
с.112-115

Психічна і духовна складові здоров ’я
Розділ 4. Здоровий дух
28


Розвиток памяті та уваги. Практична робота: Вправи для тренування зорової та слухової пам’яті і концентрації уваги.
с.124-129
Учень/учениця називають:
·    умови успішного навчання;
·    улюблені способи відпочинку і самозаспокоєння;
·    казки, вірші, пісні, прислів’я і приказки про здоров’я;
пояснюють:
·          вплив характеру на здоров'я  людини;
·          чому людям потрібно вчитися;
·як доброзичливість впливає на здоров’я людини;
розпізнають:
·          позитивні і негативні риси характеру;
·          ознаки втоми і перевтоми;
уміють:
·          визначати риси характеру літературних персонажів;
·          визначати риси свого характеру;
·          виконувати вправи для тренування пам’яті і концентрації уваги;
·          виконувати вправи для самозаспокоєння, відпочивати і займатися улюбленими справами;
·         творчо мислити, використовувати уяву для залучення однолітків до здорового способу життя

29


Характер людини.
с.117-120

30


Самооцінка характеру. Практична робота:  Визначення рис власного характеру
с. 120-123

31


Доброзичливість і здоровя людини. Практична робота: Створення колажу: «Що приносить мені радість»


32


Творчі здібності дитини. Розвиток уяви
с.130-133

33


Профілактика емоційного перенапруження. Способи заспокоєння
с.134-137

34


Практична робота: проект «Здоровим бути модно!»
с.138
















Календарно-тематичне планування 
4 клас
за оновленою програмою (2016 р)
34 години (1 година на тиждень)
(за підручником:  Бех І.Д., Воронцова Т.В., Пономаренко В.С., Страшко С.В. Основи здоров’я. Підруч. для 4 кл. – К.: Видавництво «Алатон», 2015)

№ з/п
Дата за планом
Скориг. дата
Тема уроку
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Примітки
Здоров’я людини
1


Життя і безпека людини
Учень/учениця називають:
·    складові здоров’я;
·    чинники впливу на здоров’я;
·          чинники, що сприяють гармонійному фізичному розвитку;
пояснюють:
·          цінність людського життя і здоров’я;
·          що таке безпека, небезпека та безпека життєдіяльності людини;
·    необхідність підтримання нормальної маси тіла;
розпізнають:
·    вікові зміни власного організму;
аналізують:
·          цілісність здоров’я;
·          вплив природних і соціальних чинників на здоров’я;
уміють:
визначати рівень свого фізичного розвитку

2


Життя і здоров’я

3


Розвиток людини. Практична робота «Визначеня рівня фізичного розвитку»

Здорове тіло
4


Збалансоване харчування
Учні називають:
·          групи харчових продуктів;
·          принципи загартування (поступовість систематичність, дозованість);
·          фактори, що забруднюють атмосферне повітря і повітря приміщень;
пояснюють необхідність:
·          уживання різноманітної корисної їжі і належної кількості води;
·          обмежувати вживання жирних, копчених і солодких продуктів та напоїв, смажених страв;
·           дбати про органи зору, слуху, опорно-руховий апарат;
·    регулярного провітрювання приміщень;
аналізують:
·          вплив малорухливого способу життя на здоров’я;
·    вплив шкідливих звичок на стан зубів і прикус;
уміють:
·    виконувати фізичні вправи для розвитку сили, спритності, витривалості, комплекс процедур загартовування;
·    дотримуватися настанов для профілактики порушень зору, слуху, постави і плоскостопості;
поступово долати відставання, яке може виникнути внаслідок пропуску занять

5


Вода і поживні речовини

6


Рух і загартовування

7


Профілактика порушень зору, слуху.

8


Профілактика порушень постави. Практична робота «Вправи для профілактики плоскостопості»

9


Гігієна порожнини рота. Практична робота «Гігієнічний догляд за порожниною рота»

10


Гігієна оселі. Практична робота «Складання рекомендацій «Як підтримувати чисте повітря в оселі».»

Серед людей
11


Сім’я і здоров’я
Учень/учениця називають:
·          родинні традиції, сприятливі для збереження здоров’я;
·          різні способи казати «НІ!»;
·          медичні установи свого населеного пункту/мікрорайону;
·          способи допомоги людям з особливими потребами;
·          одяг і взуття, які можуть становити небезпеку у натовпі;
·          правила користування телевізором, комп’ютером, мобільним телефоном;
·          правила дорожнього руху на перехресті, майдані, в місцях ремонту дороги, під час ДТП;
·          причини ДТП;
розпізнають:
·          ознаки дружніх стосунків;
·           способи тиску (умовляння, лестощі, погрози);
·          небезпечні ситуації, які потребують категоричної відмови;
·          види перехресть;
Учень/учениця пояснюють:
·          чому окремі інфекційні хвороби набули соціального значення;
·          необхідність гуманного ставлення до людей з особливими потребами;
аналізують:
·          вплив шкідливих звичок (куріння, вживання  алкоголю) на здоров’я;
·          поведінку  дитини у місцях великого скупчення людей;


12


Розбудова дружніх стосунків. Практична робота «Будьмо знайомі!»

13


Як відстояти себе. Практична робота «Моделювання ситуації звернення за телефонами довіри.»


14


Шкідливі звички і здоров’я. Практична робота «Моделювання ситуацій відмови від пропозицій, що можуть мати негативні наслідки.


15


Практична робота «Виконання проекту з формування корисної звички»

16


Реклама і здоровя

17


Засоби комунікації і здоров’я

18


Хвороби, які набули соціального значення

19


Охорона здоров’я дітей

20


Люди з особливими потребами. Практична робота «Моделювання ситуацій допомоги людям з особливими потребами»

21


Практична робота «Виконання проекту: «Відомі параолімпійці»

Безпечне довкілля
22


Наодинці вдома
уміють:
·          знайомитися з людьми;
·          аналізувати позитивний і негативний вплив друзів;
·          критично ставитися до реклами алкоголю і тютюну;
·          правильно реагувати на обзивання, намовляння, бійки та інші дії своїх однолітків;
·          надавати допомогу і моральну підтримку тим, хто цього потребує;
·          уникати небезпечних місць в своєму мікрорайоні/населеному пункті;
·          дотримуватися правил переходу дороги в місцях перехресть, майданів з урахуванням місцевих умов;
·          безпечної поведінки у натовпі, під час масових шкільних заходів;
відтворюють:
порядок дій у ситуації опосередкованої небезпеки, виклику рятувальних служб

23


Безпека школяра

24


Безпечна прогулянка

25


Безпека дорожнього руху

26


Рух на перехресті, майдані

27


Аварії на дорогах

Здоровий дух
28


Самооцінка і поведінка людини


Учень/учениця називають:
·          вольові якості людини;
·          приклади справ, гідних поваги;
наводять приклади:
·          активної, упевненої, пасивної і агресивної поведінки;
·          ситуацій, в яких гартується характер;
аналізують:
·          різницю між упевненістю і самовпевненістю;
·          відмінність між «хочу», «можу» і «треба»;
·          вплив звичок на здоров’я людини;
пояснюють:
·          що таке повага і самоповага;
·          вплив самооцінки на поведінку людини;
·          значення позитивного ставлення людини до життя;
уміють:
·         обирати мету, розробляти і виконувати план дій щодо досягнення мети (наприклад, формування корисної звички);
·         працювати в команді, мотивувати і зацікавлювати;
творчо мислити і продукувати ідеї для пояснення переваг здорового способу життя

29


Хочу, можу, треба

30


Практична робота «Виконання проекту «Моя мета»

31


Шануй себе та інших

32


Звички і здоров’я

33


Творчість і здоров’я

34


Практична робота «Виконання проекту: «Здоров’я всьому голова!» (розроблення плану вистави, творчого конкурсу, змагання тощо за тематикою здорового способу життя)



Немає коментарів:

Дописати коментар