Я у світі

Календарно-тематичне планування 
3 клас
за оновленою програмою (2016 р)
34 години (1 година на тиждень)
(за підручником: Тагліна О. В., Іванова Г. Ж. Я у світі: Підруч. для 3 кл. – Х.: «Ранок», 2013)
№ з/п
Дата за планом
Скориг. дата
Темауроку
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Примітка
Я – Людина
1


Я – частина природи і суспільства
Учень/учениця:
знає що відрізняє людину від тварини (мислення, мова, праця); роль суспільних груп для розвитку (сім’я, дитячий колектив, друзі);
володіє прийомами планування робочого часу, тренування уваги, зосередженості, запам’ятовування;
розуміє, що досягнення мети залежить від наполегливості, старанності, працьовитості;
наводить приклади залежності успіху людини від її характеру;
розпізнає вчинки;
розробляє власні завдання для досягнення успіху в навчанні.

2


Моє зовнішнє «Я»

3


Складові мого внутрішнього «Я»:світосприймання, характер, ідентичність (приналежність)

4


Можливості людини

5


Досягнення успіху

6


Обов’язкові умови успішного розвитку людини: праця, навчання. Практична робота: складання правил успішного навчання.

7


Самостійність та відповідальність. Практична робота: складання правил роботи у групі.

Я та інші
8


Сім'я. Склад сім'ї. мої основні права та обов’язки в сім'ї.
Учень/учениця:
усвідомлює потреби та інтереси сім’ї, власні права та обов’язки як члена родини;
розуміє, чому права та обов’язки батьків і дітей є взаємними;
виявляє шанобливе ставлення до старших, почуття відповідальності перед родиною;
розповідає про цінності своєї родини;
усвідомлює свої права та обов’язки як учня/учениці, як члена учнівської громади;
наводить оцінні судження, аргументує переваги добрих вчинків;
бере участь у колективних справах;
доречно вживає слова етикету, дотримується правил поведінки як у стандартних так і в нових для учня/учениці ситуаціях.
пояснює свої права та обов’язки як споживача/ споживачки;
взаємодіє в парній та груповій роботі відповідно до прийнятих правил;
наводить приклади ввічливого поводження, подільчивості, доброти, працьовитості, виявляє ці якості у життєвих ситуаціях;

9


Родинні стосунки. Практична робота: моделювання способів поведінки поштивого ставлення до старших а інших членів сім'ї.

10


Школа. Традиції рідної школи.

11


Права та обов’язки учнів.

12


Стосунки з однокласниками.

13


Учнівське самоврядування класу. Основні права і обов’язки членів учнівської громади класу.

14


Навчальний проект. Історія та традиції моєї школи

15


Соціальна акція (за вибором учителя)

16


Ми – споживачі. Рольова гра «Рекламна агенція» (або «Супермаркет»)

17


Практична робота: складання правил поведінки, пов’язаних з виконанням соціальних ролей (пішохода, пасажира, покупця, відвідувача бібліотеки, кінотеатру тощо)

18


Людські чесноти

19


Навчальний проект: «Чому так важко бути господарем свого слова» («Чи важко бути стриманим?», «Людина має творити добро»)

Я - українець
20


Суспільство як єдність людських спільнот, їх різноманітність. Відносини людей у суспільстві
Учень/учениця:
розуміє поняття: «суспільство», «громадянин»;
усвідомлює свою належність до українського суспільства; необхідність толерантного ставлення між людьми;
 усвідомлює свою належність до українського суспільства;
 знає державну символіку України;
виявляє шанобливе ставлення до символів держави;
володіє найпростішими навичками:   - поводження в урочистих ситуаціях, в пам’ятних місцях;
наводить приклади неправомірної поведінки як порушення прав інших людей;
обґрунтовує необхідність відповідати за свої вчинки;
встановлює самостійно чи з допомогою вчителя основні взаємозв’язки між вчинком і наслідком, порушенням правил і   відповідальністю;
передбачає можливі наслідки дій та вчинків;
моделює  спосіб  поведінки у відповідності до конкретної ситуації.

21


Україна – незалежна демократична держава. Громадяни України.


22


Символи держави: герб, прапор, гімн. Їх значення.

23


Якими правами я наділений як громадянин України?

24


Конституція України, Декларація прав дитини, Конвенція ООН про права дитини

25


Навчальний проект: «Чим славиться Україна?» (або «Славетні українці», «Подорожуємо Україною», «Історичні скарби України»

26


Практична робота: Розвязання прогностичних задач «Що буде, якщо…» Моделювання правомірних способів поведінки

Я - європеєць
27


Україна – європейська держава
Учень/учениця:
уміє показати на карті, де знаходяться Україна та держави – найближчі сусіди України;
має уявлення про різноманітність народів Європи, їхніх культур і звичаїв, про місце України в Європі;
здійснює пошук потрібної інформації з різних інформаційних джерел, обмінюється потрібною інформацією з однокласниками;
висловлює емоційно-оцінні судження, обґрунтовує свою думку, уважно слухає повідомлення, міркування однокласників;
встановлює і розвиває в спільній діяльності з товаришами дружні взаємини;
висловлює оцінні судження про діяльність людини, щодо збереження життя на Землі;
виявляє бажання допомагати природі, захищати її.


28


Європейський Союз – співтовариство народів Європи

29


Я – член європейської спільноти

30


Навчальний проект: «Мої ровесники за кордоном» (або «Чим цікаві традиції та звичаї  європейських народів», «Внесок українців у світову науку і культуру» «Винаходи людства, що змінили світ», «Відомі у світі народні промисли сучасної України»).


31


Земля – спільний дім для людей

32


Необхідність взаємодопомоги, співпраці, охорони природи спільними зусиллями.

33


Екологічна акція (за вибором учителя)

34


Практична робота: Що я можу розповісти про Україну своїм ровесникам за кордоном?









Календарно-тематичне планування 
4 клас
за оновленою програмою (2016 р)
35 годин (1 година на тиждень)
(за підручником: Тагліна О. В., Іванова Г. Ж. Я у світі: Підруч. для 4 кл. – Х.: «Ранок», 2015)


№ з/п
Дата за планом
Скориг. дата
Темауроку
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Примітка
Я – Людина
1


Я – неповторна людина
Учень/учениця:
має уявлення про неповторність кожної людини (зовнішність, поведінка, здібності, характер), неприпустимість заподіяння будь- якої шкоди собі й іншим;
розповідає про свої інтереси, хобі;
пояснює, чому всі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах;
розуміє  значення знань, освіти, працелюбства в житті людини, в досягненні життєвих успіхів;
планує свою діяльність для досягнення  конкретної мети;
наводить приклади досягнень відомих людей;
презентує власні успіхи та успіхи людей, з яких бере приклад.

2


Навчальний проект (індивідуальний): Постаті, що подолали життєві труднощі

3


Життя – найвища цінність

4


Практична робота: Обговорення ст. 6 Конвенції ООН про права дитини, ст. 3, ст. 21, ст. 27 Конституції України

5


Особистісний розвиток людини упродовж життя

6


Навчання як засіб досягнення мети.

7


Як самому себе виховувати?

8


Практична робота: Плануємо самонавчання, взаємонавчання.

9


Навчальний проект (індивідуальний): «Історія досягнень людини (в науці, спорті чи мистецтві)», «Мої досягнення»

Я та інші
10


Роль сім'ї в моєму житті. Мій родовід
Учень/учениця:
пояснює, чому права та обов’язки батьків і дітей є взаємними;
дбає про збереження майна та ощадливе  використання сімейного бюджету;
дбає про збереження природних об’єктів, цілісність майна та ощадливе використання ресурсів школи, місцевої громади, до яких він/вона належить;
має уявлення про культуру взаємин людей в сім’ї, школі, на вулиці; ініціює, підтримує і завершує розмову, дотримуючись етикетних норм спілкування;
виявляє інтерес до діяльності засобів масової інформації; розуміє її значення у житті людей;
уміє тримати дистанцію, відчувати межу бажаної-небажаної поведінки;
бере участь в дискусії: вислуховує, погоджується, відстоює власну точку зору, домовляється;
моделює  спосіб  поведінки у  відповідності до конкретної ситуації. 

11


Бюджет сім'ї. Економія і збереження майна.

12


Навчальний проект (індивідуальний): Дослідження своїх витрат за тиждень

13


Культура поведінки учня

14


Засоби масової інформації мого селища

15


Практична робота: написання замітки до місцевої газети про важливі події, що відбулися в селищі

16


Соціальна (екологічна) акція (за вибором учителя)

17


Чому виникають конфлікти?

18


Як налагодити хороші взаємини?

19


Практична робота: складання правил ведення дискусії.


20


Дискусія (на вибір вчителя): «Чим відрізняється стійкість від упертості?», «Чи може неправда бути рятівною?», «Де закінчується щедрість і розпочинається марнотратство?», «В яких випадках  бути хитрим добре, а в яких – погано»

Я - українець
21


Україна – незалежна, демократична, правова держава.

усвідомлює призначення Конституції України та українського законодавства;
усвідомлює себе громадянином України;
орієнтується у своїх правах і обов’язках;
 аргументує значення дотримання правил співжиття в суспільстві, невідворотність відповідальності за порушення законів, прав інших людей;
дбає про пам’ятки природи, історії та культури України.
знає про можливі правопорушення серед дітей, наводить приклади;
застосовує знання про свої права у конкретних життєвих ситуаціях;


22


Національні та державні символи України.

23


Конституція України (ст.10, ст. 20, ст. 67).

24


Практична робота.
Створення фотоколажу (проведення конкурсу малюнків) на одну із тем (на вибір):  «Державні символи у моєму житті», «Хліб і сіль - символи української гостинності», «Свята нашої держави».


25


Правопорушення серед дітей і юридична відповідальність за їх скоєння

26


Моделювання різних соціальних ролей

27


Навчальний проект (груповий, за вибором учнів)
«Я пізнаю Україну», «Сім чудес України», «Визначні місця мого краю».


Я - европеєць
28


Україна на карті світу.
Учень/учениця:
має уявлення про різноманітність  країн  світу,  про місце України  на карті світу;
розпізнає символіку Європейського Союзу;   розповідає  про окремі досягнення українців в різних галузях (у науці, культурі, спорті тощо);
має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, необхідність толерантного ставлення до різноманітності культур, звичаїв народів;
бере участь у суспільно корисній  діяльності. 


29


Найбільші українські спільноти в інших країнах світу.

30


Європейський Союз – співтовариство народів Європи.


31
32


Навчальний проект (груповий, за вибором учнів)
«Подорожуємо країнами Євросоюзу», «Подорожуємо країнами світу», «Українці, яких знає світ», «Знані в усьому світі українські  вироби»


33


Волонтерство як добровільна суспільно корисна діяльність

34


Практична робота: Складання листа до ровесника-іноземця про свою країну

Немає коментарів:

Дописати коментар