Каліграфія



Календарно-тематичне планування 
2 клас
35 годин (1 година на тиждень) 

уроку
Дата за планом
Скор. дата
Тема уроку
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Примітка
1


2
3
4
І семестр
1.


Повторення правил сидіння за партою. Розташування зошита на парті. Комунікативна спрямованість процесу письма


Розвиток просторових уявлень
Учень(учениця):
визначає напрямок письма;
вільно орієнтується на площині;
зображує предмети простої форми;
створює багатофігурні композиції та малюнки складної форми з дрібних деталей;
виконує розчерки вільними рухами передпліччя, кистей, пальців;
має уявлення про симетрію предмета;
пише в графічній сітці зошита у дві горизонтальні лінії різної інтенсивності з похилими лініями (№1) та у дві горизонтальні лінії різної інтенсивності (№2)






Написання цифр і літер
пише правильно цифри, малі й великі літери, безвідривно й з прискоренням буквосполучення з двох-трьох літер, слова з апострофом;
знає основні й додаткові елементи великих і малих літер;
поєднує літери в словах за допомогою трьох видів з’єднань;
аналізує власне письмо;
виправляє графічні помилки;
дотримує санітарно-гігієнічних норм у процесі письма.






Штрихування
проводить вертикальні і горизонтальні лінії в один бік. Не одриваючи олівця і не виходячи за межі контуру;
штрихує охайно в межах зображення предметів різної форми крапками, похилими лініями, уривчастими короткими лініями тощо.











Розвиток писемного мовлення
списує  з рукописного і друкованого текстів із дотриманням правил каліграфічного письма і правопису;
доповнює незакінчені речення словами і словосполученнями;
складає і записує речення за малюнками;
дотримує вимог оформлення письмової роботи в зошиті.



2.


Орієнтація на площині. Правила написання розділових знаків (крапка, кома, тире, дефіс, знак оклику,знак питання). Обведення контурів малюнка.

3.


Ознайомлення із симетрією предмета. Обведення контурів малюнка. Букви, в основі яких коротка пряма похила лінія із заокругленням внизу (і, ї, и, й, ш, м, л).

4.


Зображення предметів простої форми (квадрат, прямокутник, трикутник, коло). Букви, в основі яких коротка пряма похила лінія із заокругленням угорі ліворуч, внизу праворуч (г, п, т, р).

5.


Створення багатофігурних композицій з найпростіших геометричних форм. Штрихування прямими лініями. Букви, які містять овали і півовали (о,а,с,О, С)

6.


Створення багатофігурних композицій з найпростіших геометричних форм. Штрихування крапками, уривчастими короткими лініями. Письмо літер з петлями (у, д, в, е)

7.


Мішане штрихування. Письмо літер з довгими та короткими петлями (у-ц, д-щ, д-з)

8.


Штрихування спіральними лініями. Письмо літер з виносними елементами (у, в, з, д, р, б, ф)

9.


Комбіноване штрихування. Письмо літер зі штрихами та овалами (Ж, ж, Х, х)

10.


Комбіноване штрихування. Написання великих літер із заокругленнями (Ш-Щ, Ч-У)

11.


Штрихування. Письмо літер Ґ, ґ, Ч, ч

12.


Штрихування. Письмо великих літер з горизонтальними лініями (А, Б, Г, П, Т)



13.


Комбіноване штрихування. Написання літер складної конфігурації (Р, Д, Ф)

14.


Комбіноване штрихування. Написання літер складної конфігурації (В, З, Е)

15.


Комбіноване штрихування. Написання літер складної конфігурації (К, к, Я, я)

16.


Три види з'єднань літер. Безвідривне письмо поєднаних букв. Списування з друкованого тексту

                                                                                                               ІІ семестр

17.


Вільні розчерки. Письмо цифр 1, 4, 7. Закріплення графічних, гігієнічних навичок письма.

18.


Вільні розчерки. Письмо цифр 2, 7. Правила скорочення слів. Математичні скорочення. Усталені скорочення

19.


Вільні розчерки. Письмо цифр 3, 5. Правила запису віршованих творів.

20.


Вільні розчерки. Письмо цифр 6, 9 . Запис слів, віршів у стовпчик.

21.


Вільні розчерки. Письмо цифр 8, 0. Списування слів, речень, частин тексту з друкованого шрифту.

22.


Тренування в розчерках. До твого словничка. Написання словникових слів.

23.


Тренування в розчерках. Написання словникових слів.
Списування з друкованого тексту.

24.


Тренування в розчерках. Написання словникових слів. Виявлення типових помилок у накресленнях букв

25.


Тренування в розчерках. Написання словникових слів. Вибіркове списування.

26.


Тренування в розчерках. Написання словникових слів. Доповнення незакінчених речень.

27.


Тренування в розчерках. Написання словникових слів Упорядкування тексту.

28.


Тренування в розчерках. Написання словникових слів Поширення речень запитаннями.

29.


Тренування в розчерках. Культура оформлення письмової роботи. Правила письмового виправлення помилок.

30.


Тренування в розчерках. Культура оформлення письмової роботи. Абзац.

31.


Тренування в розчерках. Культура оформлення письмової роботи. Передача діалогу на письмі

32.


Тренування в розчерках. Культура оформлення письмової роботи. Лапки.

33.


Графічний аналіз тексту. Письмо без графічної сітки.
Підкреслення слів лініями заданої форми.

34.


Графічний аналіз тексту. Письмо без графічної сітки.


35.


Визначення рівня розвитку рухових навичок. Вимірювання швидкості письма. Самоаналіз письма учнями за допомогою учителя




Календарно-тематичне планування 
2 клас
35 годин (1 година на тиждень) 
  
уроку
Дата за планом

Тема уроку
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Примітка
1


2
3

І семестр
1.




Повторення вивченого в 2 класі. Назви ліній графічної сітки. Списування з  рукописного тексту. Навчання діалогу (ситуації в школі).

Повторення
Учень (учениця):
називає лінії графічної сітки;
знає алфавіт;
вільно користується трьома видами з'єднань букв;
списує з друкованого й рукописного текстів охайно, без помилок.




Написання цифр і літер
Учень (учениця):

описує літери і цифри;

пише правильно великі й малі літери, у тому числі й складної конфігурації, цифри 0-9, а також на позначення двоцифрових і трицифрових чисел, математичні знаки і символи;

поєднує безвідривно три-чотири графеми;

міркує з приводу групування літер;

виконує розчерки різних видів;

здійснює й обґрунтовує самооцінку виконаної роботи.











2.


Букви українського алфавіту.  Списування з  рукописного тексту. Формулювання запитань за малюнком.

3.


Три види з'єднань букв. Списування з рукописного тексту. Навчання діалогу (ситуації в повсякденному житті)

4.


Списування з рукописного та друкованого текстів. Визначення рівня розвитку рухових навичок. Складання  історії за серією малюнків.

5.


Малі букви із заокругленнями, які починаються під верхньою рядковою лінією (а, о, є, с, х). Опис іграшки за поданим планом.

6.


Малі букви, які закінчуються заокругленням над нижньою рядковою лінією (г,л, м, н, п, р, т, ч, ш). Редагування речень. Навчання діалогу (телефонні розмови).

7.


Малі букви з виносними елементами (б, в, д, з, у, щ, ц).  Поширення речень.  Опис тварини за малюнком.

8.


Малі букви з горизонтальними короткими елементами (н, ю, є). Поширення речень однорідними членами. Продовження казки за початком.

9.


Малі букви складної конфігурації (ж, к, я). Редагування речень. Складання казки за картиною.

10.


Великі літери з лівим заокругленням, які починаються чи закінчуються над нижньою рядковою лінією (А, Г, Л, М, П, Р, Т).  Поширення речень. Написання міркування.

11.


Великі літери з лівим заокругленням, які починаються чи закінчуються над нижньою рядковою лінією (І, Н, К, Ю).  Поширення речень. Письмовий детальний переказ тексту.


12


Великі літери з правими заокругленнями елементів над нижньою рядковою лінією (А, Л, М, П, Т, Ш). Творчий переказ віршованого тексту.

13.


Великі літери, які починаються чи закінчуються під верхньою міжрядковою лінією (О, С, Ч, У, З, Х). Редагування тексту. Складання казки на новий лад.

14


Великі літери з овалами та півовалами (Б, В, Ж, Х, З, С, Ю). Редагування тексту. Написання фантастичної історії за малюнком.

15


Великі літери складної конфігурації (К, Ж, Ф, Я). Редагування тексту. Розповідь за малюнком та прислів’ям  «У страху великі очі».

16


Великі та малі літери українського алфавіту. Визначення рівня розвитку рухових навичок. Редагування тексту. Підпис вітальних листівок.


ІІ семестр

17








Безвідривне поєднання трьох графем (сич, дим, пуд, суп). Правила скорочення слів. Складання загадок.
Оформлення письмової роботи


Учень (учениця):
знає й дотримує правил оформлення письмової роботи з мови та математики;

користується усталеними скороченнями, у тому числі й математичними;

уміє записувати віршовані твори;

пише в графічній сітці зошита в одну лінію.








Розвиток писемного мовлення


Учень (учениця):

міркує з приводу жанрових особливостей текстів;

записує з памяті невеликі віршовані твори (4-8 рядків);

уміє редагувати й удосконалювати текст;

бере активну участь у колективному стилістичному, лексичному, орфографічному, графічному аналізі тексту;

здійснює самоаналіз письма.

18


Безвідривне поєднання чотирьох графем (день, лист, село, звук, тиша). Правила оформлення письмової роботи з мови. Правила створення метафор.

19


Безвідривне поєднання п’яти  графем (земля, слива, стеля, дятел). Правила оформлення письмової роботи з мови. Написання метафори «Дружба».

20


Написання цифр 0-9. Написання дво- і трицифрових чисел. Складання казки за віршем.

21


Написання дво- і трицифрових чисел. Математичні знаки і символи. Письмове оформлення діалогу.


22


Математичні знаки і символи. Математичні скорочення. Усталені скорочення. Складання казки на морально-етичну тему.

23


Правила оформлення письмової роботи з математики. Підпис вітальних листівок.


24


Правила запису віршованих творів. Добір рими. Віршування.

25


Письмо  з пам'яті віршованих творів. Колективний графічний аналіз тексту. Опис фантастичної (казкової) країни.


26


Списування з друкованого тексту. Редагування та удосконалення тексту. Складання казки за даними героями.

27


Списування з друкованого тексту. Графічний самоаналіз тексту. Написання розповіді «Улюблений казковий герой»

28


Списування з друкованого тексту. Графічний самоаналіз тексту. Написання опису  квітки.


29


Відпрацювання каліграфічних навичок. Колективний стилістичний аналіз тексту. Побудова науково-популярного опису.

30


Відпрацювання каліграфічних навичок. Редагування та удосконалення тексту (додавання кінцівки, зачину).

31


Письмо на папері без графічної сітки. Відпрацювання каліграфічних навичок. Ознайомлення з лімериками та їх побудова.

32.


Відпрацювання каліграфічних навичок. Детальний письмовий переказ тексту-розповіді.

33.


Відпрацювання каліграфічних навичок. Добір  рими. Вибірковий переказ.


34.


Вимірювання швидкості письма.  Графічний самоаналіз тексту. Складання тексту за кінцівкою.


35.


Підсумковий урок. Створення метафори «Знання»




Календарно-тематичне планування 
4 клас

35 годин (1 година на тиждень)

уроку
Дата за планом
Скориг. дата
Тема уроку
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Примітки
1


2
3

І семестр
1.







Аналіз графічних засобів у писемному мовленні. Побудова речень різних за метою висловлювання. Складання розповіді з елементами опису
Повторення
Учень (учениця):
знає алфавіт, назви основних та додаткових елементів літер українського алфавіту, цифр 0-9;
порівнює рукописні і друковані тексти;
списує з рукописного і друкованого тексту без помилок.

Написання цифр і літер
Учень (учениця):

дотримує  належної висоти, ширини, нахилу великих і малих літер та пунктуаційних знаків у зошиті в одну лінійку;

виконує розчерки різних ви дів;

уміє писати лапки, знає їх призначення;

поєднує безвідривно елементи літер і графеми (2-6);

пише охайно на дошці й аркушах паперу (без графічної сітки);

записує правильно багатоцифрові числа;

обґрунтовує самооцінку виконаної роботи.

Оформлення письмової роботи


Учень (учениця):
знає правила письмового виправлення помилок;









2.


Культура оформлення письмової роботи Письмо основних та додаткових елементів літер українського алфавіту. Складання казки за скоромовкою.

3.


Письмо основних та додаткових елементів літер українського алфавіту. Вправи на порівняння друкованих і рукописних текстів.Складання казки за початком та кінцівкою.


4.


Повторення написання цифр 0-9. Культура запису прикладів і рівнянь. Редагування тексту.

5.


Написання дво- та трицифрових чисел. Письмо без графічної сітки (на дошці й аркушах паперу). Складання казки з поданими словами.

6.


Закріплення й удосконалення письма малих букв. Лапки. Написання твору-міркування.

7.


Безвідривне поєднання елементів букв х, ж, ю. Написання розповіді з описом трудових процесів.

8.


Закріплення й удосконалення письма великих, малих букв та пунктуаційних знаків. Правила запису діалогічного тексту. Складання історії з використанням  діалогу.

9.


Закріплення й удосконалення письма великих, малих букв та пунктуаційних знаків. Письмо багатоцифрових чисел. Побудова інтерв’ю.

10.


Безвідривне поєднання трьох графем (сир, вуж, пар, сич...), Правила письмового виправлення помилок. Створення розповіді про відому країну.

11.


Безвідривне поєднання чотирьох графем (день, глум, лист, звук...). Культура  оформлення письмової роботи. Складання розповіді про зображену країну.

12


Безвідривне поєднання п’яти графем (злива, земля, ярина, тепер, дятел...). Письмо без графічної сітки. Створення тексту описового характеру.

13.


Безвідривне поєднання шести графем (очерет, апетит, цемент, терпуг...). Письмо без графічної сітки. Складання казки за малюнком.

14


Варіанти запису віршованих творів. Підпис вітальних листівок (загальні правила, варіанти). Створення казки за віршем.

15


Письмо без графічної сітки. Написання колективного листа.

16


Графічний аналіз тексту.  Виправлення графічних помилок. Вибірковий переказ тексту.

ІІ семестр


17


Удосконалення каліграфічних умінь. Запис дробів. Складання казки за поданими героями.

уміє записувати слова в таблиці, підкреслювати, позначати значущі частини слова;

дотримує полів, абзаців;

володіє культурою запису прикладів, рівнянь, дробів.


Розвиток писемного мовлення


Учень (учениця):

описує найпростіші трудові процеси;

складає художні і науково-популярні описи;

працює з деформованим текстом;

уміє здійснювати детальний і вибірковий аналіз тексту;

складає письмове висловлювання про прочитаний твір, епізод переглянутого фільму, дитячої телепередачі;

удосконалює написане;

уміє підписати вітальну листівку;

міркує щодо жанрових особливостей твору;

висловлює судження стосовно того, що сподобалось, що було цікавим;

здійснює самоаналіз письма за визначеними вчителем критеріями




18


Спостереження за роллю абзаців. Поділ тексту на частини, складання й запис плану з допомогою вчителя та самостійно. Правила запису нумерованого тексту. Складання продовження історії.

19


Письмо  з пам'яті віршованих творів. Графічний аналіз тексту. Виправлення графічних помилок. Творчий переказ вірша 

20


Прискорення письма. Диктант. Самостійна перевірка й аналіз написаного. Складання розповіді про країну.

21


Культура оформлення письмової роботи (запис слів у таблиці, підкреслення, позначення значущих частин слова, дотримання полів, абзаців тощо). Написання опису.

22


Культура оформлення письмової роботи (запис слів у таблиці, підкреслення, позначення значущих частин слова, дотримання полів, абзаців тощо). Створення розповіді.

23


Списування з друкованого тексту. Графічний самоаналіз тексту. Виправлення графічних помилок. Створення розповіді.

24


Списування з друкованого тексту. Самоаналіз тексту та виправлення графічних помилок. Написання письмового висловлювання про прочитаний твір або переглянутий мультфільм.

25


Виконання творчих письмових вправ. Добір  рими. Написання тексту-міркування

26


Виконання творчих письмових вправ. Складання загадок.

27


Списування з друкованого тексту. Графічний самоаналіз тексту. Складання казки.

28


Списування з друкованого тексту. Графічний самоаналіз тексту. Складання письмового висловлювання про переглянутий мультфільм


29


Відпрацювання каліграфічних навичок. Колективний стилістичний аналіз тексту. Побудова науково-популярного опису.

30


Відпрацювання каліграфічних навичок. Редагування та удосконалення тексту. Написання  казки за поданим заголовком.

31


Письмо на папері без графічної сітки. Відпрацювання каліграфічних навичок. Складання автобіографії неживого предмета.

32.


Письмо на папері без графічної сітки. Відпрацювання каліграфічних навичок. Написання листа.

33.


Письмо на папері без графічної сітки. Відпрацювання каліграфічних навичок. Складання письмового висловлювання про прочитаний твір.


34.


Вимірювання швидкості письма.  Графічний самоаналіз тексту. Написання міркування.

35.


Підсумковий урок. Свято каліграфії.

Немає коментарів:

Дописати коментар