Математика

Календарно-тематичне планування 
1 клас

за оновленою програмою (2016 р)
140 годин (4 години на тиждень)
(За підручником: Богданович М.В., Лишенко Г.П., Математика.
Підруч. для 1кл. – К.: Генеза, 2012.)

Дата за планом
Скориг дата
Тема уроку
Стор. підруч
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Примітк
І семестр
Лічба. Властивості предметів. Просторові відношення
1


С. 3
ОЗНАКИ ПРЕДМЕТІВ
Учень/учениця :
називає  ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо;
розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо;
визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу ;  
порівнює об’єкти навколишнього світу за вказаними ознаками;
об’єднує об’єкти навколишнього світу в групу за спільною ознакою;
розбиває  групу об’єктів навколишнього світу на підгрупи за спільною ознакою
зіставляє об’єкти навколишнього світу: за  розміром (більший, ніж; менший, ніж; однакові за розміром);  за довжиною (коротший ніж; довший за; однакові за довжиною); за масою (важчий, легший) та ін.;
впорядковує об’єкти навколишнього світу за розміром, довжиною, висотою, товщиною, масою тощо

2


С. 4

3


Лічба предметів. Порівняння предметів. Поняття «знизу – вгору», «згори – вниз», «на, під», «найвищий – найнижчий». Підготовчі вправи до написання цифр
С. 5

4


С. 6

5


Кількісна та порядкова лічба. Порівняння предметів за величиною. Поняття «ліворуч», «праворуч», «стільки ж», «великий-малий», «найбільший-найменший». Підготовчі вправи до написання цифр.
С. 7

6


С. 8

7


С. 9

8


С. 10

Нумерація чисел від1 до 10. Геометричні фігури
9


С. 12
ПРОСТОРОВІ ВІДНОШЕННЯ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ
розпізнає  розміщення об’єктів у просторі (класній кімнаті, на подвір’ї тощо),  на площині (на аркуші паперу, на стільниці парти, робочому столі тощо);
розміщує об’єкти у просторі і на площині: вгорі, внизу, по центру; ліворуч, праворуч, між ; під, над, на; попереду, позаду, поруч;
встановлює відношення порядку розміщення об’єктів  на площині та в просторі (лівіше, правіше, вище, нижче тощо);
переміщує  об’єкти в заданих напрямках:    справа наліво, зліва направо, зверху вниз, знизу вгору;
вживає у мовленні відповідні терміни
розрізняє геометричні фігури – куб, кулю, піраміду, конус, циліндр;
пряму, криву, відрізок, промінь, кут, ламану; многокутники;
впізнає в оточуючих предметах відомі геометричні фігури;
зображує точку, відрізок, пряму, криву, ламану;
моделює лінії (прямі, криві та ламані) з підручного матеріалу (шнурків, олівців, паличок, тощо)
ЧИСЛА. ДІЇ З ЧИСЛАМИ
Учень/учениця :
знає назви чисел у межах 10;
визначає кількість елементів у групі; співвідносить її з відповідним числом;
впізнає  цифри, якими позначаються відповідні числа;
називає числа в прямому і зворотному порядку у межах 10;
лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно, по колу, хаотично);
відповідає на запитання: «Скільки елементів в групі?» і «Котрим за порядком є певний елемент групи у заданому напрямку лічби?» у процесі виконання практичних вправ;
визначає порядкові відношення – розташування об’єктів, чисел відносно вказаного («стоїть перед», «стоїть  після», «стоїть між»; «попереду», «позаду»);
порівнює групи об’єктів за кількістю у них елементів способом утворення пар;
визначає кількість елементів у групі після: об’єднання  груп об’єктів за спільною ознакою;  вилучення із групи об’єктів частини елементів, що характеризуються певною ознакою
утворює число прилічуванням одиниці до попереднього і відлічуванням одиниці від наступного до нього числа;

позначає число відповідною цифрою ;
вміє писати цифри у зошитах у клітинку;
вміє лічити від 1 до 10 в прямому та зворотному порядку;
відтворює послідовність числа у заданих межах у прямому і зворотному порядку;
називає попереднє і наступне число до даного;
встановлює відповідність між числом та кількістю елементів в групі;
встановлює відповідність кількості елементів в групі певному числу;
знає склад чисел від 2 до 10;
порівнює числа в межах 10;  
записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків
розуміє конкретний зміст дій додавання та віднімання;
обирає малюнок, схему, які ілюструють арифметичні дії додавання і віднімання;
знає знаки дій додавання і віднімання;
утворює  рівності на основі складу числа;
знає назви компонентів і результату дій додавання та віднімання;
розуміє число нуль як результат віднімання рівних чисел;
використовує під час обчислень властивості додавання й віднімання нуля, віднімання рівних чисел

10


С. 13

11


С. 14

12


С. 15

13


С. 16

14


С. 17

15


С.18

16


С. 19

17


С. 20

18


С. 21

19


С. 22

20


С. 23

21


С. 24

22


С. 25

23


С. 26

24


С. 27

25


С. 28

26


С. 29

27


С. 30

28


С. 31

29


С. 32

30


С.33

31


С. 34

32


С. 35

33


С. 36

34


С. 37

35


С. 38

36


С. 39

37


С. 40

38


С.41

39


С. 42

40


С.43

41


Дія віднімання. Складання і розв’язування прикладів на віднімання
С. 44

42


Зв’язок додавання і віднімання. Складання прикладів на віднімання з прикладів на додавання.
С. 45

43


Зв’язок додавання і віднімання. Складання прикладів на додавання і віднімання.
С. 46

44


Число та цифра 0. Написання цифри 0.
С. 47

45


Число і цифра 0. Послідовність чисел від 0 до 10. Складання і розв’язування прикладів на додавання і віднімання.
С. 48

46


Додавання і  віднімання числа 0. Складання і розв’язування прикладів на додаванні і віднімання чисел 0 і 1
С. 49

47


Ознайомлення з поняттям і терміном «задача» та її елементами. Складання і розв’язування задач на знаходження суми та остачі.
С. 50

48


Повторення вивченого матеріалу. Складання і розв’язування задач. Порівняння чисел в межах 10
С. 51

Додаванні і віднімання в межах 10. Складання таблиць
49


Таблиця додавання і віднімання  числа 1. Розв’язування прикладів на дві дії
С. 53
виконує арифметичні дії додавання та віднімання чисел на основі знання складу числа, порядку слідування чисел у натуральному ряді, переставного закону додавання, взаємозв’язку дій додавання і віднімання;
застосовує прийом додавання і віднімання чисел частинами;
володіє обчислювальною навичкою табличного додавання і віднімання чисел у межах 10;
передбачає результат додавання і віднімання ( до виконання обчислень) ,  розуміючи, що при додаванні натуральних чисел дістанемо більше число, а при відніманні – менше
знаходить число за даним відношенням «більше на...», «менше на...»;
знаходить, на скільки одне число більше або менше за інше
знає назви розрядних чисел;
розуміє десяток як лічильну одиницю;
лічить десятками в межах 100;
порівнює, додає і віднімає розрядні числа – десятки
утворює  числа 11-100 з десятків та одиниць при виконанні практичних вправ (з використанням паличок, намистинок тощо);
знає назви чисел 11-100;
називає числа від 11 до 100 в прямому і зворотному порядку від будь-якого числа до вказаного;
називає попереднє і наступне число до будь-якого числа в межах 100;
утворює двоцифрове число додаванням числа 1 до попереднього числа, відніманням числа 1 від наступного числа;

50


Таблиця додаванні віднімання числа 1. Складання і розв’язування задач. Повторення складу чисел 9, 10. Вимірювання і порівняння довжин відрізків
С. 54

51


Складання таблиць додавання і віднімання числа 2. Розв’язування задач і прикладів на дві дії. Додавання і віднімання за допомогою числового відрізка
С. 55

52


Таблиця додавання і віднімання числа 2. Розв’язування прикладів на дві дії , порівняння виразу і числа
С. 56

53


Збільшення та зменшення числа на кілька одиниць. Вправи на додавання і віднімання числа 2
С. 57

54


Збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць. Складання та розв’язування задач на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць зміст понять «більше на…», «менше на…»
С. 58

55


Складання таблиць додавання і віднімання числа 3. Задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць
С. 59

56


Таблиця додавання і віднімання числа 3. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць. Складання виразів за числовими відрізками. Вимірювання довжини відрізків та креслення їх
С. 60

57


Задачі, що включають поняття «стільки ж». Табличне додавання і віднімання числа 3
С. 61

58


Назви чисел при відніманні. Складання таблиць додаванні віднімання числа 4. Креслення відрізків
С. 62

59


Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 4. Кругові приклади
С. 63

60


Складанні розв’язування задач на знаходження суми і остачі. Креслення трикутників на папері в клітинку
С. 64

61


Таблиці додаванні віднімання числа 5. Розв’язування задач на збільшення (зменшення) на кілька одиниць
С. 65

62


Різницеве порівняння чисел. Таблиці додавання і віднімання числа 5
С. 66

63


Розв’язування задач, які містять поняття «стільки ж».               Креслення відрізків
С. 67

64


Закріплення вивченого матеріалу


ІІ семестр
65


Таблиці додаванні віднімання числа 6. Задачі на різницеве порівняння. Побудова відрізка довшого від даного
С. 68
читає і записує числа від 1 до 100;
розуміє, що  одна і та ж цифра у записі двоцифрового числа набуває різних значень залежно від своєї позиції;
визначає кількість десятків і кількість одиниць у двоцифровому числі;
записує двоцифрове число у вигляді суми розрядних доданків;
розрізняє одноцифрові і двоцифрові числа;
порівнює числа в межах 100
додає і віднімає число 1 у межах 100;
замінює суму розрядних доданків двоцифровим числом;
віднімає від двоцифрового числа його десятки або його одиниці
розуміє, сутність порозрядного   додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд
знаходить невідомі компоненти арифметичних дій додавання і віднімання – доданок, зменшуване, від’ємник


66


Таблиці додавання і віднімання числа 6. Задачі на знаходження суми та знаходження невідомого доданку
С. 69


67


Складанні і розв’язування задач. Розв’язування задач на дві дії. Кругові приклади.
С. 70

68


Таблиці додавання і віднімання числа 7. Задачі на знаходження суми і остачі
С. 71

69


Розв’язування прикладів і задач на застосування табличного додавання і віднімання. Порівняння виразів
С. 72

70


Таблиці додавання і віднімання чисел 8, 9. Порівняння довжин відрізків
С. 73

71


Задачі на знаходження невідомого доданка. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання
С. 74

72


Літр. Додавання і віднімання чисел в межах 10. Розв’язування задач
С. 75

73


Розв’язування задач на вимірювання об’єму рідини в літрах
С. 76

74


Кілограм. Вимірювання маси предметів кілограмами. Розв’язування задач
С. 77

75


Зміна сум про зміні одного з доданків. Розв’язування задач про масу предметів. Вік людини
С. 78

76


Додавання віднімання по одному  і частинами. Задачі на знаходження суми та невідомого доданку
С. 79

77


Переставна властивість додавання. Вправи на засвоєння таблиць додаванні і віднімання в межах 10
С. 80

78


Переставна властивість додавання. Розв’язування задач. Порівняння виразів
С. 81

Числа 11-20. Величини
79


Десяток. Повторення таблиць додавання і віднімання в межах 10
С. 84
МАТЕМАТИЧНІ ВИРАЗИ. РІВНОСТІ. НЕРІВНОСТІ
Учень/учениця :
розрізняє числові рівності та нерівності;
читає і записує числові рівності, числові нерівності
записує і читає числові вирази, що містять дію додавання або віднімання;
обчислює значення числового виразу, що містить одну-дві дії;
порівнює число та числовий вираз;
порівнює два числових вирази

ВЕЛИЧИНИ
Учень/учениця:
порівнює довжини відрізків або смужок паперу «на око», накладанням або за допомогою різних мірок;
знає,  якими одиницями вимірюється  довжина ( сантиметр, дециметр, метр),  їх скорочене позначення та співвідношення між ними;
розуміє, які одиниці вимірювання довжини доцільно використовувати в конкретному випадку;
вимірює довжину предметів або відрізків;
записує результати вимірювання із використанням різних одиниць (см, дм, м);
будує відрізок заданої довжини
знає, що маса вимірюється у кілограмах,  знає скорочене позначення одиниці вимірювання маси - кілограм (кг); порівнює предмети за масою «на руку»;
записує результати вимірювання маси (за малюнками)
розуміє, що посудини мають місткість;
знає, що   одиницею вимірювання місткості є літр, а  скорочене позначення  -  (л);
порівнює посудини за місткістю;
вимірює місткість посудини, використовуючи літрову мірку;
записує результати вимірювання місткості
знає, що товари мають вартість, виражену грошовими одиницями;
знає, що одиницями вартості товару є   гривня, копійка,  їх скорочене позначення (грн, к.) та співвідношення між ними;  

80


Утворення чисел другого десятка. Задачі на збільшення (зменшення) на кілька одиниць
С. 85
Дод.
81


Десятковий склад чисел другого десятка. Порівняння чисел до 20. Розв’язування задач про вік людини
С. 86

82


Лічба в межах 20. Розв’язування задач. Побудова відрізка більшого від даного
С. 87

83


Дециметр. Лічба в межах 20. Вправи на засвоєння додаванні і віднімання в межах 10
с. 88

84


Утворення чисел другого десятка з десятка і одиниць
С. 89

85


Лічба в межах 20. Вправи на засвоєння додаванні і віднімання в межах 10
С. 90
Дод.
86


Позначення чисел другого десятка цифрами. Задачі на збільшення числа на кілька одиниць
С. 91

87


Письмова нумерація чисел 11-20. Розв’язування задач на знаходження невідомого доданка
С. 92

88


Розв’язування задач на різницеве порівняння та збільшення числа на кілька одиниць. Ламана лінія.
С. 93

89


Письмова нумерація чисел 11-20. Запис чисел у нумераційній таблиці
С. 94

90


Додаванні віднімання виду 10+4, 14-4, 14-10
С. 95

91


Читання та порівняння виразів. Заміна сантиметрів дециметром.
С. 96

92


Лічба в межах 20. Попереднє та наступне число. Додавання і віднімання виду: 13 + 1, 15 – 1
С. 97

93


Додавання і віднімання чисел в межах 20 на основі нумерації. Порівняння виразів. Розв’язування задач на знаходження невідомого доданка
С. 98

94


Розв’язування прикладів на додаванні і віднімання в межах 20. Розв’язування задач на знаходження невідомого доданка
С. 99

95


Розв’язування прикладів та задач на додавання і віднімання. Розв’язування задач на час
С. 100

96


Позначення точок на відрізку буквами. Складання і розв’язування задач
С. 101

97


Розв’язування задач. Додаванні віднімання чисел. Порівняння довжин відрізків
С. 102

98


Лічба в межах 20. Розв’язування прикладів та задач
С. 103
Дод.
99


Таблиця додаванні віднімання в межах 10. Доповнення числа до 10. Розв’язування прикладів на основі нумерації в межах 20
С. 104

100


Додавання числа частинами. Розв’язування задач на знаходження невідомого доданка
С. 105

101


Віднімання числа частинами. Складання і розв’язування задач на різницеве порівняння
С. 106

102


Додавання і віднімання числа частинами. Зміна різниці при зміні одного з компонентів
С. 107

Нумерація чисел від 21 до 100
103


Утворення і назви чисел від 21 до 39. Лічба в межах 39. Збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць
№ 1-8
виконує найпростіші розрахунки з використанням монет і купюр
використовує знання про вивчені величини при розв’язуванні практично-зорієнтованих задач  
розрізняє поняття «монета» і «копійка»
знає назви днів тижня та їх послідовність;
знає, що доба, тиждень, година – одиниці вимірювання часу;
визначає час за годинником з точністю до годин, записує його результати;
використовує у записах скорочене позначення одиниць вимірювання часу (год);
використовує знання про вивчені величини при розв'язуванні практично - зорієнтованих задач
порівнює іменовані числа (з одиницями довжини, маси, місткості, вартості, часу) ;  
додає і віднімає  іменовані числа (з одиницями  довжини, маси, місткості, вартості, часу), подані в однакових одиницях вимірювання.


ЗАДАЧІ
Учень/учениця :
знає структурні елементи задачі – умова і запитання; числові дані та шукане;
розуміє, що в умові задачі містяться числові дані, а запитання вказує на шукане;
визначає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання задачі;
робить висновок про те, чи описана ситуація є задачею

104


Утворення і назви чисел від 40 до 89. Лічба в межах 89. Розв’язування задач
№ 9- 16

105


Утворення чисел від 90 до 100. Лічба в межах 100
№ 17-25

106


Лічба десятками. Утворення двоцифрових чисел з десятків та одиниць. Творча робота над задачами
№ 26-33

107


Рівності і нерівності. Порівняння виразів. Сантиметр. Дециметр. Метр
№34-41

108


Письмова нумерація чисел першої сотні. Читання чисел, записаних у нумераційній таблиці. Порівняння виразів
№ 42-48
Дод.
109


Письмова нумерація чисел. Запис чисел в нумераційній таблиці. Визначення числа десятків та числа одиниць у двоцифровому числі
№49-57

110


Письмова нумерація чисел. Записування чисел під диктовку. Грошові монети та банкноти України. Порівняння чисел
№ 58-65

111


Читання і запис, порівняння чисел. Одноцифрові і двоцифрові числа. Попереднє, наступне до даного числа. Додавання і віднімання одиниці
№ 66-70

112


Випадки додавання і віднімання чисел, пов’язаних з нумерацією. Елементи трикутника. Творча робота над задачами
№ 71-79

113


Закріплення додавання і віднімання. Додавання і віднімання, пов’язані з нумерацією
№ 80-87
Дод.
114


Додавання і віднімання круглих десятків. Вправи і задачі на закріплення вивченого
№ 88-97

115


Доба. Розв’язування задач, пов’язаних з вартістю і часом
№ 98-105

116


Зв’язок між компонентами дій віднімання. Розв’язування задач на знаходження невідомого зменшуваного та доданку
№ 106-113

117


Година. Хвилина. Визначення часу за годинником з точністю до години
№114-121

118


Письмова нумерація чисел сумою розрядних доданків. Розв’язування задач на знаходження суми та невідомого доданку
№ 122-128

Додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд
119


Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток (загальний випадок)
№ 129-137
розв’язує прості задачі на знаходження суми,  різниці двох чисел; збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, різницеве порівняння; знаходження невідомого доданка
читає задачу;
виділяє умову і запитання, про кого або про що йдеться в задачі, числові дані й шукане;
обґрунтовує вибір арифметичної дії для розв’язування задачі;
записує розв’язання задачі дією із зазначенням найменування результату, коротку відповідь;
формулює (усно) повну відповідь на запитання задачі

120


Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Креслення многокутників на папері в клітинку
№138-144

121


Застосування загального правила додавання двоцифрових чисел до випадків виду: 54 + 30, 54 + 3
№ 145-154

122


Застосування загального правила додавання двоцифрових чисел до випадків виду: 20 + 47, 2 + 47. Розв’язування задач на знаходження суми. Порівняння виразів
№ 155-162

123


Застосування різних прийомів знаходження суми двоцифрових чисел. Складання і розв’язування задач на знаходження невідомого доданка
№ 163-171

124


Порівняння виразів. Збільшення числа на кілька одиниць. Складання і розв’язування задач на різницеве порівняння
№172-179

125


Віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток (загальний випадок)
№ 180-186

126


Віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток (закріплення). Обернені задачі
№ 187-194

127


Застосування загального правила віднімання двоцифрових чисел до прикладів виду: 79 – 40, 79 – 4. Задачі на купівлю товару
№ 195-202

128


Вправи і задач на додавання і віднімання двоцифрових чисел. Складання задач за схемою
№203-213

Повторення вивченого. Додавання і віднімання з переходом через розряд в межах 20
129


Додавання числа частинами. Табличне додавання числа 2, 3. Розв’язування задач
№214, 220


130


Віднімання числа частинами. Розв’язування задач на знаходження остачі та різницеве порівняння. Складання задач за виразом.
№ 221-227

131


Додавання і віднімання з переходом через десяток. Розв’язування задач. Творча робота над задачами
№ 228-236

132


Додавання і віднімання з переходом через десяток. Розв’язування задач на додавання
№ 237-242
Дод.
133


Циліндр. Куб. Куля. Додавання чисел. Задачі на збільшення числа на кілька одиниць. Знаходження остачі
№ 243-250

134


Додавання з переходом через десяток. Складання і розв’язування задач.
№251-262

135


Додавання з переходом через десяток за шкалою лінійки
№263- 269

136


Додавання і віднімання з переходом через десяток. Геометричні фігури. Визначення часу за годинником
№ 270-283









Календарно-тематичне планування 
2 клас

Дивіться тут






Календарно-тематичне планування 
4 клас

за оновленою програмою (2016 р)
136 годин
(4 години на тиждень)
(за підручником: Богданович М. В., Лишенко Г. П. Математика.  Підруч. для 4 кл. – К.: Генеза, 2015)

уроку
Дата за планом
Скориг. дата
Тема уроку
№№ завдань
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Примітки
Повторення матеріалу 3 класу. Вивчення письмового множення та ділення в межах 1000
1


Нумерація трицифрових чисел. Табличне множення. Задачі на зведення до одиниці

Учень/учениця :
знає назви чисел в межах 1000, місце числа в натуральному ряді; визначає розрядний склад числа;замінює число сумою розрядних доданків; порівнює  числа в межах 1000;виконує дії додавання і віднімання трицифрових чисел на основі нумерації;володіє навичками усного додавання й віднімання, множення й ділення в межах 1000встановлює залежність результатів арифметичних дій від зміни одного з компонентів при сталому іншому;застосовує алгоритм письмового додавання і віднімання;застосовує алгоритм ділення з остачею;перевіряє правильність виконання ділення з остачею
Учень/учениця :
застосовує алгоритм письмового множення двоцифрового та трицифрового числа на одноцифрове;застосовує алгоритм письмового ділення на одноцифрове число;передбачає  кількість цифр у добутку, частці до початку виконання обчислень;коментує свої дії під час виконання обчислень;перевіряє правильність виконання множення і діленнязастосовує правила множення і ділення чисел на розрядні одиниці;застосовує в обчисленнях алгоритм письмового множення і ділення на кругле число; застосовує в обчисленнях алгоритм письмового множення на двоцифрове число;застосовує в обчисленнях алгоритм письмового ділення трицифрового числа на двоцифрове;передбачає  кількість цифр у добутку, частці до початку виконання обчислень;коментує свої дії під час виконання обчислень;перевіряє правильність виконання  арифметичних дій множення і ділення;виконує письмове ділення з остачеюзнає назви перших двох класів та розрядів, які входять до них;розуміє тисячу як одиницю лічби;лічить тисячами; визначає склад числа за розрядами і за класами
читає і записує багатоцифрові числа цифрами;
встановлює послідовність чисел в межах мільйона;
розуміє, що значення цифри залежить від її позиції (місця) у записі багатоцифрового  числа;
утворює багатоцифрові числа;
класифікує числа на чотирицифрові, п’ятицифрові, шестицифрові;
визначає кількість одиниць кожного розряду та класу;
порівнює багатоцифрові числа;
записує багатоцифрове число у вигляді суми розрядних доданків;
визначає загальну кількість одиниць певного розряду та класу в числі
застосовує знання нумерації багатоцифрових чисел для виконання арифметичних дій додавання і віднімання числа 1 та додавання і віднімання на основі розрядного складу числа;
виконує усне додавання й віднімання круглих чисел;
виконує множення і ділення круглих  чисел на одноцифрове число;
виконує ділення круглих чисел на круглі;

коментує свої дії під час виконання обчислень
володіє навичками письмового додавання й віднімання багатоцифрових чисел;
коментує свої дії під час виконання обчислень;
перевіряє правильність виконання арифметичних дій
застосовує алгоритм письмового множення багатоцифрового числа на одноцифрове;
застосовує алгоритм письмового ділення багатоцифрового числа на одноцифрове;
виконує письмове ділення з остачею на одноцифрове число, перевіряє правильність його виконання;
передбачає  кількість цифр у добутку, частці до початку виконання обчислень;
коментує свої дії під час виконання обчислень;
володіє навичками письмового множення і ділення на одноцифрове число;
виконує ділення з остачею
застосовує алгоритм письмового множення багатоцифрового числа на двоцифрове;
застосовує алгоритм письмового ділення багатоцифрового числа на двоцифрове
передбачає кількість цифр у добутку, частці до початку виконання обчислень;
коментує свої дії під час виконання обчислень;
володіє обчислювальними навичками письмового множення та ділення багатоцифрового числа на двоцифрове
розуміє спосіб одержання дробу;
розуміє поняття «чисельник дробу» і «знаменник дробу»;
читає і записує дроби;
розрізняє дроби, які дорівнюють 1;
порівнює дроби з однаковими знаменниками;
застосовує правила знаходження дробу від числа та числа за величиною його дробу при розв’язуванні практично - зорієнтованих задач
Учень/учениця :
знає означення прямокутника, квадрата;
використовує властивість протилежних сторін прямокутника при розв’язуванні практичних задач;
зображує геометричні фігури на аркуші в клітинку, позначає їх буквами латинського алфавіту:
будує прямокутник, квадрат;

впізнає в оточуючих предметах відомі геометричні фігури;
будує коло за допомогою циркуля
позначає  на кресленні  кола та круга  його елементи : центр, радіус, діаметр;
знає, що діаметр дорівнює двом радіусам
розрізняє прямі й непрямі кути, класифікує кути на прямі й непрямі (гострі, тупі);
креслить кути за допомогою косинця

2


Письмове додавання й віднімання трицифрових чисел. Знаходження значень буквених виразів. Ускладнені розширені задачі на знаходження третього доданка


3


Нумерація трицифрових чисел. Складання виразів. Обернені задачі


4


Нумерація трицифрових чисел: читання і порівняння чисел, попереднє і наступне числа, значення цифри нуль у записі числа. Множення і ділення з числами 1 і 0. Задачі на знаходження суми двох добутків


5


Письмове множення на одноцифрове число. Вирази на сумісні дії. Розв’язування задач


6


Ділення з остачею. Письмове ділення на одноцифрове число. Задачі на застосування письмового ділення на одноцифрове число


7


Знаходження частини числа. Письмове ділення на одноцифрове число. Задачі на знаходження числа за значенням його дробу


8


Знаходження числа за його частиною. Письмове ділення на одноцифрове число. Задачі на знаходження числа за його частиною


9


Множення й ділення на розрядні одиниці 10; 100. Задачі на знаходження числа за його частиною і частини від числа


10


Письмові прийоми множення на кругле число. Розв’язування рівнянь. Задачі на знаходження суми двох добутків


11


Письмове множення на двоцифрове число. Задачі на знаходження різниці двох часток


12


Письмове множення на двоцифрове число. Задачі на застосування дії множення


13


Письмові прийоми ділення на кругле число. Розв’язування рівнянь. Задачі на різницеве порівняння двох часток


14


Письмове ділення на двоцифрове число. Розв’язування задач. Задачі на різницеве порівняння


15


Письмове ділення на двоцифрове число. Розв’язування задач. Самостійна робота


16


Письмове ділення з остачею. Розв’язування рівнянь. Задачі на знаходження невідомих за двома різницями


17


Контрольна робота № 1


Нумерація багатоцифрових чисел

18


Аналіз контрольної роботи. Утворення, читання і запис чотирицифрових чисел у межах 2000. Розв’язування задач на знаходження відстані


19


Утворення другої тисячі. Повторення позатабличного ділення на одноцифрове число. Задачі на спільну роботу


20


Утворення чотирицифрових чисел з розрядних чисел. Кут


21


Читання і запис чотирицифрових чисел. Задачі на знаходження числа за його частинами і частини від числа


22


Читання і запис чотирицифрових чисел. Утворення числа 10 000. Визначення кількості десятків, сотень, тисяч у числі. Задачі на три дії. Радіус


23


Читання і запис п’ятицифрових чисел у межах 20 000. Письмове додавання трицифрових чисел. Задачі на знаходження невідомого за двома різницями


24


Читання і запис п’ятицифрових чисел у межах 20 000. Письмове віднімання трицифрових чисел. Задачі на дві та три дії


25


Читання і запис п’ятицифрових чисел. Дії над круглими числами. Задачі на знаходження невідомих за двома різницями


26


Порівняння чисел. Читання і запис п’ятицифрових чисел. Письмове ділення з перевіркою множенням. Задачі на різницеве порівняння двох добутків


27


Самостійна робота


28


Аналіз контрольної роботи. Нумерація шестицифрових чисел. Читання і запис шестицифрових чисел. Повторення письмового ділення на одноцифрове число. Задачі на знаходження числа за значенням його дробу


29


Читання і запис шестицифрових чисел у межах 200 000. Мільйон. Задачі на знаходження числа за значенням його дробу


30


Нумерація шестицифрових чисел. Читання і запис, визначення числа тисяч у числі. Розв’язування рівнянь. Розв’язування задач на три дії


31


Нумерація шестицифрових чисел. Поняття класу. Таблиці розрядів і класів. Множення і ділення на одноцифрове і двоцифрове числа. Обернені задачі


32


Читання і запис шестицифрових чисел. Множення і ділення на 10; 100; 1000


33


Збільшення (зменшення) числа в 10; 100; 1000 разів. Читання і запис багатоцифрових чисел. Задачі на пропорційне ділення. Самостійна робота


34


Десяткова система числення. Розв’язування рівнянь. Задачі на три дії


35


Одиниці вимірювання довжини. Утворення одиниць вимірювання довжини. Задачі на знаходження четвертого пропорційного


36


Одиниці вимірювання маси. Заміна одних одиниць вимірювання маси іншими. Задачі на знаходження четвертого пропорційного


37


Заміна одних одиниць вимірювання довжини і маси іншими. Розв’язування задач


38


Одиниці вимірювання часу. Розв’язування задач на обчислення тривалості події


39


Одиниці вимірювання часу. Задачі з буквеними даними


40


Контрольна робота №2


Додавання і віднімання багатоцифрових чисел

41


Дія додавання. Закони додавання. Табличне й позатабличне, усне і письмове додавання. Задачі, які розв’язуються додаванням


42


Дія віднімання. Правило віднімання суми від числа. Табличне й позатабличне, усне і письмове віднімання. Задачі, які розв’язуються відніманням


43


Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Задачі, які розв’язуються відніманням


44


Перевірка додавання відніманням. Складені задачі на знаходження невідомого доданка


45


Знаходження різниці у випадку, коли зменшуване має декілька нулів. Розв’язування задач


46


Додавання декількох доданків. Задачі на знаходження периметра трикутника


47


Знаходження значень виразів на сумісні дії першого ступеня.


48


Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях вимірювання довжини і маси


49


Круглі числа. Периметр прямокутної ділянки. Задачі з буквеними даними


50


Самостійна робота


51


Аналіз контрольної роботи. Прості задачі на обчислення тривалості події, дати її початку, дати закінчення події


52


Прості задачі на обчислення тривалості події, дати її початку, дати закінчення події


53


Прості задачі на обчислення тривалості події, дати її початку, дати закінчення події. Розв’язування рівнянь


54


Застосування способу округлення при додаванні та відніманні. Розв’язування задач вивчених видів


55


Діаграми. Розв’язування задач на знаходження різниці


56


Поняття про швидкість. Задачі на знаходження швидкості руху. Залежність швидкості від зміни відстані при сталому часі


57


Задачі на визначення відстані за швидкістю і часом. Залежність швидкості від зміни часу при сталій відстані


58


Задачі на визначення часу за відстанню і швидкістю. Дії з іменованими числами


59


Прості та складені задачі на визначення часу і відстані. Геометричні тіла та їх назви


60


Контрольна робота № 3





Множення і ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове число

61


Аналіз контрольної роботи. Дія множення. Закони множення


62


Письмове множення багатоцифрових чисел на одноцифрові (алгоритм множення). Розв’язування задач на рух. Самостійна робота


63


Множення багатоцифрового числа на одноцифрове у випадку, коли в середині першого множника є нулі. Розв’язування задач з двома буквеними даними


64


Множення чисел, які закінчуються нулями


65


Множення одноцифрового числа на багатоцифрове. Задачі на спільну роботу


66


Ознайомлення з поняттям «площа фігури». Квадратний сантиметр. Знаходження значень виразів на сумісны дії. Задачі на спільну роботу.


67


Правило обчислення площі прямокутника. Задачі, аналогічні до задач на спільну роботу


68


Обчислення площі і периметра прямокутника. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на спільну роботу


69


Одиниці вимірювання площі. Задачі, які включають дії над величинами, вираженими одиницями площі


70


Обчислення площі прямокутної ділянки. Прості і складені задачі на обчислення площі прямокутника


71


Знаходження однієї із сторін прямокутника за його площею і відомою другою стороною. Задачі, аналогічні до задач на спільну роботу. Ділення іменованих чисел


72

Обчислення площі фігури за допомогою палетки. Задачі, пов'язані з площею прямокутника. Знаходження значень виразів на сумісні дії


73

Контрольна робота № 4


74

Дія ділення. Властивості частки. Задачі на рух і на обчислення площі


75

Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові (загальний випадок). Задачі вивчених видів


76

Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Ускладнені задачі на зведення до одиниці


77

Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Перевірка ділення множенням. Ускладнені зада­чі на зведення до одиниці


78

Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить всередині нуль. Перевірка ділення множенням. Елементи прямокутного паралелепіпеда: ребро, бічна грань, осно­ва, вершина


79

Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить всередині нулі. Ускладнені задачі на зведення до одиниці        


80

Ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями. Ускладнені задачі на зведення до оди­ниці


81

Ділення іменованих чисел. Ускладнені задачі на зведення до одиниці


82

Ділення іменованого числа на іменоване. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі вивчених видів


83

Вправи на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух


84

Знаходження значень виразів на всі арифметичні дії. Задачі на зустрічний рух


85

Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Вирази на порядок дій. Задачі на зустрічний рух. Самостійна робота                           


86

Ділення багатоцифрових чисел на одноцифро­ві. Ділення на 10, 100, 1000 з остачею. Задачі на спільну роботу


87

Контрольна робота № 5


Ознайомлення з дробами. Множення і ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями
88

Аналіз контрольної роботи.  Задачі на знаходження частини числа і числа за його частиною. Порівняння частин

Учень/учениця :
обчислює значення числових виразів, дотримуючись  правил порядку виконання дій;


обчислює числові значення виразів зі змінною  при заданому її  числовому значенні;
знаходить деякі розв’язки нерівності способом добору
розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один з компонентів або права частини представлена числовим виразом, перевіряє його розв’язок і записує відповідь
Учень/учениця :
знає,  якими одиницями вимірюється довжина (мм, см, дм, м, км), маса (г, кг, ц, т), час (с, хв, год), вартість (к., грн), співвідношення між одиницями довжини, маси, часу, грошовими одиницями;
перетворює більші одиниці вимірювання величини у менші і навпаки;
порівнює іменовані числа;
виконує додавання і віднімання,      множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, виражених в одиницях довжини,  маси,  вартості, часу;  
застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин при розв’язуванні  практично - зорієнтованих задач


89

Ознайомлення з дробами. Запис дробу. Чисель­ник і знаменник дробу. Складені задачі, які включають знаходження частини числа


90

Знаходження дробу від числа. Задачі на знахо­дження дробу від числа                                       


91

Дроби, які дорівнюють одиниці. Порівняння дробів


92

Знаходження числа за значенням його дробу. Розв'язування задач. Самостійна робота


93

Складені задачі, що включають знаходження дробу від числа. Повторення правила множення числа на добуток


9495

Множення чисел, що закінчуються нулями. Повторення переставно­го та сполучного законів множення. Зображен­ня круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000. Розв'язування задач, що включають знаходжен­ня числа за його дробом


96

Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Складені за­дачі, розв'язування яких вимагає знаходження дробу від числа


97

Письмове множення багатоцифрових чисел на круглі числа. Задачі на знаходження дробу від числа


98

Множення багатоцифрових чисел на круглі та розрядні числа. Повторення ділення трицифрових чисел на одноцифрові і двоцифрові числа


99

Знаходження добутку виду 2400 • З0 усним і письмовим способами. Розв'язування задач з буквеними даними. Задачі на пропорційне ділення


100

Письмове множення багатоцифрових чисел на круглі числа. Задачі на знаходження дробу від числа


101

Контрольна робота № 6: перевірка сформованості навичок усних обчислень


102

Аналіз контрольної роботи.  Ділення з остачею на двоцифрове число. Усне ділення круглих чисел на розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення                     


103

Ділення з остачею на двоцифрове число. Усне ділення круглих чисел на розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення


104

Письмове ділення трицифрових чисел на круглі десятки з остачею. Задачі на пропорційне ділен­ня. Рівняння                               


105

Порівняння задач на пропорційне ділення. Ділен­ня з остачею на круглі числа. Вирази на порядок виконання дій


106

Ділення виду 45 780 : 60 і 299 600 : 700. Задачі на рух


107

Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові круглі числа у випадку, коли в частці є нулі. За­дачі з буквеними даними. Рівняння. Самостійна робота


108

Ділення чисел, що закінчуються нулями. Дії з іменованими числами. Вирази на порядок ви­конання дій. Розв'язування задач


109

Контрольна робота №7                              


Множення і ділення багатоцифрових чисел на двоцифрове число
110

Аналіз контрольної роботи. Повторення множення двоцифрових чисел. Зада­чі на знаходження числа за двома різницями

розуміє швидкість рухомого тіла як шлях, пройдений ним за одиницю часу;
знає , якими одиницями вимірюється швидкість та  їх скорочене позначення одиниць швидкості (   та ін.);
знає формули для знаходження швидкості руху тіла, шляху та часу;
знаходить  швидкість,  час, шлях при розв’язуванні практично - зорієнтованих задач
знає,  якими одиницями вимірюється площа та їх скорочене позначення (мм2 , см2 , дм2 , м2 , км2, а,  га);
знає формули для знаходження площі прямокутника, квадрата та застосовує їх при розв‘язуванні  практично -зорієнтованих задач ;
знаходить довжину однієї сторони прямокутника за відомими площею та іншою стороною
Учень/учениця :
розв’язує прості задачі вивчених видів; розв’язує складені задачі на 2–4 дії (на знаходження суми, різницеве і кратне порівняння двох добутків або часток та обернені до них)
розв’язує сюжетні задачі вивчених видів
розв’язує задачі вивчених типів (за можливості -  різними способами)  
розв’язує задачі на обчислення довжини сторони прямокутника  за відомим периметром і довжиною однієї з його сторін
розв’язує задачі з буквеними даними складанням виразу


здійснює аналіз змісту задачі;
моделює описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схем;
складає усно план розв’язування задачі;
використовує різні форми запису розв’язання задачі (діями з поясненням, або виразом);
розв’язує задачі різними способами;
перевіряє правильність розв’язку задачі способом складання і розв’язування обернених задач, іншим способом розв’язування задачі;
складає задачі за виразом, малюнком, схемою, аналогічні до розв’язаної

111

Множення трицифрових чисел на двоцифрові. За­дачі на знаходження числа за двома різницями. Задачі на знаходження дробу від числа і числа за його дробом                                   


112

Множення багатоцифрових чисел на двоцифрові (загальний випадок). Задачі на знаходження числа за двома різницями


113

Множення іменованих чисел на двоцифрові чи­сла. Порівняння задач на знаходження числа за двома різницями


114

Знаходження значень виразів на сумісні дії. За­дачі на знаходження числа за двома різницями


115

Множення багатоцифрових чисел на трицифрові (ознайомлення). Задачі на рух. Знаходження зна­чень виразів на сумісні дії


116

Множення багатоцифрових чисел на трицифро­ві виду 1578 • 403. Задачі на рух і знаходження площі


117

Ділення трицифрових чисел на двоцифрове


118

Ділення трицифрових чисел на двоцифрові з оста­чею у випадку двоцифрової частки. Задачі на знаходження середнього, арифметичного (ознайомлення)


119

Ділення трицифрових чисел на двоцифрові. За­дачі на знаходження середнього арифметичного. Рівняння


120

Контрольна робота №8                               


121

Аналіз контрольної роботи.  Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові (загальний випадок). Задачі на знаходження середнього арифметичного


122

Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові. За­дачі на знаходження середнього арифметичного


123

Ділення багатоцифрових чисел на числа другого десятка. Розв'язування задач


124

Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові у випадку, коли частка містить нулі. Розв'язування задач


125

Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові у випадку, коли частка містить 0 одиниць


125

Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові з остачею. Розв'язування задач


126

Ділення іменованих чисел на двоцифрові числа. Задачі на знаходження середнього арифметичного. Задачі на дроби


127

Сумісні дії з багатоцифровими числами Задачі на спільну роботу. Рівняння


128

Знаходження значень виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами. Розширені задачі на зведення до одиниці. Складання і розв'язування нерівностей. Самостійна робота


129

Сумісні дії з багатоцифровими числами. Розв'язування задач


130

Ознайомлення з письмовим діленням на трицифрове число


131

Ділення багатоцифрових чисел на трицифрове число. Задачі на зведення до одиниці з буквеними даними


132

Державна підсумкова атестація



Повторення вивченого матеріалу
133

Аналіз контрольної роботи. Натуральний ряд. Будова натурального числа у десятковій  системі числення.   Порівняння чисел



134

Величини. Метрична система мір


135

Додавання і віднімання. Закони додавання та властивості різниці. Самостійна робота


136

Множення. Закони множення. Ділення. Властивості частки


Немає коментарів:

Дописати коментар