Календарно-тематичне планування
1 клас
за оновленою програмою (2016 р)
102 години
(З години на тиждень)
№
|
Дата за планом
|
Скориг. дата
|
Тема уроку
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Примітки
|
|
|||||
1
|
|
|
Правила безпеки під час занять фізичними
вправами. Гігієнічні правила виконання фізичних вправ. Рухливі ігри.
|
Учень/
учениця:
має уявлення:
про фізичну культуру як
сукупність різноманітних фізичних вправ, спрямованих на зміцнення здоров’я;
про значущість
правильної постави; режим дня; про зародження Олімпійських ігор;
називає:
життєво
важливі способи пересування людини; предмети спортивного одягу та взуття; де
і коли зародилися Олімпійські ігри;
виконує:
організовуючі
вправи:
стійки, шикування, розмикання і змикання;
загальнорозвивальні
вправи:
без предмета (імітаційного характеру), із гімнастичною палицею, з прапорцями,
з м’ячами, із скакалкою; комплекс для формування правильної постави та
профілактики плоскостопості; комплекс ранкової гігієнічної гімнастики;
комплекс фізкультурної паузи;
положення тіла
у просторі:
сіди (ноги нарізно,
на п’ятах, зігнувши ноги
);
упори
(присівши, лежачи, лежачи ззаду, стоячи, стоячи на колінах);
виси (стоячи,
лежачи);
елементи акробатики: групування
(сидячи, лежачи), перекати в групування, перекид боком;
вправи на
релаксацію:
«Лінива кішечка»; «Пустівні щічки»; «Лимон»; «Палуба»; «Пташки» тощо;
дотримується:
правил рухливих ігор та безпеки на уроках
фізичної культури;
Учень,
учениця:
виконує:
ходьбу: на носках,
п’ятах, з високим підніманням стегна, у напівприсіді, у присіді, з різними
положеннями рук, ходьбу «змійкою»; ходьбу на підвищеній опорі (гімнастична
лава, низька колода) з різним положенням рук, чергуючи з присіданнями,
нахилами;
біг: з високим
підніманням стегна, із закиданням гомілок, із зміною напрямку; із різних
вихідних положень; «човниковий» біг 4 х
танцювальні
кроки: комплексні ритмічні вправи: повороти, нахили тулуба у поєднанні з
різними кроками під музичний супровід: приставний крок, перемінний крок,
кроки на півпальцях під музичний супровід, кроки з витягнутою стопою,
«маятник» тощо; танцювальні імпровізаційні вправи;
лазіння по
горизонтальній та похилій (кут 20 градусів) гімнастичній лаві в упорі стоячи
на колінах; по гімнастичній стінці у різних напрямках;
перелізання через
перешкоду, висотою до
дотримується: правил безпеки під час виконання видів пересувань.
Учень/учениця:
виконує:
вправи з малим м’ячем: тримання
м’яча, підкидання м’яча правою і лівою рукою; ловіння м’яча однією та двома
руками після відскоку від стіни, підлоги; метання м’яча правою і лівою рукою
із-за голови, стоячи на місці; метання м’яча у вертикальну ціль з відстані 8-
вправи з великим м’ячем: тримання м’яча; підкидання м’яча і ловіння його після відскоку від
підлоги; передавання м’яча з рук у руки у колі, в колоні, шерензі, праворуч,
ліворуч, над головою, під ногами; перекидання м’яча у парах; удари м’яча об підлогу
однією та двома руками; ведення м’яча на місці правою і лівою рукою; ведення
м’яча носком у кроці; зупинка м’яча, що котиться підошвою; ведення м’яча
носком; удари внутрішньою стороною ступні по нерухомому м’ячу;
дотримується: правил безпеки під час занять з м’ячем
Учень,/учениця:
виконує:
стрибки на місці на одній, двох ногах,
з поворотами праворуч, ліворуч, кругом; з просуванням вперед, назад, у
присіді правим та лівим боком;
стрибки зі
скакалкою:
стрибки поодинці, парами через довгу скакалку, що гойдається, обертається
вперед, назад; стрибки на двох ногах, почергово, обертаючи скакалку вперед;
стрибки в
глибину з висоти до
стрибки у
висоту через
гімнастичну палицю, гумову мотузку з місця, з прямого розбігу; застрибування
на підвищену опору (3-4 мати, складені один на одний) і зістрибування
вигнувшись;
стрибки у довжину з місця поштовхом однієї, двох
ніг;
дотримується:
правил
безпеки під час занять стрибковими
вправами.
Учень/ учениця:
бере участь у рухливих іграх та застосовує їх під
час активного відпочинку:
для вправ у формуванні культури рухів: “Слухай сигнал”, «Театр звірів», «Життя
лісу», «Літає – не літає», “На свої місця”, «Швидко стати в шеренгу», “Переліт птахів”,
“Секретне завдання”, “Тихо-гучно”; «Мандрівка оплесків»;
для вправ у
формуванні навички пересувань: «Ой, у полі
жито», “По гриби”, “До своїх прапорців”, “Ми весела дітвора” ,“Виклик
номерів”, “Вовк у канаві”, “Будиночки”, “Іподром”, “Горобці й ворони”,
“Ловіння мавп”; «Садіння картоплі»;
для опанування
навички оволодіння мʼячем: “Хто влучніше?” “Гравець у колі”, “Влучно в ціль”, “Хвостики “Жонглер”, “Передав – сідай!”,
“Займи вільне коло”, «Приборкувач м’яча»; «Гарячий м’яч»; «Вибивний» (із м’яким м’ячем), «Донеси м’яч»;
для стрибкових вправ – “Хто більше?”,
“Стрибунці-горобчики”, “Стрибки по “купинах”, «Через зони»;
дотримується:
правил
рухливих ігор та безпеки під час їх проведення
Учень/учениця:
застосовує:
вправи для розвитку:
сили: вправи з
подоланням власної ваги на похилій площині;
лазіння в упорі на колінах та упорі присівши, перелізання через перешкоди
з опорою на руки; підтягування у висі лежачи та у висі, згинання та
розгинання рук в упорі лежачи від гімнастичної лави та від підлоги,
вистрибування вгору із присіду;
швидкості: повторний біг 3-4 х
витривалості: біг почергово
з ходьбою, пересування на лижах; біг на дистанцію до
гнучкості: махові рухи руками і ногами у різних напрямках з
амплітудою, що поступово збільшується, нахили тулуба в різних напрямках у
положенні стоячи, пружинячі нахили у положенні сидячи; викрути рук з
гімнастичною палицею, пружинячі рухи у широкій стійці, «напівшпагат»;
координації, пересування по
підвищеній і обмеженій за площиною опорі, подолання природних перешкод;
пересування із зупинками за зоровим і слуховим сигналами, під час пересування
раптові зупинки у заданій позі за сигналом, “човниковий” біг 4 х
дотримується: умов і правил
безпеки виконання вправ.
|
|
2.
|
|
|
Шикування в шеренгу по одному. Вивчення
команд «Шикуйсь!», «Розійдись!». Перешикування шеренги в коло. Гра
«Мишоловка»
|
|
|
3
|
|
|
Ходьба по колу з виконанням імітаційних
вправ. Групові перебіжки по майданчику. Рухливі ігри.
|
|
|
4-5
|
|
|
Розмикання на інтервал піднятих в сторони
рук. Виконання команд «Праворуч!», «Ліворуч!». Гра «Горобчики стрибунчики»
|
|
|
6
|
|
|
Біг у повільному темпі, чергуючи з ходьбою.
Імітація спортивної ходьби. Рухливі ігри
|
|
|
7
|
|
|
Виконання команд «На місці кроком руш!»,
«Кроком руш!», «Клас, стій!»ходьба в колоні по одному. Рухливі ігри
|
|
|
8-9
|
|
|
Рівномірний біг у повільному темпі.
Різновиди ходьби. Рухливі ігри та забави
|
|
|
10
|
|
|
Спортивна розвага для дітей з використанням
рухливих ігор та елементами драматизації
|
|
|
11-12
|
|
|
Різновиди ходьби. Біг у повільному темпі.
Комплекс вправ ранкової гімнастики. Вправи для формування правильної постави.
Гра «Вудочка»
|
|
|
13-14
|
|
|
Повільний біг. Різновиди ходьби. Повороти
ліворуч, праворуч переступанням. Стрибки «по купинах». Гра «До своїх
прапорців»
|
|
|
15
|
|
|
Повільний біг. Ходьба з переступанням через
перешкоди. Різновиди бігу. Естафета з м’ячами
|
|
|
16
|
|
|
Рівномірний біг у чергуванні з
ходьбою. Ходьба з переступанням через
перешкоди. Багатоскоки. Естафети з елементами бігу, стрибків
|
|
|
17-18
|
|
|
Чергування бігу з ходьбою. Різновиди
ходьби. Рухливі ігри та забави
|
|
|
19-20
|
|
|
Різновиди ходьби. Стрибки. Рухливі ігри
|
|
|
21-22
|
|
|
ЗРВ зі скакалками. Стрибки на одній і двох
ногах на місці, з просуванням уперед, з поворотом на 90°. Стрибки через
скакалку. Гра «Птахи»
|
|
|
23-24
|
|
|
Спортивні ігри. Шикування в шеренгу за
сигналом вчителя. Повороти на місці. Біг наввипередки. Гра «Невід»
|
|
|
25-26
|
|
|
Біг у повільному темпі. Різновиди ходьби і
стрибків. Стрибки у довжину з місця. Гра «Подоляночка»
|
|
|
27-28
|
|
|
Загальне уявлення про футбол. Повільний
біг. Удари внутрішньою стороною стопи по м’ячу. Рухливі ігри
|
|
|
29-30
|
|
|
Ознайомлення з правильним розташуванням
гравців на футбольному полі. Ходьба, бігові вправи, стрибкові вправи. Удари
внутрішньою стороною стопи по м’ячу.. зупинки м’яча підошвою. Ігри з м’ячем
|
|
|
31-32
|
|
|
Імітація спортивної ходьби. Пересування зі
зміною швидкості і напрямку руху. Удари
внутрішньою стороною стопи по м’ячу. Зупинки м’яча підошвою. Естафети
з м’ячем
|
|
|
33-34
|
|
|
Загальні відомості про гімнастику. Правила
безпеки під час занять гімнастикою. Вправи на рівновагу. Гра «Лисиця і
курчата»
|
|
|
35-36
|
|
|
Вправи на рівновагу; ходьба з високим
підніманням колін, присідання з різним положенням рук. Підтягування вперед на
гімнастичній лаві лежачи на животі. Вправи на розвиток гнучкості. Гра «Швидко
по місцях»
|
|
|
37-38
|
|
|
Лазіння по гімнастичній стінці в різних
напрямках. Лазіння по горизонтальній та похилій гімнастичній лаві. Вправи на
рівновагу – зіскок вигнувшись. Підтягування. Рухливі ігри.
|
|
|
39-40
|
|
|
Шикування в колону по одному, в шеренгу.
Вправи на рівновагу. Підтягування. Комплексний тест: гнучкість, нахили тулуба
вперед з положення сидячи.
|
|
|
41-42
|
|
|
Шикування в шеренгу, в коло. Різновиди ходьби, стрибків. Стрибки
у глибину з висоти. Комплексний тест: стрибок у довжину з місця. Гра «Ворона»
|
|
|
43-44
|
|
|
Акробатика, групування, перекати у
групуванні. Перелізання через дві горизонтальні та похилі гімнастичні лави.
Вправи для розвитку сили рук. Рухливі ігри
|
|
|
45-46
|
|
|
Човниковий біг 4х9 м. акробатика: перекид
уперед із похилої площини. Перелізання через перешкоду. Гра «Сірий вовк»
|
|
|
47-48
|
|
|
Вправи для розвитку сили рук. Метання м’яча
у горизонтальну та вертикальну цілі. Естафети, ігри.
|
|
|
|
|||||
49-50
|
|
|
Правила безпеки під час занять гімнастикою.
Рівновага: ходьба по гімнастичній лаві з високим підніманням колін, зіскок
вигнувшись, ходьба за переступанням через предмет.
|
Учень/учениця:
виконує:
загальнорозвивальні
вправи без предметів на місці:
вправи
для м’язів: нахили та повороти голови;
вправи
для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх
кінцівок, колові рухи руками у фронтальній та сагітальній площині;
для
м’язів тулуба з вихідних положень стоячи, сидячи, лежачи: нахили вперед, в
сторони, назад, повороти тулуба, пружинячі рухи;
для
м’язів живота з вихідного положення лежачи на спині, животі, підйом з
положення лежачи в положення сидячи;
для
м’язів спини: вправи з вихідного положення лежачи на животі;
для
м’язів нижніх кінцівок та збільшення рухливості культових суглобів: присіди,
напівприсіди, згинання та розгинання ніг, відведення ніг в сторони з різних
вихідних положень, вправи на рівновагу;
загальнорозвивальні
вправи в русі: різновиди ходьби,
бігу, стрибки, вправи на координацію.
загальнорозвивальні
вправи з предметами:
викрути
рук зі скакалкою, з гімнастичною палицею;
вправи на
відчуття правильної постави:
біля
вертикальної осі, гімнастичної стінки, біля дзеркала;
вправи для
профілактики плоскостопості:
ходьба
на носках, з перекатами з п’ят на носки, “гусінь”, ходьба, біг, стрибки;
дотримується: вимог щодо
послідовності виконання вправ на формування правильної постави.
|
|
51-52
|
|
|
Бесіда «Відомі українські гімнасти».
Рівновага: ходьба по гімнастичній лаві. Підтягування вперед по гімнастичні
лаві, лежачи на животі. Гра «Голуб»
|
|
|
53-54
|
|
|
Лазіння по похилій лаві в упорі стоячи на
зігнутих ногах. Танцювальні вправи: кроки з підскоком. Рухлива гра «Гречка»
|
|
|
55-56
|
|
|
Бесіда «Загартовування людини». Танцювальні
вправи: кроки з підскоком, приставні кроки з притопуванням. Гра «Сірий вовк»
|
|
|
57-58
|
|
|
Танцювальні вправи: крок галопу, поєднання
танцювальних кроків. Підтягування на низькій перекладині. Гра «На прогулянку»
|
|
|
59-60
|
|
|
Танцювальні вправи. Лазіння по гімнастичній
стінці в різних напрямках. Підтягування на низькій перекладині. Гра «Стонога»
|
|
|
61-62
|
|
|
Танцювальні вправи: поєднання танцювальних
кроків. Елементи українських народних танців. Веселі старти
|
|
|
63-64
|
|
|
Вправи комплексного тесту: нахили тулуба
вперед з положення сидячи, стрибок у довжину з місця, човниковий біг 4 х 9м.
гра «Вовк у рові»
|
|
|
65-66
|
|
|
Правила безпеки під час занять футболом.
Бесіда «Відомі українські футболісти». Ходьба, бігові вправи. Біг зі зміною
напрямку і швидкості руху. Гра «Дзвінок на урок»
|
|
|
67-68
|
|
|
Стрибки поштовхом однієї ноги, зупинка
стрибком. Удар внутрішньою стороною стопи по нерухомому м’ячу. Зупинка м’яча
підошвою. Гра «Рибалки»
|
|
|
69-70
|
|
|
Стрибки вперед на обох ногах, з поворотом
на 90°. Пересування кроком і бігом. Зупинка стрибком. Гра «Пересування м’ячів
у колонах над головою»
|
|
|
71-72
|
|
|
Удар внутрішньою стороною стопи по
нерухомому м’ячу, м’ячу, що котиться. Зупинка м’яча підошвою. Ведення м’яча
носком. Футбольні естафети
|
|
|
73-74
|
|
|
Швидка ходьба. Біг на швидкість до 30 м.
метання малого м’яча у горизонтальну ціль. Рухливі ігри
|
|
|
75-77
|
|
|
Біг зі зміною напрямку і швидкості руху.
Стрибки поштовхом однієї ноги. Зупинка стрибком. Навчальна гра у футбол.
Основні правила гри
|
|
|
78-80
|
|
|
Рівномірний біг у повільному темпі. Вправи
для формування правильної постави. Біг на 30 м. метання малого м’яча у
горизонтальну ціль. Футбольні естафети
|
|
|
81-83
|
|
|
Удар внутрішньою стороною стопи по
нерухомому м’ячу. Зупинка м’яча підошвою. Виконання ударів після зупинки та
ведення м’яча. Гра «М’яч через шнур»
|
|
|
84-85
|
|
|
Навчальна гра у футбол. Рухливі ігри.
|
|
|
86-87
|
|
|
Стрибки поштовхом однієї ноги. Біг на 30 м.
метання малого м’яча у вертикальну ціль. Гра «Через ліс»
|
|
|
88-89
|
|
|
Основні правила гри у футбол. Навчальна гра
у футбол. Веселі естафети з м’ячем.
|
|
|
90-91
|
|
|
Біг на 400-500 м. різновиди ходьби.
Човниковий біг 4 х 9м. гра «Порожнє місце»
|
|
|
92-93
|
|
|
Основні правила гри у футбол. Навчальна гра
у футбол. Гра «Веселі старти»
|
|
|
94-95
|
|
|
Рівномірний біг у повільному темпі. Стрибок
у довжину з місця. Рухливі ігри
|
|
|
96-97
|
|
|
Біг у повільному темпі. Різновиди ходьби.
Вправи з розвитку витривалості. Ігри.
|
|
|
98-99
|
|
|
Різновиди ходьби, бігу. Підтягування на
низькій перекладині. Рухливі ігри
|
|
|
100
|
|
|
Різновиди бігу, ходьби. Вправи на розвиток
гнучкості, спритності. Рухливі ігри, естафети.
|
|
|
101
|
|
|
Організовуючі та загальнорозвиваючі вправи.
Стрибок у довжину з місця. Футбольні естафети
|
|
|
102
|
|
|
Підсумковий урок за рік . повторення
вивчених рухливих ігор.
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар