Календарно-тематичне планування
3 клас
за оновленою програмою (2016 р)
34 години (1
година на тиждень)
(за
підручником: Тагліна О. В., Іванова Г. Ж. Я у світі: Підруч. для 3 кл. – Х.:
«Ранок», 2013)
№ з/п
|
Дата за планом
|
Скориг. дата
|
Темауроку
|
Державні вимоги
до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Примітка
|
Я – Людина
|
|||||
1
|
|
|
Я – частина природи і суспільства
|
Учень/учениця:
знає що відрізняє людину від тварини (мислення, мова,
праця); роль суспільних груп для розвитку (сім’я, дитячий колектив, друзі);
володіє прийомами планування робочого часу, тренування
уваги, зосередженості, запам’ятовування;
розуміє, що досягнення мети залежить від наполегливості,
старанності, працьовитості;
наводить приклади залежності успіху людини від її характеру;
розпізнає вчинки;
розробляє власні
завдання для досягнення успіху в навчанні.
|
|
2
|
|
|
Моє зовнішнє «Я»
|
|
|
3
|
|
|
Складові мого внутрішнього «Я»:світосприймання,
характер, ідентичність (приналежність)
|
|
|
4
|
|
|
Можливості людини
|
|
|
5
|
|
|
Досягнення успіху
|
|
|
6
|
|
|
Обов’язкові умови успішного розвитку людини: праця,
навчання. Практична робота: складання правил успішного навчання.
|
|
|
7
|
|
|
Самостійність та відповідальність. Практична робота:
складання правил роботи у групі.
|
|
|
Я та інші
|
|||||
8
|
|
|
Сім'я. Склад сім'ї. мої основні права та обов’язки в
сім'ї.
|
Учень/учениця:
усвідомлює
потреби та
інтереси сім’ї, власні права та обов’язки як члена родини;
розуміє, чому права та обов’язки батьків і
дітей є взаємними;
виявляє шанобливе ставлення до старших,
почуття відповідальності перед родиною;
розповідає про цінності своєї родини;
усвідомлює свої права та обов’язки як
учня/учениці, як члена учнівської громади;
наводить
оцінні судження,
аргументує переваги добрих вчинків;
бере участь у колективних справах;
доречно вживає слова етикету,
дотримується правил поведінки як у стандартних так і в нових для учня/учениці
ситуаціях.
пояснює свої права та обов’язки як споживача/
споживачки;
взаємодіє в парній та груповій роботі
відповідно до прийнятих правил;
наводить
приклади
ввічливого поводження, подільчивості, доброти, працьовитості, виявляє ці
якості у життєвих ситуаціях;
|
|
9
|
|
|
Родинні стосунки. Практична робота: моделювання
способів поведінки поштивого ставлення до старших а інших членів сім'ї.
|
|
|
10
|
|
|
Школа. Традиції рідної школи.
|
|
|
11
|
|
|
Права та обов’язки учнів.
|
|
|
12
|
|
|
Стосунки з однокласниками.
|
|
|
13
|
|
|
Учнівське самоврядування класу. Основні права і обов’язки
членів учнівської громади класу.
|
|
|
14
|
|
|
Навчальний проект. Історія та
традиції моєї школи
|
|
|
15
|
|
|
Соціальна акція (за вибором
учителя)
|
|
|
16
|
|
|
Ми – споживачі. Рольова гра «Рекламна агенція» (або «Супермаркет»)
|
|
|
17
|
|
|
Практична робота: складання правил поведінки, пов’язаних
з виконанням соціальних ролей (пішохода, пасажира, покупця, відвідувача
бібліотеки, кінотеатру тощо)
|
|
|
18
|
|
|
Людські чесноти
|
|
|
19
|
|
|
Навчальний проект: «Чому так важко
бути господарем свого слова» («Чи важко бути стриманим?», «Людина має творити
добро»)
|
|
|
Я - українець
|
|||||
20
|
|
|
Суспільство як єдність людських спільнот, їх різноманітність.
Відносини людей у суспільстві
|
Учень/учениця:
розуміє
поняття: «суспільство», «громадянин»;
усвідомлює свою належність до українського
суспільства; необхідність толерантного ставлення між людьми;
усвідомлює свою належність до українського
суспільства;
знає державну символіку України;
виявляє шанобливе ставлення до символів
держави;
володіє найпростішими
навичками: - поводження
в урочистих ситуаціях, в пам’ятних місцях;
наводить
приклади неправомірної
поведінки як порушення прав інших людей;
обґрунтовує
необхідність
відповідати за свої вчинки;
встановлює
самостійно
чи з допомогою вчителя основні взаємозв’язки між вчинком і наслідком, порушенням
правил і відповідальністю;
передбачає можливі наслідки дій та вчинків;
моделює спосіб
поведінки у відповідності до конкретної ситуації.
|
|
21
|
|
|
Україна – незалежна демократична держава. Громадяни України.
|
|
|
22
|
|
|
Символи держави: герб, прапор, гімн. Їх значення.
|
|
|
23
|
|
|
Якими правами я наділений як громадянин України?
|
|
|
24
|
|
|
Конституція України, Декларація прав дитини, Конвенція ООН про права
дитини
|
|
|
25
|
|
|
Навчальний проект: «Чим славиться Україна?» (або «Славетні
українці», «Подорожуємо Україною», «Історичні скарби України»
|
|
|
26
|
|
|
Практична робота: Розвязання прогностичних задач «Що
буде, якщо…» Моделювання правомірних способів поведінки
|
|
|
Я - європеєць
|
|||||
27
|
|
|
Україна – європейська держава
|
Учень/учениця:
уміє показати на карті, де знаходяться
Україна та держави – найближчі сусіди України;
має
уявлення про різноманітність
народів Європи, їхніх культур і звичаїв, про місце України в Європі;
здійснює
пошук потрібної
інформації з різних інформаційних джерел, обмінюється потрібною інформацією з
однокласниками;
висловлює емоційно-оцінні судження, обґрунтовує
свою думку, уважно слухає
повідомлення, міркування однокласників;
встановлює
і розвиває в
спільній діяльності з товаришами дружні взаємини;
висловлює оцінні судження про діяльність
людини, щодо збереження життя на Землі;
виявляє бажання допомагати природі, захищати
її.
|
|
28
|
|
|
Європейський Союз – співтовариство народів Європи
|
|
|
29
|
|
|
Я – член європейської спільноти
|
|
|
30
|
|
|
Навчальний проект: «Мої ровесники за кордоном» (або «Чим цікаві традиції та звичаї європейських народів», «Внесок українців у
світову науку і культуру» «Винаходи людства, що змінили світ», «Відомі у
світі народні промисли сучасної України»).
|
|
|
31
|
|
|
Земля – спільний дім для людей
|
|
|
32
|
|
|
Необхідність взаємодопомоги, співпраці, охорони природи
спільними зусиллями.
|
|
|
33
|
|
|
Екологічна акція (за вибором
учителя)
|
|
|
34
|
|
|
Практична робота: Що я можу розповісти про Україну
своїм ровесникам за кордоном?
|
|
|
|
|
|
|
|
Календарно-тематичне планування
4 клас
за оновленою програмою (2016 р)
35 годин (1
година на тиждень)
(за
підручником: Тагліна О. В., Іванова Г. Ж. Я у світі: Підруч. для 4 кл. – Х.:
«Ранок», 2015)
№ з/п
|
Дата за планом
|
Скориг. дата
|
Темауроку
|
Державні вимоги
до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Примітка
|
Я – Людина
|
|||||
1
|
|
|
Я – неповторна людина
|
Учень/учениця:
має уявлення про неповторність кожної людини (зовнішність, поведінка, здібності,
характер), неприпустимість заподіяння будь- якої шкоди собі й
іншим;
розповідає про свої інтереси, хобі;
пояснює, чому всі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах;
розуміє значення знань, освіти,
працелюбства в житті людини, в досягненні життєвих успіхів;
планує свою діяльність для досягнення
конкретної мети;
наводить приклади досягнень відомих людей;
презентує власні
успіхи та успіхи людей, з яких бере приклад.
|
|
2
|
|
|
Навчальний проект (індивідуальний): Постаті, що подолали
життєві труднощі
|
|
|
3
|
|
|
Життя – найвища цінність
|
|
|
4
|
|
|
Практична робота: Обговорення ст.
6 Конвенції ООН про права дитини, ст. 3, ст. 21, ст. 27 Конституції України
|
|
|
5
|
|
|
Особистісний розвиток людини упродовж життя
|
|
|
6
|
|
|
Навчання як засіб досягнення мети.
|
|
|
7
|
|
|
Як самому себе виховувати?
|
|
|
8
|
|
|
Практична робота: Плануємо
самонавчання, взаємонавчання.
|
|
|
9
|
|
|
Навчальний проект (індивідуальний): «Історія досягнень людини (в науці, спорті чи мистецтві)», «Мої
досягнення»
|
|
|
Я та інші
|
|||||
10
|
|
|
Роль сім'ї в моєму житті. Мій родовід
|
Учень/учениця:
пояснює, чому права та обов’язки батьків і дітей є взаємними;
дбає про збереження майна та ощадливе
використання сімейного бюджету;
дбає про збереження природних об’єктів, цілісність майна та ощадливе використання
ресурсів школи, місцевої громади, до яких він/вона належить;
має уявлення про культуру взаємин людей в сім’ї, школі, на вулиці; ініціює, підтримує і
завершує розмову, дотримуючись етикетних норм спілкування;
виявляє інтерес до діяльності засобів масової інформації; розуміє її значення у
житті людей;
уміє тримати дистанцію, відчувати межу бажаної-небажаної поведінки;
бере участь в дискусії:
вислуховує, погоджується, відстоює власну точку зору, домовляється;
моделює спосіб поведінки у
відповідності до конкретної ситуації.
|
|
11
|
|
|
Бюджет сім'ї. Економія і збереження майна.
|
|
|
12
|
|
|
Навчальний проект (індивідуальний): Дослідження своїх
витрат за тиждень
|
|
|
13
|
|
|
Культура поведінки учня
|
|
|
14
|
|
|
Засоби масової інформації мого селища
|
|
|
15
|
|
|
Практична робота: написання замітки
до місцевої газети про важливі події, що відбулися в селищі
|
|
|
16
|
|
|
Соціальна (екологічна) акція (за
вибором учителя)
|
|
|
17
|
|
|
Чому виникають конфлікти?
|
|
|
18
|
|
|
Як налагодити хороші взаємини?
|
|
|
19
|
|
|
Практична робота: складання правил
ведення дискусії.
|
|
|
20
|
|
|
Дискусія (на вибір вчителя): «Чим
відрізняється стійкість від упертості?», «Чи може неправда бути рятівною?»,
«Де закінчується щедрість і розпочинається марнотратство?», «В яких випадках бути хитрим добре, а в яких – погано»
|
|
|
Я - українець
|
|||||
21
|
|
|
Україна – незалежна,
демократична, правова держава.
|
усвідомлює призначення Конституції України та українського законодавства;
усвідомлює себе громадянином України;
орієнтується у своїх правах і обов’язках;
аргументує значення
дотримання правил співжиття в суспільстві, невідворотність відповідальності за
порушення законів, прав інших людей;
дбає про пам’ятки природи,
історії та культури України.
знає про можливі правопорушення серед дітей, наводить приклади;
застосовує знання про свої права у конкретних життєвих ситуаціях;
|
|
22
|
|
|
Національні та державні символи України.
|
|
|
23
|
|
|
Конституція України (ст.10, ст. 20, ст. 67).
|
|
|
24
|
|
|
Практична робота.
Створення фотоколажу
(проведення конкурсу малюнків) на одну із тем (на вибір): «Державні
символи у моєму житті», «Хліб і сіль - символи української гостинності»,
«Свята нашої держави».
|
|
|
25
|
|
|
Правопорушення серед дітей і юридична відповідальність за їх скоєння
|
|
|
26
|
|
|
Моделювання різних соціальних ролей
|
|
|
27
|
|
|
Навчальний проект (груповий, за вибором учнів)
«Я пізнаю Україну», «Сім чудес
України», «Визначні місця мого краю».
|
|
|
Я - европеєць
|
|||||
28
|
|
|
Україна на карті світу.
|
Учень/учениця:
має уявлення про
різноманітність країн світу,
про місце України на карті
світу;
розпізнає символіку
Європейського Союзу; розповідає про окремі досягнення українців в різних
галузях (у науці, культурі, спорті тощо);
має уявлення про Землю як
спільний дім для всіх людей, необхідність толерантного ставлення до
різноманітності культур, звичаїв народів;
бере участь у суспільно
корисній діяльності.
|
|
29
|
|
|
Найбільші українські спільноти в інших країнах світу.
|
|
|
30
|
|
|
Європейський Союз – співтовариство народів Європи.
|
|
|
31
32
|
|
|
Навчальний
проект (груповий, за вибором учнів)
«Подорожуємо країнами Євросоюзу», «Подорожуємо країнами світу», «Українці,
яких знає світ», «Знані в усьому світі українські вироби»
|
|
|
33
|
|
|
Волонтерство як добровільна суспільно корисна діяльність
|
|
|
34
|
|
|
Практична
робота: Складання листа до ровесника-іноземця про свою країну
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар