Календарно-тематичне планування
2 клас
35 годин (1 година на тиждень)
№ уроку
|
Дата за планом
|
Скор. дата
|
Тема уроку
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки
учнів
|
Примітка
|
1
|
2
|
3
|
4
|
І семестр
1.
|
Повторення правил сидіння за
партою. Розташування зошита на парті. Комунікативна спрямованість процесу письма
|
Розвиток
просторових уявлень
Учень(учениця):
визначає напрямок письма;
вільно орієнтується на площині;
зображує предмети простої форми;
створює багатофігурні композиції та малюнки складної
форми з дрібних деталей;
виконує розчерки вільними рухами передпліччя, кистей,
пальців;
має уявлення про симетрію предмета;
пише в графічній сітці зошита у дві горизонтальні лінії
різної інтенсивності з похилими лініями (№1) та у дві горизонтальні лінії
різної інтенсивності (№2)
Написання
цифр і літер
пише правильно цифри, малі й великі літери, безвідривно
й з прискоренням буквосполучення з двох-трьох літер, слова з апострофом;
знає основні й додаткові елементи великих і малих
літер;
поєднує літери в словах за допомогою трьох видів
з’єднань;
аналізує власне письмо;
виправляє графічні помилки;
дотримує санітарно-гігієнічних норм у процесі письма.
Штрихування
проводить вертикальні і горизонтальні лінії в один бік.
Не одриваючи олівця і не виходячи за межі контуру;
штрихує охайно в межах зображення предметів різної
форми крапками, похилими лініями, уривчастими короткими лініями тощо.
Розвиток
писемного мовлення
списує з
рукописного і друкованого текстів із дотриманням правил каліграфічного письма
і правопису;
доповнює незакінчені речення словами і
словосполученнями;
складає і записує речення за малюнками;
дотримує вимог оформлення письмової роботи в зошиті.
|
||||
2.
|
Орієнтація на площині. Правила
написання розділових знаків (крапка, кома, тире, дефіс, знак оклику,знак
питання). Обведення контурів малюнка.
|
|||||
3.
|
Ознайомлення із симетрією предмета. Обведення контурів
малюнка. Букви, в основі яких коротка пряма похила лінія із заокругленням
внизу (і, ї, и, й, ш, м, л).
|
|||||
4.
|
Зображення предметів простої форми (квадрат,
прямокутник, трикутник, коло). Букви, в основі яких коротка пряма похила
лінія із заокругленням угорі ліворуч, внизу праворуч (г, п, т, р).
|
|||||
5.
|
Створення багатофігурних
композицій з найпростіших геометричних форм. Штрихування прямими лініями.
Букви, які містять овали і півовали (о,а,с,О, С)
|
|||||
6.
|
Створення багатофігурних композицій
з найпростіших геометричних форм. Штрихування крапками, уривчастими короткими
лініями. Письмо літер з петлями (у, д, в, е)
|
|||||
7.
|
Мішане штрихування. Письмо літер з довгими та короткими
петлями (у-ц, д-щ, д-з)
|
|||||
8.
|
Штрихування спіральними лініями.
Письмо літер з виносними елементами (у, в, з, д, р, б, ф)
|
|||||
9.
|
Комбіноване штрихування. Письмо
літер зі штрихами та овалами (Ж, ж, Х, х)
|
|||||
10.
|
Комбіноване штрихування. Написання великих літер із
заокругленнями (Ш-Щ, Ч-У)
|
|||||
11.
|
Штрихування. Письмо літер Ґ, ґ, Ч,
ч
|
|||||
12.
|
Штрихування. Письмо великих літер з горизонтальними
лініями (А, Б, Г, П, Т)
|
|||||
13.
|
Комбіноване штрихування.
Написання літер складної конфігурації (Р, Д, Ф)
|
|||||
14.
|
Комбіноване штрихування.
Написання літер складної конфігурації (В, З, Е)
|
|||||
15.
|
Комбіноване штрихування.
Написання літер складної конфігурації (К, к, Я, я)
|
|||||
16.
|
Три види з'єднань літер.
Безвідривне письмо поєднаних букв. Списування з друкованого тексту
|
|||||
ІІ семестр
|
||||||
17.
|
Вільні розчерки. Письмо цифр 1,
4, 7. Закріплення
графічних, гігієнічних навичок письма.
|
|||||
18.
|
Вільні розчерки. Письмо цифр 2,
7. Правила скорочення слів. Математичні скорочення. Усталені скорочення
|
|||||
19.
|
Вільні розчерки. Письмо цифр 3,
5. Правила запису віршованих творів.
|
|||||
20.
|
Вільні розчерки. Письмо цифр 6, 9
. Запис
слів, віршів у стовпчик.
|
|||||
21.
|
Вільні розчерки. Письмо цифр 8,
0. Списування слів, речень, частин тексту з друкованого шрифту.
|
|||||
22.
|
Тренування в розчерках. До твого
словничка. Написання словникових слів.
|
|||||
23.
|
Тренування в розчерках. Написання
словникових слів.
Списування з друкованого тексту.
|
|||||
24.
|
Тренування в розчерках. Написання
словникових слів. Виявлення типових помилок у накресленнях букв
|
|||||
25.
|
Тренування в розчерках. Написання
словникових слів. Вибіркове списування.
|
|||||
26.
|
Тренування в розчерках. Написання
словникових слів. Доповнення незакінчених речень.
|
|||||
27.
|
Тренування в розчерках. Написання
словникових слів Упорядкування тексту.
|
|||||
28.
|
Тренування в розчерках. Написання
словникових слів Поширення речень запитаннями.
|
|||||
29.
|
Тренування в розчерках. Культура
оформлення письмової роботи. Правила письмового виправлення помилок.
|
|||||
30.
|
Тренування в розчерках. Культура
оформлення письмової роботи. Абзац.
|
|||||
31.
|
Тренування в розчерках. Культура
оформлення письмової роботи. Передача діалогу на письмі
|
|||||
32.
|
Тренування в розчерках. Культура
оформлення письмової роботи. Лапки.
|
|||||
33.
|
Графічний
аналіз тексту. Письмо без графічної сітки.
Підкреслення
слів лініями заданої форми.
|
|||||
34.
|
Графічний
аналіз тексту. Письмо без графічної сітки.
|
|||||
35.
|
Визначення
рівня розвитку рухових навичок. Вимірювання швидкості письма. Самоаналіз
письма учнями за допомогою учителя
|
|||||
Календарно-тематичне планування
2 клас
35 годин (1 година на тиждень)
Календарно-тематичне планування
№ уроку
|
Дата за планом
|
|
Тема уроку
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки
учнів
|
Примітка
|
1
|
|
|
2
|
3
|
|
І семестр
1.
|
|
|
Повторення
вивченого в 2 класі. Назви ліній графічної сітки. Списування з рукописного тексту. Навчання діалогу
(ситуації в школі).
|
Повторення
Учень (учениця):
називає лінії графічної сітки;
знає алфавіт;
вільно користується трьома видами
з'єднань букв;
списує з друкованого й рукописного
текстів охайно, без помилок.
Написання
цифр і літер
Учень (учениця):
описує літери і цифри;
пише правильно великі й малі літери, у тому числі й
складної конфігурації, цифри 0-9, а також на позначення двоцифрових і
трицифрових чисел, математичні знаки і символи;
поєднує безвідривно три-чотири графеми;
міркує з приводу групування літер;
виконує розчерки різних видів;
здійснює й обґрунтовує самооцінку виконаної роботи.
|
|
2.
|
|
|
Букви
українського алфавіту. Списування
з рукописного тексту. Формулювання
запитань за малюнком.
|
|
|
3.
|
|
|
Три
види з'єднань букв. Списування з рукописного тексту. Навчання діалогу (ситуації в
повсякденному житті)
|
|
|
4.
|
|
|
Списування з рукописного та друкованого
текстів. Визначення рівня розвитку рухових навичок. Складання історії за серією малюнків.
|
|
|
5.
|
|
|
Малі
букви із заокругленнями, які починаються під верхньою рядковою лінією (а, о, є, с, х). Опис іграшки за поданим планом.
|
|
|
6.
|
|
|
Малі
букви, які закінчуються заокругленням над нижньою рядковою лінією (г,л, м, н, п, р, т, ч, ш). Редагування речень. Навчання діалогу
(телефонні розмови).
|
|
|
7.
|
|
|
Малі букви з виносними
елементами (б, в, д, з, у, щ, ц).
Поширення речень. Опис тварини за
малюнком.
|
|
|
8.
|
|
|
Малі букви з горизонтальними
короткими елементами (н, ю, є). Поширення речень однорідними членами.
Продовження казки за початком.
|
|
|
9.
|
|
|
Малі букви складної
конфігурації (ж, к, я). Редагування речень. Складання казки за картиною.
|
|
|
10.
|
|
|
Великі
літери з лівим заокругленням, які починаються чи закінчуються над нижньою
рядковою лінією (А, Г, Л, М, П, Р, Т). Поширення речень. Написання міркування.
|
|
|
11.
|
|
|
Великі літери з лівим
заокругленням, які починаються чи закінчуються над нижньою рядковою лінією
(І, Н, К, Ю). Поширення речень.
Письмовий детальний переказ тексту.
|
|
|
12
|
|
|
Великі літери з правими
заокругленнями елементів над нижньою рядковою лінією (А, Л, М, П, Т, Ш).
Творчий переказ віршованого тексту.
|
|
|
13.
|
|
|
Великі
літери, які починаються чи закінчуються під верхньою міжрядковою лінією (О, С, Ч, У, З, Х). Редагування тексту. Складання казки на новий лад.
|
|
|
14
|
|
|
Великі літери з овалами та
півовалами (Б, В, Ж, Х, З, С, Ю). Редагування тексту. Написання фантастичної
історії за малюнком.
|
|
|
15
|
|
|
Великі літери складної
конфігурації (К, Ж, Ф, Я). Редагування тексту. Розповідь за малюнком та
прислів’ям «У страху великі очі».
|
|
|
16
|
|
|
Великі та малі літери
українського алфавіту. Визначення рівня розвитку рухових навичок. Редагування
тексту. Підпис вітальних листівок.
|
|
|
ІІ
семестр
|
|
||||
17
|
|
|
Безвідривне поєднання трьох
графем (сич, дим, пуд, суп). Правила скорочення слів. Складання загадок.
|
Оформлення письмової роботи
Учень (учениця):
знає й дотримує правил оформлення письмової роботи з
мови та математики;
користується усталеними скороченнями, у тому числі й
математичними;
уміє записувати віршовані твори;
пише в графічній сітці зошита в одну лінію.
Розвиток писемного мовлення
Учень (учениця):
міркує з приводу жанрових особливостей текстів;
записує з памяті невеликі віршовані твори (4-8 рядків);
уміє редагувати й удосконалювати текст;
бере активну участь у колективному стилістичному,
лексичному, орфографічному, графічному аналізі тексту;
здійснює самоаналіз письма.
|
|
18
|
|
|
Безвідривне поєднання
чотирьох графем (день, лист, село, звук, тиша). Правила оформлення письмової
роботи з мови. Правила створення метафор.
|
|
|
19
|
|
|
Безвідривне поєднання
п’яти графем (земля, слива, стеля, дятел).
Правила оформлення письмової роботи з мови. Написання метафори «Дружба».
|
|
|
20
|
|
|
Написання цифр 0-9.
Написання дво- і трицифрових чисел. Складання казки за віршем.
|
|
|
21
|
|
|
Написання дво- і трицифрових
чисел. Математичні знаки і символи. Письмове оформлення діалогу.
|
|
|
22
|
|
|
Математичні знаки і символи.
Математичні скорочення. Усталені скорочення. Складання казки на
морально-етичну тему.
|
|
|
23
|
|
|
Правила оформлення письмової
роботи з математики. Підпис вітальних листівок.
|
|
|
24
|
|
|
Правила запису віршованих
творів. Добір рими. Віршування.
|
|
|
25
|
|
|
Письмо з пам'яті віршованих творів. Колективний
графічний аналіз тексту. Опис фантастичної (казкової) країни.
|
|
|
26
|
|
|
Списування з друкованого
тексту. Редагування та удосконалення тексту. Складання казки за даними
героями.
|
|
|
27
|
|
|
Списування з друкованого
тексту. Графічний самоаналіз тексту. Написання розповіді «Улюблений казковий
герой»
|
|
|
28
|
|
|
Списування з друкованого
тексту. Графічний самоаналіз тексту. Написання опису квітки.
|
|
|
29
|
|
|
Відпрацювання каліграфічних
навичок. Колективний стилістичний аналіз тексту. Побудова науково-популярного
опису.
|
|
|
30
|
|
|
Відпрацювання каліграфічних
навичок. Редагування та удосконалення тексту (додавання кінцівки, зачину).
|
|
|
31
|
|
|
Письмо на папері без
графічної сітки. Відпрацювання каліграфічних навичок. Ознайомлення з
лімериками та їх побудова.
|
|
|
32.
|
|
|
Відпрацювання каліграфічних
навичок. Детальний письмовий переказ тексту-розповіді.
|
|
|
33.
|
|
|
Відпрацювання каліграфічних
навичок. Добір рими. Вибірковий
переказ.
|
|
|
34.
|
|
|
Вимірювання швидкості
письма. Графічний самоаналіз тексту.
Складання тексту за кінцівкою.
|
|
|
35.
|
|
|
Підсумковий урок. Створення
метафори «Знання»
|
|
|
4 клас
35 годин (1 година на тиждень)
№ уроку
|
Дата
за планом
|
Скориг.
дата
|
Тема
уроку
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки
учнів
|
Примітки
|
1
|
2
|
3
|
І семестр
1.
|
Аналіз графічних засобів у писемному мовленні. Побудова речень різних за
метою висловлювання. Складання розповіді з елементами опису
|
Повторення
Учень (учениця):
знає алфавіт, назви основних та
додаткових елементів літер українського алфавіту, цифр 0-9;
порівнює рукописні і друковані тексти;
списує з рукописного і друкованого
тексту без помилок.
Написання
цифр і літер
Учень (учениця):
дотримує
належної висоти, ширини, нахилу великих і малих літер та пунктуаційних
знаків у зошиті в одну лінійку;
виконує розчерки різних ви дів;
уміє писати лапки, знає їх призначення;
поєднує безвідривно елементи літер і графеми (2-6);
пише охайно на дошці й аркушах паперу (без графічної сітки);
записує правильно багатоцифрові числа;
обґрунтовує самооцінку виконаної роботи.
Оформлення письмової роботи
Учень (учениця):
знає правила письмового виправлення помилок;
|
|||
2.
|
Культура оформлення письмової роботи Письмо основних та
додаткових елементів літер українського алфавіту. Складання казки за
скоромовкою.
|
||||
3.
|
Письмо
основних та додаткових елементів літер українського алфавіту. Вправи на порівняння друкованих і рукописних текстів.Складання казки за початком та
кінцівкою.
|
||||
4.
|
Повторення написання цифр 0-9. Культура
запису прикладів і рівнянь. Редагування
тексту.
|
||||
5.
|
Написання дво- та трицифрових чисел. Письмо без графічної сітки (на дошці й аркушах паперу). Складання казки з
поданими словами.
|
||||
6.
|
Закріплення й удосконалення письма малих букв.
Лапки. Написання твору-міркування.
|
||||
7.
|
Безвідривне поєднання елементів букв х, ж, ю. Написання розповіді з описом трудових
процесів.
|
||||
8.
|
Закріплення й удосконалення письма великих, малих букв та пунктуаційних
знаків. Правила запису діалогічного тексту. Складання історії з використанням діалогу.
|
||||
9.
|
Закріплення й удосконалення письма великих, малих букв та пунктуаційних
знаків. Письмо багатоцифрових чисел. Побудова
інтерв’ю.
|
||||
10.
|
Безвідривне поєднання трьох графем (сир, вуж, пар, сич...), Правила письмового виправлення помилок. Створення розповіді про відому
країну.
|
||||
11.
|
Безвідривне поєднання чотирьох графем (день, глум, лист,
звук...). Культура оформлення письмової роботи. Складання розповіді про зображену
країну.
|
||||
12
|
Безвідривне поєднання п’яти графем (злива, земля, ярина, тепер,
дятел...). Письмо без графічної сітки. Створення тексту описового характеру.
|
||||
13.
|
Безвідривне поєднання шести графем (очерет, апетит, цемент, терпуг...).
Письмо без графічної сітки. Складання
казки за малюнком.
|
||||
14
|
Варіанти запису віршованих творів. Підпис
вітальних листівок (загальні правила, варіанти). Створення казки за віршем.
|
||||
15
|
Письмо без графічної сітки. Написання
колективного листа.
|
||||
16
|
Графічний аналіз тексту. Виправлення графічних помилок.
Вибірковий переказ тексту.
|
||||
ІІ семестр
|
|||||
17
|
Удосконалення каліграфічних
умінь. Запис дробів. Складання казки за поданими героями.
|
уміє записувати слова в таблиці, підкреслювати,
позначати значущі частини слова;
дотримує полів, абзаців;
володіє культурою запису прикладів, рівнянь, дробів.
Розвиток писемного мовлення
Учень (учениця):
описує найпростіші трудові процеси;
складає художні і науково-популярні описи;
працює з деформованим текстом;
уміє здійснювати детальний і вибірковий аналіз тексту;
складає письмове висловлювання про прочитаний твір,
епізод переглянутого фільму, дитячої телепередачі;
удосконалює написане;
уміє підписати вітальну листівку;
міркує щодо жанрових особливостей твору;
висловлює судження стосовно того, що сподобалось, що
було цікавим;
здійснює самоаналіз письма за визначеними вчителем
критеріями
|
|||
18
|
Спостереження за роллю абзаців. Поділ тексту на частини, складання й
запис плану з допомогою вчителя та самостійно. Правила запису нумерованого
тексту. Складання продовження історії.
|
||||
19
|
Письмо з пам'яті віршованих творів. Графічний
аналіз тексту. Виправлення графічних помилок. Творчий переказ вірша
|
||||
20
|
Прискорення письма. Диктант. Самостійна перевірка й аналіз написаного.
Складання розповіді про країну.
|
||||
21
|
Культура оформлення письмової роботи (запис слів у таблиці, підкреслення,
позначення значущих частин слова, дотримання полів, абзаців тощо). Написання
опису.
|
||||
22
|
Культура оформлення письмової роботи (запис слів у таблиці, підкреслення,
позначення значущих частин слова, дотримання полів, абзаців тощо). Створення
розповіді.
|
||||
23
|
Списування з друкованого
тексту. Графічний самоаналіз тексту. Виправлення
графічних помилок. Створення розповіді.
|
||||
24
|
Списування з друкованого
тексту. Самоаналіз тексту та виправлення графічних помилок. Написання письмового висловлювання про прочитаний твір або переглянутий
мультфільм.
|
||||
25
|
Виконання творчих письмових вправ. Добір
рими. Написання тексту-міркування
|
||||
26
|
Виконання творчих письмових вправ. Складання загадок.
|
||||
27
|
Списування з друкованого
тексту. Графічний самоаналіз тексту. Складання казки.
|
||||
28
|
Списування з друкованого тексту. Графічний самоаналіз тексту. Складання письмового висловлювання
про переглянутий мультфільм
|
||||
29
|
Відпрацювання каліграфічних
навичок. Колективний стилістичний аналіз тексту. Побудова науково-популярного
опису.
|
||||
30
|
Відпрацювання каліграфічних
навичок. Редагування та удосконалення тексту. Написання казки за поданим заголовком.
|
||||
31
|
Письмо на папері без
графічної сітки. Відпрацювання каліграфічних навичок. Складання автобіографії неживого предмета.
|
||||
32.
|
Письмо на папері без
графічної сітки. Відпрацювання каліграфічних навичок. Написання листа.
|
||||
33.
|
Письмо на папері без графічної сітки. Відпрацювання каліграфічних
навичок. Складання письмового
висловлювання про прочитаний твір.
|
||||
34.
|
Вимірювання швидкості
письма. Графічний самоаналіз тексту. Написання міркування.
|
||||
35.
|
Підсумковий урок. Свято каліграфії.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар