Календарно-тематичне планування
1 клас
за оновленою програмою (2016 р)
Календарно-тематичне планування
34 години (1 година на тиждень)
(За підручником: Трач С. К., Резніченко М. І., Образотворче мистецтво.
Підруч. для 1кл. – Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2012.)
№
|
Дата за план
|
Скор
дата
|
Тема уроку
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Прим.
|
І СЕМЕСТР
| |||||
Відтворення простих форм лінією, плямою, в об’ємі
| |||||
1
|
Краса навколо нас. Робота за вибором учня «Я люблю малювати»
|
Учень/учениця відчуває та намагається виразити (мовленнєвими засобами та в образотворчій діяльності):
-емоційне ставлення до краси природних форм;
виявляє: -інтерес до творів образотворчого мистецтва та художньої діяльності;
розпізнає: -прості геометричні форми;
називає (за допомогою вчителя):
-деякі художні матеріали та інструменти (олівець, фломастер, ручки, крейда, гуаш, папір, пластилін, природні матеріали);
-лінії як засіб створення образу або відтворення форм на площині
уміє (на елементарному рівні): -проводити лінії графічними інструментами та матеріалами;
намагається: -передавати основний, узагальнений характер форми: лінією, силуетом або в об′ємі (у ліпленні);
-передавати окремі складові частини форми;
- заповнювати зображенням площину аркуша;
-створювати певний за характером образ графічними засобами;
-відтворювати форму об′єктів різними способами ліплення;
-користуватися графічними матеріалами, гуашевими фарбами, пластиліном, ножицями та кольоровим папером;
-раціонально організовувати і прибирати робоче місце;
дотримується:
-правил безпечного користування матеріалами та інструментами при виконанні тематичних завдань.
| |||
2
|
Форми навколишнього світу. Малювання олівцями «Прапорці та повітряні кульки»
| ||||
3
|
Засоби створення форми. Малювання олівцями «Сяє ясне сонечко»
| ||||
4
|
Виражальні можливості ліній. Малювання фарбами за допомогою нитки «Пригоди лінії та крапки»
| ||||
5
|
Елементарні засоби компонування простих форм. Малювання фарбами (плямографія) «Святковий салют»
| ||||
6
|
Силуетна форма. Аплікація з паперу «Повітряні змії»
| ||||
7
|
Силуетна форма. Композиція з природного матеріалу «Рибки в акваріумі»
| ||||
8
|
Прості форми в об’ємі. Ліплення з пластиліну «Равлик на листочку»
| ||||
Елементарні засоби компонування простих форм
| |||||
9
|
Композиція. Робота з акварельними фарбами «Осіннє дерево»
|
Учень/учениця відчуває та намагається виразити (мовленнєвими засобами та в образотворчій діяльності):
-емоційне ставлення до багатства барв у навколишній дійсності та у мистецтві;
розпізнає та називає: -матеріали та інструменти у живописі
-спектральні кольори;
-три основні та похідні від них кольори, користується ними у практичній діяльності;
уміє (на елементарному рівні): -користуватися палітрою;
-намічати лінію горизонту;
-складати, вирізувати та прорізувати прості силуетні форми;
намагається (на елементарному рівні):
-повністю заповнювати площину аркуша за допомогою великого зображення або рівномірного розташування зображуваних елементів;
-працювати одразу фарбами (без попереднього контуру олівцем);
-утворювати похідні кольори шляхом змішуванням основних (на палітрі та безпосередньо у роботі);
-утворювати розбілені кольори додаванням білої та чорної фарб;
-оздоблювати простими геометричними елементами силуетні форми;
-вирізати симетричну силуетну форму із застосуванням однієї або декількох осей симетрії;
має елементарне уявлення про:
-послідовність роботи над малюнком;
-основні правила організації робочого місця;
-правила безпечної та раціональної роботи художніми матеріалами та інструментами;
дотримується правил:
-техніки безпеки при роботі з ножицями, пензлями;
прагне:
-прикрашати середовище власною художньою працею.
| |||
10
|
Простір. Лінія горизонту. Робота з акварельними фарбами. «Хатинка під горою»
| ||||
11
|
Основні та похідні кольори. Малювання фарбами «Три веселі гноми»
| ||||
12
|
Спектральні кольори. Малювання фарбами «Веселка в небі»
| ||||
13
|
Групи теплих та холодних кольорів. Малювання фарбами «Синє небо, синє море»
| ||||
14
|
Поняття декору. Аплікація «Святкова ялинка»
| ||||
15
|
Витинанка. Робота з папером «Чарівні сніжинки»
| ||||
16
|
Малювання фарбами « Ялинкова гілочка»
| ||||
Зображення основних форм та їхніх частин у графіці та живописі
| |||||
17
|
Вибір положення аркушу паперу. Робота з фарбами «Снігуронька»
|
Учень /ученицця виявляє емоційне ставлення (мовленнєвими засобами та в образотворчій діяльності):
-до краси зимової та весняної природи у творах мистецтва та у навколишньому світі;
аналізує (за допомогою вчителя):
-основну форму, її взаємозв′язок з частинами;
розпізнає і називає:
-“холодні” кольори та їх відтінки;
-основні та похідні кольори, відтінки кольорів (типу темно-фіолетовий, жовто-зелений);
уміє:
-малювати на площині фарбами (крейдами, фломастером) одразу в матеріалі (без попереднього контуру олівцем);
намагається:
-раціонально організовувати робоче місце;
-повністю заповнювати аркуш зображенням;
-розміщувати зображення предметів у межах площини землі;
-передавати стан природи (зимової, весняної) засобами живопису;
має уявлення про:
-необхідність свідомого вибору положення аркуша (горизонтальне, вертикальне) залежно від форми об′єкта зображення;
-виражальні можливості кольору та його роль у створенні художнього образу;
-роль осі симетрії у створенні силуетної симетричної форми;
уміє (на елементарному рівні):
-користуватися палітрою;
-змішувати фарби з метою отримання необхідних (світлих, темних) відтінків кольорів;
дотримується:
-правил безпечного користування художніми матеріалами та інструментами.
| |||
18
|
Розмаїття форм. Малювання фарбами «Веселий сніговик»
| ||||
19
|
Зображення складної форми. Робота з папером. Аплікація «Птахи і звірі»
| ||||
20
|
Виражальні можливості ліній. Робота графічними матеріалами «Їжачок-хитрячок»
| ||||
21
|
Поняття плановості. Малювання з елементами набризку «Снігопад»
| ||||
22
|
Виражальні можливості кольору. Робота фарбами «Казковий птах»
| ||||
23
|
Створення вітальної листівки. Аплікація «Квітка для мами»
| ||||
24
|
Гармонія споріднених кольорів. Малювання фарбами «Весна»
| ||||
25
|
Симетрія. Плямографія «Метелики»
| ||||
26
|
Малювання фарбами «Вербові котики»
| ||||
Цілісність форми в скульптурі та архітектурі
| |||||
27
|
Зображення в об’ємі тварин. Ліплення з пластиліну «Мої улюбленці»
|
Учень/учениця відчуває та намагається виразити (мовленнєвими засобами та в образотворчій діяльності):
-емоційне ставлення до краси форм навколишнього світу;
розпізнає та називає (з допомогою вчителя):
-прості об’ємні геометричні форми (куб, циліндр, конус, куля);
-основні складові частини будови птахів, звірів, людини, будівель;
має уявлення про:
-особливості ліплення із суцільного шматка пластичного матеріалу;
намагається:
-узгоджувати основну форму з елементами оздоблення;
-виконувати елементарні об′ємні зображення в техніці паперопластики;
проявляє:
-кмітливість, аналітичне мислення у процесі виконання дидактичних вправ;
дотримується:
-правил безпечного користування художніми матеріалами та інструментами.
| |||
28
|
Зображення в об’ємі птахів з елементами декору. Ліплення з пластиліну «Дивовижний птах»
| ||||
29
|
Будова фігури людини. Ліплення з пластиліну «Веселий клоун»
| ||||
30
|
Складові частини будівлі. Конструювання з паперу «Житло гномів»
| ||||
Стилізування і орнаментальне оздоблення форм у декоративно-прикладному мистецтві
| |||||
31
|
Об’ємна форма та декор. Створення крапанки.
|
Учень/учениця виявляє та елементарно висловлює (з допомогою вчителя):
-своє емоційно-ціннісне ставлення до естетичного в навколишньому світі та творах мистецтва, використовуючи при цьому відомі йому художні терміни та поняття;
має уявлення про:
-візерунок та орнамент;
-спрощення форм рослинного світу під час створення орнаменту;
-“орігамі” як вид художньої роботи з папером;
намагається:
-спрощувати на елементарному рівні природні форми;
-поєднувати силуетну форму та декор;
-виконувати об′ємні зображення із суцільного шматка пластичного матеріалу та прикрашати їх декором;
-раціонально організовувати робоче місце;
дотримується:
-правил безпечного користування художніми матеріалами та інструментами;
володіє:
-елементарними навичками роботи в колективі.
.
| |||
32
|
Декоративне прикрашання. Аплікація «Прикрашаємо торт»
| ||||
33
|
Рослинний візерунок та орнамент. Малювання фарбами «Рушничок»
| ||||
34
|
Оригамі як вид мистецтва. Об’ємна робота «Кролики»
| ||||
35
|
Квілінг – сучасне мистецтво. Композиція «Колоски й волошки»
|
Календарно-тематичне планування
2 клас
за оновленою програмою (2016 р)
34 години (1 година на тиждень)
(За підручником: Трач С. К., Резніченко М. І., Образотворче мистецтво. Підруч. для 2кл. – Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2013.)
№
|
Дата за планом
|
Скоригов.
дата
|
Зміст уроку
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Примітка
| ||
Мова графіки та живопису
| |||||||
1
|
«Мистецтво в нашому житті». Ознайомлення з видами візуальних) мистецтв, засобами виразності в них. «Сонячний день»
|
Учень/учениця:
милується, намагається виразити емоційне ставлення (образо-творчими та мовленнєвими засобами, мімікою) до: різноманітності неживих об’єктів і живих істот; багатства форм і барв в навколишньому світі та творахмистецтва, їхнього гармонійного поєднання; визначає: найістотніші ознаки живопису та графіки як видів образотворчого мистецтва; користується назвами елемен-тарних графічних і живописних матеріалів та інструментів; прос-тих геометричних форм; різних видів і типів ліній; основних і похідних кольорів та їхніх відтінків;має уявлення про: передачу різних за характером поверхонь графічними засобами (лінія, штрих, крапка, пляма); прийоми техніки «гратографія»;хроматичні та ахроматичні кольори; передачу кольором певного настрою залежно від стану природи (веселий, сумний, тривожний, спокійний тощо); створення друкованого зображення з використанням елементарних прийомів техніки моно(аква)типії;уміє: передавати прості за характером силуетні форми і поверхні предметів та об’єктів живої природи кольором, різнохарактерними лініями, штрихами,крапка-ми, плямою; передавати простір («земля — небо», «вода — небо») та його плановість шляхом вибору лініїгоризонту й за принципом «ближче — нижче, більше», «далі — вище, менше»; отримувати похідні кольори та їхні відтінки; раціонально організовувати й прибирати робоче місце; дотримується: правил безпечного користування художніми матеріалами та інструментами
| |||||
2
|
Уявлення про графіку як вид образотворчого мистецтва; основні графічні матеріали та інструменти. «Айстра — зоряна квітка»
| ||||||
3
|
Засоби виразності графіки: лінія, штрих, крапка, пляма. «Хто в що одягнений?» (луска риб, пір’я птахів, кора дерев тощо)
| ||||||
4
|
Силуетно-площинне зображення квітів, дерев. Ознайомлення з технікою «гратографія». «Таємничий ліс уночі»
| ||||||
5
|
Уявлення про живопис як вид образотворчого мистецтва. Художні матеріали та інструменти художника-живописця. Монотипія «Золота осінь»
| ||||||
6
|
Колір — головний засіб виразності живопису. Малювання з натури «Щедрий урожай»
| ||||||
7
|
Основні, похідні, теплі, холодні кольори . «Гарячі піски пустелі», «Синій вечір»
| ||||||
8
|
Уведення понять «хроматичні кольори», «ахроматичні кольори». Збагачення палітри колірних відтінків. «Котик мій сіренький»
| ||||||
Мова скульптури, архітектури й декоративно-прикладного мистецтва
| |||||||
9
|
Скульптура як вид образотворчого мистецтва, її основні ознаки; матеріали для роботи художника- скульптора. Герої казки «Гарбузові родичі»
|
Учень/учениця:
милується і виявляє (мовленнєвими й образотворчими засобами): емоційне ставлення до краси, створеної руками людини; спосте-рігає, порівнює та аналізує (за допомогою учителя): різницю між скульптурним зображенням і живописним (графічним); будову та пропорції тіла людини (співвідношення між тулубом і головою, довжина рук і ніг у порівнянні з тулубом); складові частини будови тіла тварин; геометричну форму архітектурних споруд; має уявлення про: особливості скульптурного зображення, (об’ємність, опуклість, узагальненість форми); заповнення рельєфної форми простим оздобленням; прийоми пензлевого та пальцевого роз-
пису; оптимальну послідовність виконання художньо-творчого завдання; вживає (за підтримки вчителя): спеціальну термінологію у спілкуванні з приводу мистецтва (архітектура, орнамент,
рельєф, силует тощо); називає: основні складові частини будівлі (фундамент, стіни, стеля, дах, вікна, двері, куполи, брами);уміє:
створювати на основі геометричних форм і за допомогоюелемен-тарних прийомів обробки (трансформації) паперу прості за харак-тером об’ємні зображення; виконувати силуетні зображення нескладних архітектурних об’єктів, збагачувати їх декором; на початковому рівні зображати елементи візерунків та орнаментів способом штампування; дотримується правил: техніки безпеки при роботі з різними художніми матеріалами та інструментами.
| |||||
10
|
Поняття про об’єм і фактуру як засоби виразності скульптури. «Лісові звірята»
| ||||||
11
|
Рельєф (опуклий та заглиблений). Передавання фактури поверхні в рельєфі. «Підводне царство»
| ||||||
12
|
Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Основні елементи архітектурних споруд. «Хатинка Бабусі-Ягусі»
| ||||||
13
|
Силуетне зображення будівель. Спроби передавання просторового явища загороджування в зображенні архітектурних об’єктів. «Чарівні куполи»
| ||||||
14
|
Декоративно-прикладне мистецтво та його засоби виразності (декоративні форми й колір, орнамент). Витинанка «Скатертина для Снігуроньки»
| ||||||
15
|
Розширення уявленнь про симетричну форму та роль вісі симетрії в її побудові. Поєднання силуетної форми й декору. «Янголятко»
| ||||||
Композиційні прийоми у графіці та живописі
| |||||||
16
|
Композиційні засоби досягнення художньої виразності зображення (вибір формату, розміру зображення. Ілюстрація до казки «Заєць та Їжак»
|
Учень/учениця:
виявляє (на рівні вікових можливостей):
• особистісно-ціннісне ставлення до творів мистецтва та естетичного в житті, прагне до спілкування з ним;
орієнтується в поняттях та вживає:
• у спілкуванні з приводу мистецтва спеціальну термінологію (формат, пропорції, симетрія тощо);
• у художньо-творчій діяльності назви різних колірних відтінків, які використовує для передачі певного стану природи, настрою;
має уявлення про:
• деякі просторові явища (лінію горизонту, ілюзорне зменшення віддалених предметів, часткове загороджування дальніх пред-
метів ближніми);
• врівноважену та неврівноважену, симетричну та асиметричну композиції;
уміє:
• узгоджувати зображення з форматом;
• малювати великі цільні зображення, уникаючи дрібності, узгоджувати величину зображення з розміром робочої поверхні;
• повною мірою використовувати всю зображувальну площину, заповнювати малюнок кольором, не залишаючи білих прогалин між елементами зображення і тлом (у роботі на білому папері);
• передавати (на елементарному рівні) динамічний стан об’єктів;
• змішувати фарби на палітрі, досягаючи необхідних відтінків кольору;
дотримується:
• правил культури поведінки, гігієни та техніки безпеки під час виконання завдань на уроці та в самостійній художньо-творчій ро-
боті
| |||||
17
|
Пропорції та масштаб. Елементарні поняття про будову фігури людини, її складові частини. «Улюблений казковий герой»
| ||||||
18
|
Поняття врівноваженої та неврівноваженої композиції. Досягнення композиційної рівноваги «Морський пейзаж»
| ||||||
19
|
Досягнення композиційної рівноваги шляхом розташування на площині великих та малих елементів. «Зимові розваги»
| ||||||
20
|
Поняття композиційного центру. Виділення головного в композиції. Статична та динамічна композиції. Елементарне передавання динамічного стану об’єктів (вітер). «Хуртовина»,
| ||||||
21
|
Способи передавання глибини простору « Гарна хата»
| ||||||
22
|
Симетрія як найпростіший композиційний засіб організації площини. «Танок метеликів»,
| ||||||
23
|
Використання зображувальних можливостей кольору. Поняття про колорит, колірну гаму. Колірні асоціації. «Cвітає. Край неба палає…»
| ||||||
24
|
Відтворення глибини простору за допомогою кольору, деталізації переднього плану та методу загороджування. « Весняна галявина»
| ||||||
Композиційні прийоми в скульптурі та декоративно-прикладному мистецтві
| |||||||
25
|
Розширення поняття про пропорції тварин, тіла людини. Герої казки «Буратіно»
|
Учень/учениця:милується та виражає емоційне ставлення (мімікою, мовленнєви-ми й образотворчими засобами):
до краси явищ навколишнього світу та рукотворної краси;
орієнтується в поняттях і вживає: у спілкуванні з приводу мистецтва спеціальну термінологію (про-порції, орнамент, рослинний та геометричний візерунок, декора-тивний, ритм, панно тощо);
сприймає та візуально розрізняє: круглу скульптуру і рельєф (опуклий, заглиблений); рослинний і геометричний орнамент;
має уявлення про: шляхи декоративної стилізації реальної форми;
ритм як засіб створення орнаменту; особливості кольору в декоративному зображенні; ефекти поєднання великих і дрібних елементів у декоративній композиції;
уміє: узгоджувати зображення з форматом; в об’ємному зображенні створювати виразну пластичну форму; вирізати симетричні форми; використовувати різноманітні прийоми обробки паперу при роботі в техніці паперопластики;
дотримується: правил безпечного користування художніми матеріалами та інструментами, ножицями, клеєм;
володіє: навичками раціональної організації робочого місця; елементарними навичками роботи в колективі;
прагне: прикрашати середовище власними художніми виробами.
| |||||
26
|
Формування художньо-конструктивних навичок створення статичного чи динамічного образу в скульптурі «У зоопарку»
| ||||||
27
|
Декоративна стилізація форми. Створення декоративних образів в об’ємі. «Паперові диво-квіти»
| ||||||
28
|
Народна іграшка. Поняття про особливості декоративного образу тварин. «Дивовижні коники і баранці»
| ||||||
29
|
Ознайомлення з традиціями писанкарства в Україні. Колірна гама, символіка писанок різних регіонів України. «Великодні писанки»
| ||||||
30
|
Використання стилізації та ритму як засобів створення орнаменту. Види орнаменту. «Українська сорочка»
| ||||||
31
|
Вибір формату, виявлення головного та другорядного під час створення декоративної композиції. «Пташка серед квітів»
| ||||||
32
|
Ознайомлення з різноманітними прийомами обробки паперу: складанням, вирізуванням, гофруванням, прорізуванням, скручуванням. «Чарівна ваза»
| ||||||
33
|
Прийоми обробки паперу «Панно з квітами» (колективна форма роботи)
| ||||||
34
|
Засоби виразності декоративно-прикладного мистецтва. Створення композиції у стилі витинанки «Літній день»
| ||||||
35
|
Урок узагальнення
|
Календарно-тематичне планування
3 клас
за оновленою програмою (2016 р)
34 години (1
година на тиждень)
(За підручником: Трач С. К., Резніченко М. І.,
Образотворче мистецтво. Підруч. для 3 кл. – Тернопіль: Навчальна книга - Богдан,
2013.)
№
|
Дата
за планом
|
Скоригов.
дата
|
Зміст
уроку
|
Стор. в
підруч.
|
Державні
вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Примітки
|
У майстернях графіка та живописця
|
||||||
1
|
|
|
В гостях у художників. Королівство графіки. «Які бувають дерева?».
(радісне, сумне, сердите, хворе, старе та ін.)
|
4-11
|
Учень/учениця:
милується та виражає емоційне ставлення (мімікою, мовленнєвими й
образотвор-чими засобами): до краси навколишнього світу та
природи, відображеної у творах графіки й живопису;
розпізнає: графічні та живописні твори;
має
елементарне уявлення про: ритм як засіб виразності; споріднені кольори, кольорові конт-расти
та нюанси; особливості роботи акварельни-ми фарбами технікою
«по-мокрому»;
знає та
називає: головні виражальні засоби графіки та живопису; основні матеріали й
інстру-менти художника-графіка та живописця;
розуміє та
пояснює: значення кольору в графічних творах; вибір колірного вирішення в творах
живопису;
уміє: використовувати
графічні та живописні
матеріали й
інструменти для виконання практи-чного завдання; передавати рух у
природі (вітер, хвилі) графічними засобами; користуватися паліт-рою; утворювати
відповідно до задуму відтінки кольорів шляхом змішування фарб; • передавати
глибину простору шляхом загороджування об’єк-тів другого плану об’єктами
пер-шого плану; раціонально
організовувати робоче місце та прибирати його;
дотримується:правил техніки безпеки при створенні графічних і живописних творів
|
|
2
|
|
|
Основні
засоби виразності графіки. Виконання ілюстрації до вірша графічними засобами.
«Сад»
|
12-15
|
|
|
3
|
|
|
Ритм і
рух. Передавання руху і ритму графічними засобами. «Вітер з гаєм розмовляє».
|
16-21
|
|
|
4
|
|
|
У
майстерні художника – живописця. Малювання фарбами композиції «Дарунки осені».
|
22-25
|
|
|
5
|
|
|
Колір, як
засіб вираження образу. Колірний контраст. Створення
фарбами композиції «Розбурхане море»
|
26-30
|
|
|
6
|
|
|
Відтінки
та нюанси у живописі. Споріднені кольори. Гармонія споріднених кольорів. «Осінь
золотиста барвами горить».
|
31-34
|
|
|
7
|
|
|
Гуаш як
художня техніка. Прийоми та способи вираження. «Вечір на сопілці грає».
|
35-38
|
|
|
8
|
|
|
Акварель
як художня техніка. Прийоми та способи зображення. Виконання
колірної замальовки на вологому папері. «Дощовий день»
|
39-42
|
|
|
У майстернях скульптора, архітектора і народних
майстрів
|
||||||
9
|
|
|
У
майстерні художника – скульптора. Передача основної форми будови тварин у простих позах.
Робота з пластиліном. «Динозаври». |
44-49
|
Учень/учениця:милується й виражає емоційне ставлення (образотворчими та мовленнєвими
засобами, мімікою) до:краси творів скульптури й
архітектури;рукотворної краси предметів побуту;
розпізнає:твори скульптури, архітектури та декора-
тивно-прикладного
мистецтва; знає та називає: види скульптури (кругла й рельєф; види
рельєфу), архітектури, декоративно-приклад-ного мистецтва (художня кераміка,
вишивка, ткацтво, художня обробка металу та дерева, худож-ній розпис,
писанкарство); основні види гончарного посуду (глечик,куманець,
горщик, миска); розуміє і пояснює:виражальні можливості об’ємної та
рельєфної форми в скульптурі;значення орнамент-ттальних композицій у
декоративно-прикладному мистецтві; має елементарне уявлення про:творчість
скульптора, архітектора, народних майстрів;уміє:
ліпити
пластичним, конструктивним та комбінова-ним способами; передавати в
практичній роботі основні форми будови тіла тварин, враховуючи їхні
пропорції;
узгоджувати декоративне оздоблення з
формою
предмета; використовувати елементарні прийоми об’ємної трансформації паперу
залежно від задуму; раціонально організовувати робоче місце та прибирати
його; дотримується: правил
техніки безпеки при створенні скульптурних,
архітектурних і декоративно-прикладних творів.
|
|
10
|
|
|
Виражальні
можливості об’ємної та рельєфної форми. «Запишався наш павич».
|
50-54
|
|
|
11
|
|
|
Архітектура
та її види. Матеріали, інструменти й обладнання художника – архітектора. Аплікація «Смарагдове
місто».
|
55-59
|
|
|
12
|
|
|
Форми,
розміри та пропорції архітектурних споруд. Макетування «Гарний будиночок».
|
60-63
|
|
|
13
|
|
|
У гостях в
майстрів декоративно – прикладного мистецтва. Ескіз вишивки для рушника.
|
64-69
|
|
|
14
|
|
|
Види
гончарного посуду. Узгодженість декору з формою. «Декоративний глечик».
|
70-73
|
|
|
15
|
|
|
Паперопластика – трансформація
паперу. «Зимові квіти»
|
|
|
|
16
|
|
|
Художнє
конструювання об’ємних форм. «Різдвяний янгол».
|
74-78
|
|
|
В гостях у художників: пейзажиста, анімаліста,
портретиста, майстра натюрморту
|
||||||
17
|
|
|
Основні
жанри образотворчого мистецтва. «Яким буває море?».
|
80-85
|
Учень/учениця:виражає емоційне ставлення (образотворчими й мовленнєвими засобами, мі-
мікою): до різних за жанрами творів образотвор-
чого
мистецтва, застосовуючи найпростіші
поняття та
терміни; знає: основні жанри образотворчого мистецтва: пейзаж (краєвид), портрет,
натюрморт, анімалістичний жанр;
види пейзажу
(гірський, лісовий, міський,
марина тощо);
особливості будови звірів, птахів, комах; уміє (за допомогою вчителя):
класифікувати твори мистецтва за жанрами; раціонально заповню-вати робочу
поверхню аркуша (кольором тла, зображенням фігур та інших елементів
композиції);
передавати
розміщення об’єктів у просторі шляхом загородження та глибину простору за
допомогою кольору при створенні пейзажу й натюрморту; від-творювати
характерні особливості силуетів тварин у русі; зображати фігуру людини в
русі; виділяти головне в композиції (розміром, розміщенням, кольоровим та
тональним контрастом); свідомо обирає: матеріали та інструменти,
відомі художні
техніки для
створення роботи відповідного жанру
|
|
18
|
|
|
Види
пейзажу. «Подорож у
гори».
|
86-89
|
|
|
19
|
|
|
Колір як
засіб передавання глибини простору. «Загадкова країна».
|
90-93
|
|
|
20
|
|
|
Анімалістичний
жанр та його особливості. Малювання тварини (звіра, птаха, комахи).
|
94-98
|
|
|
21
|
|
|
Силуети
тварин у русі. Рвана аплікація «Вірні
друзі людини».
|
99-102
|
|
|
22
|
|
|
Портрет у
різних видах образотворчого мистецтва. «Портрет мами» (тата, брата, сестри, бабусі, дідуся)
|
103-106
|
|
|
23
|
|
|
Зображення
людини у русі. Аплікація «Зимові ігри
та розваги».
|
107-109
|
|
|
24
|
|
|
Натюрморт
як жанр образотворчого мистецтва. Композиція натюрморту з натури (гуаш).
|
110-114
|
|
|
25
|
|
|
Вербові
котики. Квіти у вазі (гуаш).
|
115-116
|
|
|
Улюблені сюжети в мистецтві. Художник і театр.
|
||||||
26
|
|
|
Побутові
теми у творах мистецтва. «Чудесний хор»
|
118-121
|
Учень/учениця:
аналізує й інтерпретує (на еле-ментарному рівні та за підтримки вчителя):
живописні й
графічні твори на теми побуту; вислов-лює елементарні судження про:
ілюстрацію як малюнок до літературного твору; значення терміна «композиція»
та роль ескізу в створенні композиції;
має
елементарне уявлення про: професію худож-ників у театрі
(декоратор,костюмер, гример тощо);
• оздоблення одягу (театрального, національного та ін.) декором (вишивкою,
аплікацією тощо);
уміє (на
елементарному рівні та за допомогою вчителя): створювати
багатофігурну композицію;
виділяти
головне в композиції (розміром, розміщен-ням, кольором,
контрастом);передавати образність, характер маски засобами паперопластики;
переда-вати індивідуальні характеристики героїв казок через особливості
зовнішніх ознак та одягу;
|
|
27
|
|
|
Образи
людей і тварин в ілюстраціях. Ілюстрації до казок.
|
122-126
|
|
|
28
|
|
|
Художник театру. Афіша до вистави.
|
127-132
|
|
|
29
|
|
|
Форма,
колір, декор у створенні масок. Театральна маска до казкової вистави.
|
133-137
|
|
|
30
|
|
|
Театральний
костюм. Узгодження форми одягу з декором.
Костюм для театрального героя.
|
138-141
|
|
|
31
|
|
|
Образ
лялькового театру. Лялькові персонажі для вистави. Пальцеві ляльки.
|
145-147
|
|
|
Передавання настрою за допомогою кольору та декору в
тематичній композиції
|
||||||
32
|
|
|
Композиція
тематичного сюжету. На арені цирку.
|
151-154
|
створювати на
основі елементарних прийомів тран-сформації паперу напівоб’ємні декоративні
образи-маски (за умови поетапного керівництваь вчите-ля);узгоджувати
просту шрифтову композицію з малюнком;передавати святковий настрій у
тематич-ній композиції за допомогою кольору та декору
|
|
33
|
|
|
Композиція
тематичного сюжету. Далекий космос
|
|
|
|
34
|
|
|
Малюнок за
власним задумом. Літні канікули.
|
|
|
|
35
|
|
|
Підсумковий
урок.
|
|
|
Календарно-тематичне планування
4 клас
за оновленою програмою (2016 р)
34 години (1 година на тиждень)
(За підручником: Трач С. К., Резніченко М. І.,
Образотворче мистецтво. Підруч. для 4 кл. – Тернопіль: Навчальна книга - Богдан,
2015.)
№
|
Дата
за планом
|
Скоригов.
дата
|
Зміст
уроку
|
Стор. в
підруч.
|
Державні
вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Примітки
|
Художній образ у графіці, живописі та скульптурі
|
||||||
1
|
Поняття про художній образ в
мистецтві. «Спогади про літо»
|
6-9
|
Учень/учениця милується і виявляє (мовленнєвими та образотворчими засобами):
-емоційне ставлення до краси в природі та в мистецтві;
-прагнення до власної художньо-творчої праці;
Висловлює власну думку:
-про художній образ в мистецтві;
вживає(за допомогою учителя):
-у спілкуванні з приводу мистецтва спеціальну
термінологію (контраст, нюанс, фактура тощо);
має уявлення про:
-основні виражальні засоби графіки (лінія, штрих, крапка, пляма),
живопису (колір), скульптури (об’єм, фактура);
називає:
-види скульптури (кругла,
рельєф);
спостерігає та
порівнює:
-різницю між круглою скульптурою та рельєфом; між скульптурним
зображенням та живописним (графічним);
описує й інтерпретує (на елементарному рівні та
при підтримці вчителя/вчительки):
-твори
живопису, графіки, скульптури;
уміє:
-створювати виразні художні образи на площині за
допомогою графічних та живописних матеріалів;
-змішувати фарби на палітрі, досягаючи необхідних відтінків кольору;
-створювати художній образ в об’ємі зручним способом
ліплення;
дотримується правил:
-техніки безпеки при роботі з різними художніми
матеріалами та інструментами.
|
|||
2
|
Художній образ у графіці.
«Могутні сосни»
|
10-13
|
||||
3
|
Вибір графічної техніки для
створення образу. «Природні стихії»
|
14-18
|
||||
4
|
Колір як засіб створення образу
в живописі. «Мелодія осені»
|
19-22
|
||||
5
|
Вибір художньої техніки для
створення образу в живописі. «Синій туман»
|
23-26
|
||||
6
|
Форма, колір, декор у створенні
художнього образу. «Екзотичний птах»
|
27-30
|
||||
7
|
Види скульптури. Особливості
створення художнього образу в об’ємі. «Мешканці казкового лісу»
|
31-34
|
||||
8
|
Незвичайні матеріали
художника-скульптора. «Веселий лісовик»
|
35-37
|
||||
Художній образ у декоративно-прикладному мистецтві, архітектурі та
дизайні
|
||||||
9
|
Відмінність декоративної манери зображення
від реалістичної. «Світ народної іграшки»
|
40-43
|
Учень/учениця спостерігає,
милується та визначає (мовленнєвими та образотворчими засобами):
-особливості
художньо-образної мови творів народних майстрів (глиняної іграшки, кераміки,
петриківського розпису);
описує й інтерпретує (на елементарному рівні та
при підтримці вчителя):
-народні
твори декоративно-прикладного мистецтва;
- зразки
мистецтва архітектури;
має елементарне уявлення про:
-основні
народні промисли України;
-
техніку, основні елементи та
композиційні особливості петриківського розпису;
-значення
форми та декору у творах декоративно-ужиткового мистецтва;
-залежність
форми будівлі від призначення;
-способи й
прийоми конструювання з паперу;
-прийоми
написання слів (чисел) пензлем (паличкою, пальцем);
знає:
-різницю між
конструктивним та пластичним способом ліплення;
уміє (на елементарному рівні):
-створювати
виразну, цілісну декоративну форму (на площині та в об’ємі);
-створювати
декоративну композицію, використовуючи елементи петриківського, косівського,
опішнянського розписів;
-створювати
декоративно-орнаментальну композицію з уведенням слів і чисел;
дотримується правил:
-техніки безпеки при роботі з різними художніми
матеріалами та інструментами;
прагне:
-прикрашати середовище власною
художньою працею.
|
|||
10
|
Особливості декоративного
образу у творах народних майстрів. «Тепло опішнянської кераміки»
|
|||||
11
|
Петриківський розпис:
композиційне та колірне рішення творів. «Казкова квітка Петриківки»
|
44-49
|
||||
12
|
Народне мистецтво витинанки.
«Вазонова композиція»
|
50-53
|
||||
13
|
Архітектура як будівельне
мистецтво. «Будинок для казкового персонажа»
|
54-56
|
||||
14
|
Дизайн і художнє конструювання.
«Чарівний ліхтарик»
|
60-62
|
||||
15
|
Шрифт і декор у створенні
художнього образу. «Святкова листівка»
|
63-65
|
||||
16
|
Створення художнього образу в
різних техніках. «Новорічне панно» (колективна робота)
|
|||||
Образи природи, тварин, людей у мистецтві
|
||||||
17
|
Реалістичні та фантастичні
образи в мистецтві. «Невідома планета»
|
68-71
|
Учень/учениця спостерігає,
милується та виражає (мімікою, мовленнєвими та образотворчими засобами):
-емоційне
ставлення до краси навколишнього світу та відображеня його в художніх творах;
використовує у спілкуванні:
-мистецтвознавчі
терміни і поняття (колірна гама, колорит, плани (передній, дальній);
аналізує й інтерпретує (на елементарному рівні та при
підтримці вчителя\вчительки):
- пейзажі
(стан і настрій природи, колорит, роль кольору у передачі настрою);
-тематичний
зміст пейзажів, портретів та анімалістичних картин;
має уявлення про:
-передавання
плановості відкритого простору за допомогою кольору, тону, деталізації;
-ілюзорне
зближення паралельних ліній, спрямованих у глибину відкритого простору (на
елементарному рівні);
-залежність
колірної гами від освітлення;
-особливості
зображення голови (обличчя) людини і засоби створення виразного портретного
образу;
знає:
-основні
складові фігури людини;
-відмінності
у технічних прийомах роботи гуашевими та акварельними фарбами;
уміє:
-передавати
стан природи за допомогою графічних і живописних засобів виразності;
-відтворювати
характерні особливості будови і пластичну виразність (витонченість або
масивність тощо) фігури людини і тварин;
-створювати
зображення тварин та людей у русі;
-використовувати
прийоми трансформації паперу з метою створення виразного художнього образу;
-раціонально,
вправно і безпечно працювати з ножицями та іншим необхідним приладдям;
дотримується правил:
-техніки безпеки при роботі з різними художніми матеріалами та
інструментами.
|
|||
18
|
Засоби створення художнього
образу в пейзажі. «Караван у пустелі»
|
72-75
|
||||
19
|
Передавання плановості відкритого
простору за допомогою кольору і тону. «Морські фантазії»
|
76-78
|
||||
20
|
Трансформація форми як засіб
створення декоративного образу. «Декоративний образ тварини»
|
82-85
|
||||
21
|
Образи фантастичних істот у
творах народних художників. «Фантастична істота»
|
86-88
|
||||
22
|
Образи тварин у творах
художників-анімалістів. «Мій чотирилапий друг»
|
89-94
|
||||
23
|
Образи людей у портретному
жанрі. «Портрет казкового героя»
|
95-97
|
||||
24
|
Зображення людини у статичному
та динамічному станах. «Веселі старти»
|
98-103
|
||||
25
|
Залежність колірної гами від
освітлення. «Свято весняної природи»
|
79-81
|
||||
Образ рідного краю в мистецтві (8 годин)
|
||||||
26
|
Художні традиції рідного краю.
«Український рушничок»
|
106-107
|
Учень/учениця спостерігає,
милується та виражає (мімікою, мовленнєвими та образотворчими засобами):
-емойційне
ставлення до краси рідного міста, села;
розуміє (за допомогою
вчителя/вчительки):
-значення
образотворчого мистецтва у житті людей;
-важливість
збереження пам’яток архітектури, історії, культури;
-характер художніх образів
мистецьких творів; інтерпретує їх (мовленнєвими та образотворчими засобами);
-значення
колірної гами, композиційних засобів і прийомів у передачі задуму автора;
має уявлення про:
-види і жанри
образотворчого мистецтва, його взаємозв’язок з іншими мистецтвами;
-основні виражальні засоби образотворчого мистецтва, інструменти, матеріали, художні техніки;
-художні традиції рідного краю;
- роботу художників-дизайнерів;
уміє:
-пояснити зміст творів
образотворчого мистецтва, висловлювати естетичне ставлення до них;
-застосовувати найпростіші поняття і терміни у процесі опису та
оцінювання художніх творів;
-втілювати особисті почуття та думки у власній практичні художній
діяльності;
-побачити
(при спрямуванні вчителя/вчительки) недоліки у своїй роботі; виправити
зауваження за допомогою вчителя;
дотримується:
-правил культури роботи, гігієни
та техніки безпеки під час виконання завдань на уроці та у самостійній
художньо-творчій роботі;
володіє:
-навичками
раціональної організації робочого місця;
-елементарними навичками роботи в колективі.
|
|||
27
|
Краса природи рідного краю.
«Неначе писанка село»
|
109-110
|
||||
28
|
Вибір формату для створення
виразної врівноваженої композиції. «Садки цвітуть»
|
112-114
|
||||
29
|
Виражально-зображальні засоби
композиції. «Святковий день»
|
115-118
|
||||
30
|
Архітектура малих форм.
«Шпаківня»
|
119-122
|
||||
31
|
Вироби з металу. Ковальство та
художнє литво. «Металеве мереживо», «Чудо-дзвіночки»
|
123-128
|
||||
32
|
Оформлення вітрин як різновид
прикладного мистецтва. «Дизайн вітрини магазину»
|
129-133
|
||||
33
|
Виражально-зображальні засоби
композиції. «Вулиця рідного селища»
|
|||||
34
|
Колір та декор у багатоплановій
тематичній композиції. «Україна – моя Батьківщина»
|
134-139
|
||||
35
|
Виражально-зображальні засоби
композиції. «Моя мала батьківщина»
|
Немає коментарів:
Дописати коментар