Календарно-тематичне планування
1 клас
за оновленою програмою (2016 р)
Календарно-тематичне планування
Календарно-тематичне планування
Календарно-тематичне планування
34 години (1 година на тиждень)
(За підручником: Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С.,
Страшко С. В., Основи здоров’я.
Підруч. для 1кл. – К.: Алатон, 2012.)
№
|
Дата
|
Тема уроку
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Приміт
| |
ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ
| |||||
1
|
Що вивчає предмет «Основи здоров’я». Здоров'я та його ознаки. Порушення здоров'я (травми, захворювання) та їх профілактика.
|
Учень/учениця розповідають:
що вивчає предмет «Основи здоров’я»;
називають:
чинники, що впливають на здоров’я;
ознаки здоров’я і хвороби;
ознаки свого росту і розвитку
пояснюють:
чому діти не повинні вживати ліки і незнайомі речовини самостійно;
уміють:
дотримуватися правил безпеки у шкільних коридорах, на сходах, у дверях, на шкільному подвір'ї
| |||
2
|
Безпека першокласника Практична робота «Екскурсія школою та шкільним подвір'ям»
| ||||
3
|
Ріст і розвиток. Практична робота: «Вимірювання зросту і маси тіла»
| ||||
4
|
Здоров’я і хвороби. Практична робота Створення малюнку: «З дому до школи»
| ||||
ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я
| |||||
5
|
Здорове тіло. Режим дня. Практична робота «Складання розпорядку дня»
|
Учень/учениця розповідають:
як вони піклуються про своє здоров’я;
називають:
ситуації, в яких треба мити руки;
наводять приклади:
деяких фізичних вправ і процедур загартовування;
розпізнають:
предмети загальної та особистої гігієни;
корисні і шкідливі продукти і напої;
активний і пасивний відпочинок;
пояснюють:
чому важливо вчасно лягати спати;
чому дітям потрібно вживати овочі, фрукти та молочні продукти щодня;
уміють:
складати портфель, підтримувати порядок на робочому місці;
правильно мити руки, використовувати засоби гігієни;
визначати правильність своєї постави (з допомогою дорослих);
виконувати вправи для формування правильної постави і профілактики плоскостопості
| |||
6
|
Твоя постава. Практична робота «Як складати портфель»
| ||||
7
|
Здорові стопи. Практична робота «Вправи для формування правильної постави і стопи»
| ||||
8
|
Чистота і здоров’я. Практична робота «Як правильно мити руки»
| ||||
9
|
Харчування і здоров’я.
| ||||
10
|
Рух і здоров’я
| ||||
11
|
Фізичні вправи і загартовування
| ||||
12
|
Корисний відпочинок
| ||||
СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я
| |||||
13
|
Серед людей. Моя родина
|
Учень/учениця розповідають:
як піклуються про здоров’я у їхній родині;
свої дії, якщо заблукав чи загубився;
називають:
свою адресу, номери телефонів батьків, аварійних служб;
правила поведінки у громадському транспорті;
розпізнають:
основні частини дороги (проїзна частина, бордюр, тротуар, перехрестя, перехід);
дорожні знаки, що позначають пішохідний перехід, зупинку громадського транспорту;
сигнали світлофора;
пояснюють:
чому необхідно слухатися батьків, виконувати свої обов’язки в сім'ї;
уміють:
підтримувати доброзичливі стосунки з однокласниками;
повідомляти батьків і вчителів про бійки, вимагання грошей, ображання тощо;
обирати безпечні місця для рухливих ігор і розваг;
відмовлятися від пропозицій погратися у небезпечному місці, відходити далеко від дому, від подарунків та пропозицій незнайомих людей;
у разі виникнення екстремальної ситуації звертатися по допомогу до дорослих, аварійних служб;
| |||
14
|
Дівчатка і хлопчики. Практична робота «Спільні ігри для хлопчиків та дівчаток»
| ||||
15
|
Вчимося товаришувати. Практична робота «Розігрування діалогів знайомств»
| ||||
16
|
Безпечне довкілля. Безпека ігор та розваг.
| ||||
17
|
Наші рятувальники. Практична робота «Моделювання ситуації повідомлення про небезпеку за телефонами аварійних служб»
| ||||
18
|
У незнайомому місці. Практична робота «Моделювання ситуації пошуку допомоги, якщо заблукав, загубився, відстав від классу»
| ||||
19
|
Безпека в домі.
| ||||
20
|
Побутові небезпеки.
| ||||
21
|
Безпека в школі. Практична робота «Визначення безпечних місць для ігор на шкільному подвір’ї»
| ||||
22
|
Ти – пішохід.
| ||||
23
|
Наші друзі – дорожні знаки.
| ||||
24
|
Світлофор
| ||||
25
|
Ти – пасажир.
| ||||
26
|
Дорога до школи.
| ||||
ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я – 8 год
| |||||
27
|
Здоровий дух. Неповторність людини
|
Учень/учениця розповідають:
про свої улюблені свята, народні та сімейні традиції, що сприяють зміцненню здоров'я;
називають:
прислів’я та приказки про здоров’я;
розпізнають:
різні емоції людини;
вербальні і невербальні вияви емоцій;
пояснюють:
цінність життя і здоров'я кожної людини;
що впливає на настрій людини;
що усі рішення людини мають наслідки;
потребу звертатися по допомогу до старших для ухвалення правильних рішень;
уміють:
відшукувати схожі риси та відмінності між людьми;
регулювати свій настрій, застосовувати прийоми для самозаспокоєння;
оцінювати свій емоційний стан
| |||
28
|
Повага до себе та до інших людей. Практична робота «Обговорення поведінки казкових і літературних персонажів, їхнього ставлення до свого здоров'я та до здоров'я інших»
| ||||
29
|
Народні традиції та здоров’я. Практична робота: «Ігри, що сприяють гарному настрою»
| ||||
30
|
Свята і здоров’я. Практична робота: «Створення пам’ятки «Як влаштувати веселе свято»
| ||||
31
|
Настрій і почуття. Практична робота «Вгадай емоцію»
| ||||
32
|
Як покращити настрій. Практична робота «Намалюй настрій»
| ||||
33
|
Вчимося приймати рішення. Рішення і наслідки
| ||||
34
|
Правила літнього відпочинку
|
Календарно-тематичне планування
2 клас
за оновленою програмою (2016 р)
34 години
(за
підручником: Бех І.Д., Воронцова Т.В.,
Пономаренко В.С., Страшко С.В. Основи здоров’я. Підруч. для 2 кл. – К.:
Видавництво «Алатон», 2012)
№ уроку
|
Дата за планом
|
Скориг. дата
|
Тема уроку
|
Стор.
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Примітка
|
Здоров’я людини
|
||||||
1.
|
Ріст і розвиток
людини. Індивідуальні особливості росту й розвитку учнів. Практична робота: Вимірювання зросту, маси тіла.
|
6
|
Учень/учениця називають:
умови, що сприяють фізичному
розвитку дитини;
приклади інфекційних
захворювань;
ознаки інфекційних захворювань
(висока температура, кашель, нежить);
способи зміцнення здоров’я
правила поведінки з
інфекційними хворими та під час карантину;
пояснюють:
особливості росту і розвитку
людей;
як інфекція може потрапити в
організм;
що таке епідемія, карантин;
уміють:
вимірювати
зріст і масу тіла та порівнювати їх із
торішніми показниками (з допомогою дорослих);
дотримуються
правил:
безпечної поведінки під час
карантину;
правил поведінки під час
захворювання
|
|||
2.
|
Здоров’я і
хвороби. Профілактика захворювань
|
10
|
||||
3.
|
Як захиститися від інфекцій. Світ мікробів.
|
14
|
||||
4.
|
Як захиститися від інфекцій.
Імунітет. Карантин.
|
17
|
||||
Фізична складова здоров’я
|
||||||
Розділ 1. Здорове тіло
|
Учень/учениця називають:
правила,
які допомагають підтримувати дисципліну у
школі;
ранкові
і вечірні гігієнічні процедури;
їжу, що багата на вітаміни;
правила
поведінки за столом;
види
рухової активності;
процедури
загартовування;
розпізнають:
активний
і пасивний, корисний і шкідливий для здоров’я відпочинок;
пояснюють:
користь
активного відпочинку;
правила раціонального харчування;
уміють:
підтримувати
порядок робочого місця;
доглядати
за ротовою порожниною;
виконувати комплекс вправ
ранкової гімнастики та вправ для фізичного та розумового розвантаження
|
|||||
5.
|
Розпорядок дня школяра. Порядок
і дичципліна. Практична робота: Складання за
допомогою дорослих робочого дня школяра
|
21
|
||||
6.
|
Навчання і відпочинок. Користь
активного відпочинку . Організація відпочинку в класі та вдома Практична робота: Планування
вихідного дня
|
26
|
||||
7.
|
Ранкові і вечірні гігієнічні
процедури.
|
30
|
||||
8.
|
Здорові зуби. Практична робота: Як правильно
доглядати за порожниною рота
|
34
|
||||
9.
|
Харчування і здоров’я. Вітаміни,
їх значення для здоровя Практична робота: Вибір корисних
для здоров’я продуктів.
|
38
|
||||
10.
|
Культура харчування. Як
поводитися за столом.
|
42
|
||||
11.
|
Фізичні вправи і здоров’я
|
46
|
||||
12.
|
Правила і процедури
загартовування
|
|||||
13.
|
Правила загартовування. Практична робота: Вибір
одягу відповідно до погоди (гра «Вдягни ляльку»).
|
50
|
||||
Соціальна складова здоров’я
|
||||||
Розділ 2. Серед людей
|
Учень/учениця називають:
основні
права дитини, визначені Конвенцією про права дитини;
свої
обов’язки в родині і в школі;
правила
користування телевізором, комп’ютером, мобільним телефоном;
правила
переходу проїзної частини дороги в місті, в селі, за межами населеного
пункту;
правила
поведінки під час канікул;
пояснюють:
взаємозв’язок прав і обов’язків людини;
чому
батьки є найкращими порадниками і захисниками дітей;
чому щирість і правдивість необхідні у
спілкуванні;
чому не можна відчиняти двері незнайомцям;
як
уміння приймати рішення допомагає уникати небезпек;
правила поведінки з дикими та бездомними тваринами
розпізнають:
види
перехресть, дорожню розмітку і дорожні знаки для пішоходів;
ознаки
обмороження, сонячного удару і сонячного опіку;
деякі ознаки погіршення самопочуття, які потребують
звернення
до медичного працівника;
уміють:
обирати
джерела допомоги відповідно до обставин;
організовано
евакуюватися з різних приміщень школи;
визначати
напрямок руху транспортних засобів;
оцінювати
ризик під час переходу дороги на перехресті;
надавати
самодопомогу та допомогу при порізах, подряпинах, забиттях
|
|||||
14.
|
Права дитини. Обов’язки дитини
вдома і в школі
|
56
|
||||
15.
|
Твоя родина.
|
60
|
||||
16.
|
Спілкування. Умови взаєморозуміння. Практична робота: Моделювання ситуацій невербального спілкування
|
64
|
||||
Розділ 3. Безпечне дозвілля
|
||||||
17.
|
Безпечні і небезпечні ситуації.
Джерела допомоги у небезпечних ситуаціях. Практична
робота: Створення
списку джерел допомоги у небезпечних ситуаціях
|
70
|
||||
18.
|
Помічники у домі. Побутові
прилади. Електрика.
|
76
|
||||
19.
|
Помічники у домі. Небезпечні
речовини.
|
78
|
||||
20.
|
Помічники у домі. Вогонь: друг
чи ворог?
|
|||||
21.
|
Безпека вдома. Як вести себе з
незнайомцями.
|
80
|
||||
22.
|
Телевізор, комп’ютер, телефон. Практична робота: Створення пам’ятки
щодо перегляду телевізійних передач, користування комп’ютером, мобільним
телефоном
|
83
|
||||
23.
|
Безпечна школа. Шляхи виходу зі
школи. Практична робота: Відпрацювання
навичок виходу з приміщення школи
|
84
|
||||
24.
|
Безпека на дорогах. Правила
пішохідного руху. Дорожня розмітка.
|
88
|
||||
25.
|
На перехресті. Практична робота: Моделювання
ситуації переходу дороги на регульованому та нерегульованому перехресті
|
92
|
||||
26.
|
Тварини довкола нас. Правила
поведінки з дикими і бездомними тваринами.
|
96
|
||||
27.
|
Відпочинок на природі. Літні
та зимові розваги. Профілактика обмороження, перегрівання, сонячних опіків.
|
100
|
||||
28.
|
Сам собі лікар. Надання першої
допомоги при забиттях, порізах, подряпинах, укусах комах. Практична
робота: Моделювання
ситуації надання першої допомоги при нескладних травмах.
|
104
|
||||
Психічна і духовна складові
здоров’я
|
||||||
Розділ 4. Здоровий дух
|
Учень/учениця розповідають:
про
особисті інтереси, смаки і захоплення;
про
інтереси членів своєї родини, захоплення
своїх однолітків;
пояснюють:
вплив
смаків і захоплень на здоров’я людини;
значення життєрадісності для збереження і зміцнення здоров’я;
необхідність
гуманного ставлення до хворих і людей з особливими потребами;
уміють:
знаходити спільні інтереси з іншими людьми;
обирати
безпечні для здоров’я заняття;
висловлювати
вдячність, співчуття;
надавати
допомогу людям, які цього потребують
|
|||||
29.
|
Смаки і захоплення людини, їх
вплив на здоровя. . Практична робота:
Презентація
«Моє захоплення».
|
110
|
||||
30.
|
Вибір друзів. Друзі за інтересами. Практична робота: Створення
плакату «Захоплення нашого класу».
|
114
|
||||
31.
|
Людяність, вдячність, співчуття. Як надати
підтримку і допомогу. Друзі з особливими потребами.
|
|||||
32.
|
Прийняття рішень. Вплив реклами
на рішення людини.
|
121
|
||||
33.
|
Життєрадісність і здоров’я. Практична робота: Написання листа-подяки
|
|||||
34.
|
Підсумковий урок за рік. Правила
літнього відпочинку.
|
124
|
||||
35.
|
3 клас
за оновленою програмою (2016 р)
34 години
(за
підручником: Бех І.Д., Воронцова Т.В.,
Пономаренко В.С., Страшко С.В. Основи здоров’я. Підруч. для 2 кл. – К.:
Видавництво «Алатон», 2012)
№п/п
|
Дата за планом
|
Скориг. дата
|
Тема
уроку
|
Стор.
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки
учнів
|
Примітки
|
Вступ
Здоров’я людини
|
||||||
1.
|
|
|
Показники здоровя і
розвитку дитини
|
с.6-11
|
Учень/учениця називають:
·
приклади
природних і соціальних чинників, що впливають на здоров’я;
·
правила здорового способу життя;
розпізнають:
· корисні і шкідливі звички;
пояснюють:
·
вплив
основних природних і соціальних чинників на здоров’я;
·
що таке спосіб життя;
уміють:
·
спостерігати
за показниками свого здоров’я і розвитку;
вимірювати
пульс
|
|
2.
|
|
|
Чинники, що впливають на
здоровя. Практична робота: Вимірювання пульсу
|
с.12-15
|
|
|
3.
|
|
|
Здоровий спосіб життя. Корисні
звички. Практична робота: Складання правил здорового способу життя
|
с.16-21
|
|
|
Фізична складова здоров ’я
Розділ 1. Здорове тіло
|
||||||
4.
|
|
|
Природні ритми і
здоровя. Працездатність людини. Практична
робота: Вправи
на підвищення працездатності.
|
с.22-27
|
Учень/учениця називають:
·
чинники,
які впливають на працездатність людини;
·
види
активного відпочинку;
·
правила безпеки при катанні на роликах, скейтбордах, велосипеді;
·
засоби
захисту під час занять спортом (захисний шолом, наколінники тощо);
·
основні
чинники зниження і посилення захисних сил організму;
·
правила
поведінки під час епідемії ГРВІ та грипу;
·
корисні
продукти харчування;
розпізнають:
·
ознаки
застуди, харчових отруєнь;
пояснюють:
·
важливість
дотримання режиму праці та відпочинку;
·
чому
важливо мати охайний вигляд, дотримуватися правил гігієни;
·
чому не можна купувати продукти харчування на стихійних ринках;
·
небезпеку
самолікування харчових отруєнь;
·
переваги
активного відпочинку;
уміють:
·
складати
розпорядок дня;
·
підтримувати
належний стан робочого місця;
·
виконувати
вправи для підвищення працездатності;
·
обирати
безпечні місця для активного відпочинку;
·
доглядати
за одягом і взуттям, обирати їх відповідно до погоди;
·
визначати
термін придатності харчових продуктів за маркуванням;
·
негайно
звертатися по допомогу в разі виявлення ознак харчового отруєння
|
|
5
|
|
|
Освітлення на робочому
місці, його значення для формування постави і зору
|
|
|
|
6
|
|
|
Активний відпочинок.
Безпека при заняттях спортом
|
с.28-31
|
|
|
7
|
|
|
Корисні та шкідливі
мікроорганізми. Захисні сили організму
|
|
|
|
8
|
|
|
Профілактика інфекцій,
що передаються контактним і повітряно-крапельним шляхом. Практична робота: Моделювання поведінки
під час епідемії грипу
|
с.36-41
|
|
|
9
|
|
|
Охайність та особиста
гігієна. Догляд за одягом та взуттям
|
с.32-35
|
|
|
10
|
|
|
Вітаміни та
мікроелементи, їх вплив на здоровя. Вибір продуктів харчування.
|
с.42-45
|
|
|
11
|
|
|
Харчові отруєння. Перша допомога
при харчових отруєннях. Практична робота Визначення
терміну придатності та умов зберігання
харчових продуктів за їх маркуванням
|
с.46-49
|
|
|
Соціальна складова здоров ’я
Розділ 2. Серед людей
|
||||||
13
|
|
|
Родинні стосунки. Взаємодопомога
членів родини Практична робота: Обговорення
літературних джерел (української народної казки «Ріпка»)
|
с.56-59
|
|
|
14
|
|
|
Взаємодія з іншими
людьми. Дружний клас. Практична робота: Обговорення
літературних джерел (байки Л. Глібова «Лебідь, Щука і Рак»)
|
с.51-55
|
Учень/учениця називають:
·
правила
користування водогоном, обігрівальними приладами;
·
наслідки надмірного захоплення комп’ютерними
іграми;
·
ознаки
і небезпеку витоку газу;
·
порядок
дій при витоку газу;
·
правила
переходу дороги з обмеженою оглядовістю;
·
правила
поведінки біля залізничної колії;
·
загальні
правила безпечної поведінки дітей надворі, в своєму мікрорайоні;
·
екіпіровку
велосипедиста;
·
речі
та одяг для прогулянки на природу;
·
правила
поведінки під час грози в лісі чи
степу;
пояснюють:
·
що
члени родини дбають один про одного у різний спосіб;
·
що
всі люди різні, що відмінності роблять їх унікальними і цінними для інших;
·
правила ефективного спілкування;
·
як
діяти, якщо загубився чи заблукав;
розпізнають:
·
вербальні
і невербальні ознаки активного слухання;
·
ознаки
несправності водогону та обігрівальних приладів;
·
застережні
знаки «небезпека ураження електричним струмом», «легкозаймиста речовина»;
·
дорожні
знаки: 1.27, 1.28, 1.30, 3.8, 4.12, 5.41, 5.43;
уміють:
·
допомагати
батькам та іншим членам родини, виявляти розумну ініціативу;
·
толерантно
ставитися до точки зору інших людей;
·
мирно
розв’язувати конфлікти з однолітками;
·
ввічливо
попросити про послугу чи допомогу;
·
упевнено
відмовлятися від небезпечної пропозиції;
·
правильно
користуватися водогоном;
·
загасити
невелику пожежу;
·
перекрити
подачу газу;
·
відмовлятися
позичати свої речі (велосипед, мобільний телефон) малознайомим і незнайомим людям;
·
обирати
одяг та
взутя для відпочинку на
природі;
·
відтворювати
порядок дій повідомлення відповідним службам про небезпечні ситуації.
|
|
15
|
|
|
Що таке толерантність. Толерантне ставлення до
людей, які мають проблеми зі здоров’ям. Практичні
роботи: Створення подарунку дитині, яка має
проблеми зі здоров'ям.
|
|
|
|
16
|
|
|
Ефективне спілкування.
Уміння слухати. Практичні роботи
Як зробити
приємність іншому.
Як
попросити про послугу чи допомогу
|
с.60-63
|
|
|
17
|
|
|
Запобігання конфліктам і розв’язання їх. Практична робота: Моделювання
ситуацій попередження конфліктів з однолітками та мирного розв’язання
конфліктів, які виникли.
|
с.64-67
|
|
|
18
|
|
|
Вплив комп’ютерних ігор на психічне і фізичне здоров’я
дітей. Профілактика комп’ютерної залежності.
|
с.76-79
|
|
|
19
|
|
|
Безпека вдома. Правила користування джерелами
водопостачання. Практична робота: Ознайомлення із застережними знаками «небезпека
ураження електричним струмом», «легкозаймиста речовина».
|
|
|
|
20
|
|
|
Пожежна безпека. Правила користування обігрівальними
приладами.
|
с.86-91
|
|
|
21
|
|
|
Правила користування газовою плитою. Ознаки витоку
газу. Порядок дій при витоку газу. Практична
робота: Ситуаційна гра: «Як діяти при витоку
газу».
|
с.92-95
|
|
|
22
|
|
|
Дорожня
безпека. Перехід дороги в умовах обмеженої оглядовості.
|
с.96-99
|
|
|
23
|
|
|
Дорожня безпека. Поведінка біля залізничної колії.
|
с.100-103
|
|
|
24
|
|
|
Дорожня безпека. Дорожні знаки. Практична робота: Моделювання
ситуацій дорожнього руху (з дорожніми знаками: 1.27, 1.28, 1.30, 3.8, 4.12,
5.41, 5.43).
|
|
|
|
25
|
|
|
Безпека
велосипедиста.
|
|
|
|
26
|
|
|
Оздоровче значення відпочинку на природі. Речі та
одяг для прогулянки на природу.
|
с.108-111
|
|
|
27
|
|
|
Поведінка дитини в автономній ситуації на природі
(якщо загубився, заблукав у лісі, горах, степу).
|
с.112-115
|
|
|
Психічна і духовна складові здоров ’я
Розділ 4. Здоровий дух
|
||||||
28
|
|
|
Розвиток памяті та уваги. Практична робота: Вправи для тренування зорової
та слухової пам’яті і концентрації уваги.
|
с.124-129
|
Учень/учениця називають:
· умови
успішного навчання;
· улюблені
способи відпочинку і самозаспокоєння;
· казки, вірші, пісні, прислів’я і приказки
про здоров’я;
пояснюють:
·
вплив характеру на здоров'я людини;
·
чому
людям потрібно вчитися;
·як доброзичливість впливає на здоров’я людини;
розпізнають:
·
позитивні
і негативні риси характеру;
·
ознаки
втоми і перевтоми;
уміють:
·
визначати риси характеру літературних персонажів;
·
визначати
риси свого характеру;
·
виконувати
вправи для самозаспокоєння, відпочивати і займатися улюбленими справами;
·
творчо
мислити, використовувати уяву для залучення однолітків до здорового способу життя
|
|
29
|
|
|
Характер людини.
|
с.117-120
|
|
|
30
|
|
|
Самооцінка характеру. Практична робота: Визначення рис власного характеру
|
с. 120-123
|
|
|
31
|
|
|
Доброзичливість і здоровя людини. Практична робота: Створення колажу: «Що приносить мені радість»
|
|
|
|
32
|
|
|
Творчі здібності дитини. Розвиток уяви
|
с.130-133
|
|
|
33
|
|
|
Профілактика емоційного перенапруження. Способи
заспокоєння
|
с.134-137
|
|
|
34
|
|
|
Практична робота: проект «Здоровим
бути модно!»
|
с.138
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 клас
за оновленою програмою (2016 р)
(за
підручником: Бех І.Д., Воронцова Т.В.,
Пономаренко В.С., Страшко С.В. Основи здоров’я. Підруч. для 4 кл. – К.:
Видавництво «Алатон», 2015)
34 години (1 година на тиждень)
№
з/п
|
Дата за планом
|
Скориг. дата
|
Тема уроку
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Примітки
|
|
Здоров’я людини
|
||||||
1
|
Життя і безпека людини
|
Учень/учениця називають:
· складові здоров’я;
· чинники впливу на здоров’я;
·
чинники,
що сприяють гармонійному фізичному розвитку;
пояснюють:
·
цінність
людського життя і здоров’я;
·
що
таке безпека, небезпека та безпека життєдіяльності людини;
· необхідність
підтримання нормальної маси тіла;
розпізнають:
·
вікові зміни власного
організму;
аналізують:
·
цілісність
здоров’я;
·
вплив
природних і соціальних чинників на здоров’я;
уміють:
визначати рівень свого фізичного розвитку
|
||||
2
|
Життя і здоров’я
|
|||||
3
|
Розвиток людини. Практична робота «Визначеня рівня
фізичного розвитку»
|
|||||
Здорове тіло
|
||||||
4
|
Збалансоване харчування
|
Учні називають:
·
групи
харчових продуктів;
·
принципи загартування (поступовість систематичність,
дозованість);
·
фактори,
що забруднюють атмосферне повітря і повітря приміщень;
пояснюють
необхідність:
·
уживання
різноманітної корисної їжі і належної
кількості води;
·
обмежувати
вживання жирних, копчених і солодких продуктів та напоїв, смажених страв;
·
дбати про
органи зору, слуху, опорно-руховий апарат;
· регулярного
провітрювання приміщень;
аналізують:
·
вплив
малорухливого способу життя на здоров’я;
· вплив шкідливих
звичок на стан зубів і прикус;
уміють:
·
виконувати
фізичні вправи для розвитку сили, спритності, витривалості, комплекс процедур
загартовування;
·
дотримуватися
настанов для профілактики порушень зору, слуху, постави і плоскостопості;
поступово долати
відставання, яке може виникнути внаслідок пропуску занять
|
||||
5
|
Вода і поживні речовини
|
|||||
6
|
Рух і загартовування
|
|||||
7
|
Профілактика порушень зору, слуху.
|
|||||
8
|
Профілактика порушень постави. Практична робота «Вправи
для профілактики плоскостопості»
|
|||||
9
|
Гігієна порожнини рота. Практична
робота «Гігієнічний догляд за порожниною рота»
|
|||||
10
|
Гігієна оселі. Практична робота «Складання рекомендацій «Як підтримувати чисте повітря в оселі».»
|
|||||
Серед людей
|
||||||
11
|
Сім’я і здоров’я
|
Учень/учениця називають:
·
родинні
традиції, сприятливі для збереження здоров’я;
·
різні
способи казати «НІ!»;
·
медичні
установи свого населеного пункту/мікрорайону;
·
способи
допомоги людям з особливими потребами;
·
одяг
і взуття, які можуть становити небезпеку у натовпі;
·
правила
користування телевізором, комп’ютером, мобільним телефоном;
·
правила
дорожнього руху на перехресті, майдані, в місцях ремонту дороги, під час ДТП;
·
причини
ДТП;
розпізнають:
·
ознаки
дружніх стосунків;
·
способи тиску (умовляння, лестощі, погрози);
·
небезпечні
ситуації, які потребують категоричної відмови;
·
види
перехресть;
Учень/учениця пояснюють:
·
чому
окремі інфекційні хвороби набули соціального значення;
·
необхідність гуманного ставлення до людей з особливими
потребами;
аналізують:
·
вплив шкідливих звичок (куріння, вживання алкоголю) на здоров’я;
·
поведінку дитини у місцях великого
скупчення людей;
|
||||
12
|
Розбудова дружніх стосунків. Практична робота «Будьмо знайомі!»
|
|||||
13
|
Як відстояти себе. Практична робота «Моделювання ситуації звернення
за телефонами довіри.»
|
|||||
14
|
Шкідливі звички і здоров’я. Практична робота «Моделювання
ситуацій відмови від пропозицій, що можуть мати негативні наслідки.
|
|||||
15
|
Практична робота «Виконання
проекту з формування корисної звички»
|
|||||
16
|
Реклама і здоров’я
|
|||||
17
|
Засоби комунікації
і здоров’я
|
|||||
18
|
Хвороби, які набули соціального значення
|
|||||
19
|
Охорона здоров’я
дітей
|
|||||
20
|
Люди з особливими потребами. Практична робота «Моделювання ситуацій допомоги людям з особливими потребами»
|
|||||
21
|
Практична робота «Виконання
проекту: «Відомі параолімпійці»
|
|||||
Безпечне
довкілля
|
||||||
22
|
Наодинці вдома
|
уміють:
·
знайомитися
з людьми;
·
аналізувати
позитивний і негативний вплив друзів;
·
критично
ставитися до реклами алкоголю і тютюну;
·
правильно реагувати на обзивання, намовляння, бійки та інші дії своїх
однолітків;
·
надавати
допомогу і моральну підтримку тим, хто цього потребує;
·
уникати
небезпечних місць в своєму мікрорайоні/населеному пункті;
·
дотримуватися
правил переходу дороги в місцях перехресть, майданів з урахуванням місцевих
умов;
·
безпечної
поведінки у натовпі, під час масових шкільних заходів;
відтворюють:
порядок дій у
ситуації опосередкованої небезпеки, виклику рятувальних служб
|
||||
23
|
Безпека школяра
|
|||||
24
|
Безпечна прогулянка
|
|||||
25
|
Безпека дорожнього руху
|
|||||
26
|
Рух на перехресті, майдані
|
|||||
27
|
Аварії на дорогах
|
|||||
Здоровий дух
|
||||||
28
|
Самооцінка і поведінка людини
|
Учень/учениця називають:
·
вольові
якості людини;
·
приклади
справ, гідних поваги;
наводять приклади:
·
активної, упевненої, пасивної і агресивної поведінки;
·
ситуацій,
в яких гартується характер;
аналізують:
·
різницю
між упевненістю і самовпевненістю;
·
відмінність
між «хочу», «можу» і «треба»;
·
вплив
звичок на здоров’я людини;
пояснюють:
·
що
таке повага і самоповага;
·
вплив самооцінки на поведінку людини;
·
значення позитивного ставлення людини до життя;
уміють:
·
обирати
мету, розробляти і виконувати план дій щодо досягнення мети (наприклад, формування корисної звички);
·
працювати
в команді, мотивувати і зацікавлювати;
творчо мислити і
продукувати ідеї для пояснення
переваг здорового способу життя
|
||||
29
|
Хочу, можу, треба
|
|||||
30
|
Практична робота «Виконання проекту «Моя мета»
|
|||||
31
|
Шануй себе та інших
|
|||||
32
|
Звички і здоров’я
|
|||||
33
|
Творчість і здоров’я
|
|||||
34
|
Практична робота «Виконання проекту: «Здоров’я всьому голова!»
(розроблення плану вистави, творчого конкурсу, змагання тощо за тематикою
здорового способу життя)
|
|||||
Немає коментарів:
Дописати коментар